Nils82
Det var bättre förr....
Tjenare på er alla.
Har en Gsx 1100e 81a i garaget å har tänkt mig en ombyggnation av den. Är jäkligt sugen på att få en riktig retro-caferacerhoj av den så inga miniblinkers, kolfiber, neon å sånt. Det finns det andra som håller på med och gör det jäkligt bra.......men det passar inte riktigt mig.
Nu undrar jag hur man väljer det bästa trimmet av en sådan motor?
Jag har inte för avsikt att mosa ur den 150-170hk direkt men kanske lite mer än bara 4-1, filter........ja, ni vet.
Kan nog tänka mig lite mer seriösa ingrepp men som man kan klara av själv med lite handböcker och bra polare.....typ andra förgasare, större borrning å andra kammar.
Det finns ju en hel uppsjö av trim till en sån här motor, modellen har ju vart me ett tag men ofta brukar man ju se variationer av det jag skrivit ovanför här.
Nån av er som har några bra tips å råd på trim som funkar bra å som samtidigt gör hojen körbar inom rimliga gränser.
Trevlig höst/vinter i garaget!!
//Nils82
Har en Gsx 1100e 81a i garaget å har tänkt mig en ombyggnation av den. Är jäkligt sugen på att få en riktig retro-caferacerhoj av den så inga miniblinkers, kolfiber, neon å sånt. Det finns det andra som håller på med och gör det jäkligt bra.......men det passar inte riktigt mig.
Nu undrar jag hur man väljer det bästa trimmet av en sådan motor?
Jag har inte för avsikt att mosa ur den 150-170hk direkt men kanske lite mer än bara 4-1, filter........ja, ni vet.
Kan nog tänka mig lite mer seriösa ingrepp men som man kan klara av själv med lite handböcker och bra polare.....typ andra förgasare, större borrning å andra kammar.
Det finns ju en hel uppsjö av trim till en sån här motor, modellen har ju vart me ett tag men ofta brukar man ju se variationer av det jag skrivit ovanför här.
Nån av er som har några bra tips å råd på trim som funkar bra å som samtidigt gör hojen körbar inom rimliga gränser.
Trevlig höst/vinter i garaget!!
//Nils82