powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Och om man inte kan peka ut vem som körde ?
Så säger man att det var Karin Svensson Smith
Och om man inte kan peka ut vem som körde ?
Bilmålvakternas kunder är personer som vill slippa p-böter och trängselavgifter.
–Hyr jag en sån bil kan jag parkera var jag vill, utan att riskera böter, säger kronokommissarie Christer Davidsson på Kronofogdemyndigheten i Malmö.
Att försöka driva in pengarna med hjälp av kronofogden är lönlöst.
–Bilmålvakterna äger ingenting, de är utfattiga på pappret, säger Christer Davidsson.
Karin Svensson Smith...
...vilken körkortsbehörighet var det nu hon hade igen...?
I keep forgetting. Hade inte hon jobbat som lastbilschaffis innan hon hamnade i Trafikutskottet?
Busschaufför? Något speciellt måste det ju varit som gjorde att hon ansågs extra lämpad att utses till ordförande i Riksdagens trafikutskott...?
För, det kan väl inte vara så att...?
Edit:
Gillar logiken:
"Den här artikeln har tagits bort, då trafikutskottet tillbakavisat att det skulle finnas ett förslag.
”Riksdagens trafikutskott har INTE fattat något beslut i frågan. Man har avslagit de motioner som finns kring ämnet i betänkandet kring trafiksäkerhet. Man ställer inga krav eller tillkännagivanden om att detta ska införas gentemot regeringen”, skriver Viktoria Hjulström, pressekreterare för Socialdemokraterna i trafikutskottet, i ett mejl till SVT Nyheter Stockholm"
f-n va trött jag blir..... enklaste sättet att kring gå dettta är väl att göra en polis anmälan att nummerplåten blivit stulen och beställa en ny. sen får man väl skylla på att någon åker falskskyltat det borde funka på både bil och mc
Sååååå allt detta kommer ifrån en debattartikel som Miljöpartiet skrivit på Svenska Dagbladet, hur SVT kunnat få det till att det är ett faktiskt förslag är mycket märkligt, har de ingen form av källkritik??
"Den här artikeln har tagits bort, då trafikutskottet tillbakavisat att det skulle finnas ett förslag.
”Riksdagens trafikutskott har INTE fattat något beslut i frågan. Man har avslagit de motioner som finns kring ämnet i betänkandet kring trafiksäkerhet. Man ställer inga krav eller tillkännagivanden om att detta ska införas gentemot regeringen”, skriver Viktoria Hjulström, pressekreterare för Socialdemokraterna i trafikutskottet, i ett mejl till SVT Nyheter Stockholm."
Sååååå allt detta kommer ifrån en debattartikel som Miljöpartiet skrivit på Svenska Dagbladet, hur SVT kunnat få det till att det är ett faktiskt förslag är mycket märkligt, har de ingen form av källkritik??
SVT har nog inte gått den vägen med tanke på att man hade citat från Karin Svensson Smith.
"Har man själv inte kört så får man peka ut vem som körde. Om den personen nekar så blir det en rättsprocess", säger Karin Svensson Smith (MP), ordförande i Trafikutskottet.
Bevisbördan ligger ju på anklagaren (dvs åklagaren) så hur i glödheta snökanoner ska man kunna bevisa något alls öht. Dumheter och slöseri med samhällsresurser. Ut med unga taggade trafikpoliser (numera sällsynta på vägarna) som får lasra. Tre/fyra fortkörningar drar ju in ett dagsverke för två trafikpoliser + hopers övrigt "slask" som skulle kunna lagföras. Fick man procent på det skulle även jag kunna tänka mig blir en "Buford T. Justice".
Bevisbördan ligger ju på anklagaren (dvs åklagaren) så hur i glödheta snökanoner ska man kunna bevisa något alls öht. Dumheter och slöseri med samhällsresurser. Ut med unga taggade trafikpoliser (numera sällsynta på vägarna) som får lasra. Tre/fyra fortkörningar drar ju in ett dagsverke för två trafikpoliser + hopers övrigt "slask" som skulle kunna lagföras. Fick man procent på det skulle även jag kunna tänka mig blir en "Buford T. Justice".
Karin Svensson Smith verkar allt bra snurrig för jag hade en dialog med henne under gårdagen på telefon där hon bekräftade att man har röstat igenom förslaget.
Detta stämmer inte alls för jag läste igenom motionen kort efter att jag pratade med henne och på sidan 77 och 79 där man tar upp förslaget så står det att man (Trafikutskottet) är (och jag citerar fritt från minnet) "försiktigt positiv till förslaget och välkomnar det om regeringen väljer att göra en utredning trots att det finns vissa problem rent juridiskt". Man har inte ens röstat om det utan bara skrivit kort vad man tycker om det.
SVT har nog inte gått den vägen med tanke på att man hade citat från Karin Svensson Smith.
"Har man själv inte kört så får man peka ut vem som körde. Om den personen nekar så blir det en rättsprocess", säger Karin Svensson Smith (MP), ordförande i Trafikutskottet.
Finland har systemet att bilägaren får en automatisk faktura.
Är det ett belopp som inte leder till fara för körkortet så åker det bara iväg en faktura till bilägare, börjar körkortet vara i fara så funkar det som idag i Sverige. De börjar undersöka vem som kört bilen.
Jag ser ju en fördel och det är att det frigör en fruktansvärt stor mängd resurser eftersom polisen inte måste undersöka varje enskild tomte som glömt släppa på gasen innan kameran. Men visst, det är ju drygt att inte kunna komma undan...
Dags att falskskylta bilen, vad har Karin för registreringsnummer på sin bil?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|