BC
Sporthojsnörd
Pris pengar löser många problem.
Pris pengar löser många problem.
Vi kör riktig RR ihop med classic idag. Inget grus å sånt alls.
Jag tror vi kör på ungefär samma tider som SP gör.... (ca 1,13 - 1,20 på Gelleråsen)
OBS! Det här är bara en ide, inget jag har förankrat med dom andra i supermono klassen. Dom flesta trivs nog ganska bra ihop med classic men jag vill köra mer än 5 tävlingar på en säsong.
mer info: http://www.supermono.se/
Vore en kul idé, men vem ska dom pengarna komma ifrån?
Nu börjar det ju likna nåt! Om ni kan köra med SP så är ju saken biff! Eller??? Nu har vi ju två bra förslag!
Sponsorer.
Crossen betalas det ut en liten ersättning som kommer i från anmällningsavgiften.
Tråkigaste är att Roadracing inte är en föreningssport.
Crossen är på en föreningsnivå.
Det är banhyran som gör att det blir så dyrt.
Och ambulanser.
Jo, sponsorer i all ära. Vilka sponsrar ERF idag? På riktigt.
I vilken serie ska man köra om man som i vårt lag har både a- och b-förare? Vet att det är ganska många lag som har det på det viset.
Du og jeg
En grej man kanske skulle se över är de 1300 som BoTT betalar i startavgift? Man får nästan lika mycket körtid som på en SM-helg, men för väsentligt mindre avgift.
Absolut, Måste vara rätt väg att gå. Höj priset för Bottarna så ERF åkarna kan åka vidare. Den serien är viktigare än BOTT serien.
Bott = ca 80 min 1300:- 16,25:-/ min
ERF = ca 400 min 3000:- 7,50 :- / min
Japp sant.
Det är ju vi förare som gör showen..Utan oss är det bara en asfaltsbana med olika svängar och rakor
Tror han syftade på att det är bott som sponsrar erf.
Dock var det nog menat som ett skämt, så tolkade jag det i alla fall.
Om man ser på hela spektaklet ur en enbart erf synvinkel såskulle man kunna lägga upp det så att 2 vekcor före race så skulle anmälan vara inne betald och klar. Då ser man hur många team som kommer komma. Räcker det till två dagar kör man två dagar. Räcker det bara till en dag. (troligtvis på tex anderstorp där det går att köra 60 team) så kör man en dag.
Således blir övriga klasser lidande så till den grad att dom inte förens 2 veckor innan tävling vet om det blir en eller två dagar.
Men arrangören har både hängslen och livrem. Bott och Sp(alt open) vet i alla fall att lördag är det tävling söndag ev.
Sedan får man ha ett endagars och ett tvådagarsschema.
/Oskar
16,25 per minut är ett bra pris, vilket skulle ge ett ERF pris på 400*16,25 = 6500 kr
Og hvor var du/dere i helgen???16,25 per minut är ett bra pris, vilket skulle ge ett ERF pris på 400*16,25 = 6500 kr
Hur attraktivt blir det för banägaren att 2 veckor innan få en avbokning? Bara att glömma denna idé, det blir omöjligt att boka bana på de premisserna. Här i Anderstorp skulle detta upplägg innebära att vi tappar en eftertraktad uthyrningsdag á 55.000 med 2 veckors varsel. Helt uteslutet. Nej, kom med andra idéer för att locka fler förare, inte ställa till konstiga villkor för arrangören.
Skillnaden blir inte alls så stor om man istället räknar som en arrangör räknar:
38 ERF-team á 3000 = 114,000 delat på 400 minuter =285 kr per minut
18 BoTT á 1300=23,400 delat på 80 minuter=292,50 per minut
En grej man kanske skulle se över är de 1300 som BoTT betalar i startavgift? Man får nästan lika mycket körtid som på en SM-helg, men för väsentligt mindre avgift.
Bott = ca 80 min 1300:- 16,25:-/ min
ERF = ca 400 min 3000:- 7,50 :- / min
Om det inte blir så stor skillnad för arrangören, varför tycker du då att BoTT ska betala mer i första inläggetSkillnaden blir inte alls så stor om man istället räknar som en arrangör räknar:
38 ERF-team á 3000 = 114,000 delat på 400 minuter =285 kr per minut
18 BoTT á 1300=23,400 delat på 80 minuter=292,50 per minut
Om det inte blir så stor skillnad för arrangören, varför tycker du då att BoTT ska betala mer i första inlägget
På SO/SM i helgen betalar vi ca 20:-/min (2000:-/Ca 100 minuters bantid). Det är alltså billigare att köra BoTT men om man ska utgå från körtiden, som du gör i ditt första inlägg, ska ju REC/NEC betala dubbelt så mycket per team.
Skillnaden blir inte alls så stor om man istället räknar som en arrangör räknar:
38 ERF-team á 3000 = 114,000 delat på 400 minuter =285 kr per minut
18 BoTT á 1300=23,400 delat på 80 minuter=292,50 per minut
2008 sa väl en del?
http://www.sdsab.se/erf/images/stories/rec_race_2_officiell.pdf
http://www.sdsab.se/erf/images/stories/REC/Race1_08/tr%E4ning%201%20rec.pdf
http://www.sdsab.se/erf/images/stories/BOTT/Race6_08/kval 13 bott.pdf
http://www.sdsab.se/erf/images/stories/BOTT/Race1_08/bott kval 1.pdf
http://www.sdsab.se/erf/images/stories/BOTT/Race1_09/kval 1 bott officiell.pdf
Och vad har du för roll i det hela?
MVH Oskar
Jo!
Det fanns ett bra underlag men nu är en vädligt stor andel team borta vad beror det på? Borde inte ERF göra en undersökning och förslagsvis kolla med respektive Teamchef varför teamen inte kör längre?
Ett typiskt fenomen är att det är oftast dom missnöjda som hörs mest, dom som är nöjda säger inte så mycket, dom flesta som jag snackar med är nöjda med ERF, visst finns det utrymme för förbättring av hemsidan och så men i det stora hela så funkar det bra.SH forumet är intet sägande för det är bara ett fåtal som kör ERF hänger här.
Och de flesta som hänger här verkar vara missnöjda.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |