IF som är/var de största bankörningshatarna av alla!!Ringde till IF och frågade gällandes min Hondaförsäkring där.
Personen på IF påstod att den (helförsäkringen) gäller på alla bankörningar på inhägnat område så länge det inte handlar om tävling eller träning inför tävling.
Jag förklarade att jag hört lite olika varianter på detta och bad henne kolla upp så det verkligen stämmer och återkomma. (Vilket hon oxå gjorde ca 15 min senare och bekräftade att det var som hon sa från början).
Ringde till IF och frågade gällandes min Hondaförsäkring där.
Personen på IF påstod att den (helförsäkringen) gäller på alla bankörningar på inhägnat område så länge det inte handlar om tävling eller träning inför tävling.
Jag förklarade att jag hört lite olika varianter på detta och bad henne kolla upp så det verkligen stämmer och återkomma. (Vilket hon oxå gjorde ca 15 min senare och bekräftade att det var som hon sa från början).
isf så är det ju IF som gäller.. skall kolla upp detta imorrn.. tack tack..
annars, är det någon som kan ge en bra olycksförsäkring/extrem sportsförsäkring???
tack på förhand
IF som är/var de största bankörningshatarna av alla!!
Förut hette det alltid Medel, snabb och oförsäkrat/IF vid olika bankörningar.
Honda-försäkringen gäller inte annat än SMC!
http://hondamc.se/homc/templates/PageWide____14193.aspx
Kan det va så att den du pratade med trodde SMC-körningarna är de enda bandagarna förutom träning och tävling?
Jodå, dom är skyldiga att erbjuda trafikförs.Dom tecknar inte en RR hoj.
Glöm skydd via mc-försäkring vid bankörning.
Skaffa personlig olyksfallsförsäkring och där verkar de enda var Skandia Liv som inte har undantag för motorsport så länge du inte har inkomst via motorsporten eller sponsorer.
Svaret säger ingenting om att försäkringen gäller vid bankörning.Bara att dom har samma vilkor nu som i höstas.
Jag vet nog hur if tolkar det om det händer nått.Och du bör läsa igenom villkoren.
Tog 30sek för mig att hitta på!Läs sidan 2 Gäller inte på inhängnat tävlingsområde!
http://www.if.se/web/se/SiteCollectionDocuments/Private/Villkor_Motor/Villkor_Motor_2009.pdf
Så skulle jag tolka avtalet om jag var handläggare på If.If.se skrev:– Försäkringen gäller inte om du, eller någon annan med din tillåtelse, använder försäkrat fordon och
a. föraren gör sig skyldig till rattfylleri
b. föraren inte har det körkort/förarbevis eller den ålder som krävs
c. fordonet används trots att körförbud meddelats
d. fordonet används under tävlingsliknande former t.ex. street race, stuntliknande övningar som hopp på ramper, volter och liknande eller på inhägnat tävlingsområde
Ytterligare en tolkningsfråga. Man tävlar ju inte på bankörning, man stuntar inte heller.
Har man vurpat på tex karlskoga motorstadion.
Hur tror du FB tolkar det?
Vad tror du FB menar med den texten? (Ärligt vad tror du dom menar ???)
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |