Absolut, Måste vara rätt väg att gå. Höj priset för Bottarna så ERF åkarna kan åka vidare. Den serien är viktigare än BOTT serien.
Bott = ca 80 min 1300:- 16,25:-/ min
ERF = ca 400 min 3000:- 7,50 :- / min
Finns det nåt motsatsförhållande i mitt förslag?
Ja, ERF-serien är viktigare än BoTT på ERF-helgerna. Utan ERF blir det inget öht. Utan BoTT blir det definitivt ERF iallafall. Om man ändå ska jämföra siffror så:
38 ERF lag x 3000=114.000
18 BoTT x 1300=23.400
ERF-serien levde gott innan BoTT. BoTT fick ett klart uppsving i och med ERF-helgerna. Jag menar inte att man ska sparka ut nån klass, men man måste fundera en extra gång på varför vi har den situation vi har just nu. BoTT-förarna lägger skulden på ERF-teamens frånfälle, men faktum är att även BoTT har drabbats av lägre deltagarantal. På premiären var det 25 hojar på gridden, i helgen som var endast 18. Var är de övriga? I ERF har vi i NEC gått från 27->15 under säsongen, i REC från 37->20. Vad är skälet till de vikande siffrorna?
Jag tror det beror på lågkonjunktur/arbetslöshet, inte på att team avstår för att det finns snabba förare som kör i REC. Det resonemanget faller på att NEC också tappat deltagare.
Vilken positiv trend talar du om? 25 i Anderstorp, 18 i falkenberg denna helg.....[/QUOTE]
Sant, BoTT tappar också deltagare. Inte så konstigt kanske när man får en dags mindre körande men betalar för 2.. Vi är fler sen föregående år, det jag syftar på med positiv trend. Visst är det ERF som drar in dom stora kulorna. Går ju att bryta ner i vilka som kostar mest, och bringar in mest osv. Men nu sitter vi i samma båt. Jag tycker det har funkat klockrent med upplägget att BoTT fått vara med under ERF-helgerna. Och det jag är ute efter är att ha någonstans att åka nästa år.
Klart som fan att lågkonjunkturen är bidragande, men vi måste ju blicka framåt!
Att sitta här på SH ger ingenting konkret, vi behöver förarrepresentanter som kan lägga fram ett konkret förslag i knäet på Hans. Händer inget nu så kommer ingen att få köra, varken b(l)ottare eller erf-are.
Hade vi fört en diskussion under första falkenträffen så hade vi säkert kunna få till ett B-race till a-torpsfinalen och få två dagar i stället för en. Även banorna måste ju vara intresserade av att få hyra ut banan 2 dagar, eller? Du sitter ju själv på en bana