Har du föreslagit den lösningen för handlaren då?
Då kanske han inser att du är seriös och skiter i handpenningen.
Problemet med provkörning av hojar är inte lika stort, men visst har jag träffat på handlare som inte vill ta hem en speciell hoj bara för att någon har velat provköra, då brukar dom hänvisa till närmsta handlare som har en, eller att komma tillbaka på dom av generalagenten anordnade provkörningsdagarna, då alla hojar finns där.
Dessutom brukar man få skriva på att man tar självrisken på 10-15 tusen om man lägger hojen, så en del har fått betala det för en provkörning...
Förvisso inte, men handlaren (handlarna!) har tagit upp det här med att det är ett problem med att folk prövar och sen köper på nätet, och har sagt att jag vill juh ändå handla i butik pga service osv.
Borde inte han kunna föreslå det här med handpenning isåntfall?
Och som sagt, vill juh inte torska de pengarna ifall att just den modellen inte passar mig!
Jo, precis, de hänvisar till en annan handlare, det gör INTE de som säljer kläder iallafall!
Jo, såklart man får ta självrisken, precis som jag tar och betalar för kläderna om jag förstör dem när jag prövar dem!
/Jocce
Om handlaren inte providar servicen du eftersöker, så sök dig då till en annan handlare.
Visst fan finns det risker med att beställa hem saker som folk (kanske) köper, men å andra sidan så måste man ju "knäcka ett par ägg för att göra en omelett".
Det finns 1000 tals firmor med ungefär samma sortiment och priser idag, det enda dom kan tävla med är servicen......trist att dom inte fattar det!
Byt handlare.
B
Precis...
Men har tyvärr vart hos flertalet handlare i Sthlm som har det/dem märken/modeller jag kollar på, och de flesta säger på samma sätt
Får väl ta mig tiden att åka upp till Lelles, då de verkar ha mer storlekar i lager...
/Jocce
Det är rätt jävla enkelt att köpa ställ, jag har sett folk som är som dig som måste ta med sig 8st jackor in för att prova. Bestäm dig för en färgkombination, köp det som sitter så tajt det bara går du ska knappt kunna andas då du dragit igen dragkedjan.
Torrbryt lite i soffan och ut och åk så sitter det som en smäck sen ska du se.
För visst är det skinn vi pratar om ?
Jag måste säga, att NEJ så enkelt är det inte!
Visst om man har en kropp som går in i standardmallen så visst.
Men hur kul är det med ett ställ som sitter slappt på vissa ställen, o så tajt att man kapar blodcirkulationen på andra?
Visst om det vore tajt rakt över hela...
/Jocce
Last edited: