Glöm
Supermono!
Jag vet från säker källa att de kommer köra vidare åtminstone 2010 i samarbete med MCHK-R, ett sammarbete som fortgått i många år och fungerat bra. En annan aspekt är också att Supermonoförare kör Classic RR och Classicförare deltar i Supermono (Ducati 450, G50 osv) så de lever i "symbios".
Man kan vända på produktens utlovande, ponera att du bokar en utlovad "familjeresa" med ditt resebolag, plötsligt får du veta att planet inte kommer att lyfta då det inte ens är halvfullt, bolaget lever farligt nära konkurs om de ändå väljer att fullfölja fem sådana resor i rad.
Resebolaget är ärliga och meddelar före att Du hamnar antingen på att resa med "fylleskallarna" eller arr. konkurs + en del av den insatta summan tillbaka men blir kvar hemma - vad väljer du?
Här förslag på att rädda tvådagars evenemanget.
Serieanmälan i ERF med inbetalning av ALLA startavgifter i en och samma klumpsumma men redan i februari/mars! När pengarna finns på kontot är det enkelt för arrangören att se om det finns täckning för tvådagars evenemang eller inte. Så menar Ni allvar med tvådagars är det bara att sätta igång att värva förare och/eller en stor seriesponsor a'la NGK masters (folkrace) som pyntar mellanskillnaden till funktionärer/ambulanser osv!
Det är ironiskt nog så att "tvådagars race" är idag mestadels, om inte helt, beroende på antalet deltagare i REC+NEC 2010!
Det var när antalet deltagare i NEC sjönk drastiskt som det blev så här så det hjälper heller inte om Ni är 70 BoTT förare till start.
Eller inte...? Det finns ju "Ducati Speedweekend" på kontinenten med uppsjö av klasser och som kanske kan vara räddningen för söndagarna...? kval på lördag och race på söndag.
Innan Ni bombar tråden med sarkastiska kommentarer av typen "vem vet om man ska köra eller inte 2010, redan i Februari", arrangörerna idag lever i ovisshet om det kommer att gå runt eller inte till 24 timmar (?) innan start vilket måste anses som väldigt generöst i överkant....
Med vänlig hälsning
A.Mansén