Ge det 3-4 år, vad tror du man tänkte om 180hk orginal för bara 10 år sen?mb skrev:Samtidigt får man komma ihåg att en 200 hk-maskin påfrestas kolossalt mycket. Vill man verkligen ha en maskin som måste plockas ner och servas efter var och varannan åktur?
OlleR skrev:Gör som rossi! Trimma ner!
Jag vet inte riktigt om jag håller med, nog är det bättre att kunna åka utan att behöva få släpp 24/7, men jag vet inte, man e ju ny på banan.
Mavve skrev:Jo, det är det.
Det klommer inte hände på 5 år.
Ni som åker 125/250, är det en del av att man inte får så mycke släpp som gör att man hänger på större hojjar? Eller är det bara vikten som gör skillnad?RoLLER skrev:Man behöver ju inte dra fullt i rullen när pinnen skrapar i.... Men men... Det e en skön känsla att veta att resurserna finns där
Crille skrev:Vi får väl vänta och se tills årsskiftet....
Chris Ash skrev:200 hästar?
1987 hade FZR1000 och Gixxer strax under 140 hästar, i år har hojarna ca 170, alltså 30 hästar på 15 år. Det kommer nog dröja ett tag till.
Chris Ash skrev:Det är alldrig tillräcklig acceleration oavsett vad man kör.....
Det är därför man lika bra kan köra 125.....
Michelle No2 skrev:Finns ju ingen tuta på en Moto GP-hoj
Masonit skrev:Det går inte tillräckligt fort att cykla. Därför köper man en 125:a.
\Masonit
Chris Ash skrev:Åk gärna runt med din Hornet på Sviestad nästa gång jag är där så ser vi hur många varv det tar att varva en sån.......
RoLLER skrev:Säg det till Mattias polare... vad hette han.... Kommer inte ihåg. Men han var snabbast på sviestad av ALLA på sin hornet. Du skulle sett hans skinnställ oxå. Den mannen va HARDCORE!!!!!!
130-135hk tror jag de uppgav, de är tyvärr ännu mer överdrivna än på en modern hoj (minus det här förbannade larvet med luffarturbon).Chris Ash skrev:200 hästar?
1987 hade FZR1000 och Gixxer strax under 140 hästar, i år har hojarna ca 170, alltså 30 hästar på 15 år. Det kommer nog dröja ett tag till.
Alla kan bygga en sån motor hur lätt som helst, det är inte det.
Silwer skrev:130-135hk tror jag de uppgav, de är tyvärr ännu mer överdrivna än på en modern hoj (minus det här förbannade larvet med luffarturbon).
jag har tyvärr inga bra bänksiffror på dessa, men jag vill minnas att det inte är så uppseendeväckande siffror.Chris Ash skrev:Nja, de tappade ganska precis lika mycket.
Silwer skrev:jag har tyvärr inga bra bänksiffror på dessa, men jag vill minnas att det inte är så uppseendeväckande siffror.
Vilka banor äger Suzuki på?maxximus skrev:Suzuki - Own the racetrack!!)
valmers skrev:Vilka banor äger Suzuki på?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |