Frågan är OM man ska varna andra för poliskontroller, vi vet ju inte vilka vi varnar...kanske just den där killen/tjejen polisen är ute och letar efter, eller kanske en drogad/full förare som kör en annan väg efter att ha blivit varnad och därmed klarar sig.
Det är en svår avvägning det där. Men när jag kör mc så händer det att jag varnar andra mc genom att hålla upp vänster hands pek- och långfinger som ett V
Däremot så varnar jag aldrig bilister eller andra fordon just av ovanstående anledning.
Klart man ska varna! Förstår hur du tänker men själv skulle jag aldrig chansa på att av misstag råka varna en berusad/drogpåverkad snubbe.. Tråkigt som fan å låta en mc-kompis mista kortet i en kontroll för att han kört 30 km/h för fort på en ev pålitlig väg. Jag menar inte att man ska köra som en tok-jävel på vägar man känner till.. men handen på hjärtat, hur många av oss håller gränserna när vi tror oss vara säkra med farten vi håller. Man tänker i genom riskerna lite snabbt å sen drar man på. Jag varnar iaf alla när jag passerat en kontroll eller dylikt. Men jag skulle absolut inte hålla fram näven i ett "V" tecken för att varna!! Va fan sänder det för signaler?? Yeah!!! Victory framöver!!! Det sista jag skulle tro var att du varnade för en snut. Blinka med hel-ljuset eller ljus tutan om du gillar det ordet bättre! Mvh å ta det försiktigt där ute!
Helljusblinkningar e väl d vanligast, men jag har även sett dom som pekar upp i luften och gör en cirkelrörelse med handen, va jag vet betyder d helikopter eller nått i den stilen. Men o andra sidan e det en helikopeter så e det säkert en av plitarnas så då drar man väl ner på tempot ändå Tyvärr va d ingen som varnade mig för kontrollen trots att jag mötte några som borde sett den, missade dom den ska dom nog lämna in kortet på närmaste polisstation eller snacka med en optiker
Jag har funderat en del på det där med hur man ska varna andra, att bara blinka med helljuset känns något otillräckligt, V-tecknet är absolut inget jag skulle associerat till fartkontroll ifall nån skulle signalerat det till mig. Roterande finger i luften känns mer naturligt i så fall.
Varför finns det ingen standard för detta? Finns ju tack-blinkningen och F-U-fingret för andra tillfällen
Det är ju mera av universallösningar. Fingret funkar lika bra i alla situationer. Saftblandartecknet kan ju vara lite svårt att få till i 250...
Det bör vara nått enkelt man kan göra från eller i närheten av handtaget.
ha ha, jag förstår... du vill göra nån liten knix med vänstra tummen, det e det nog inte många som ser i 250 blås
Får ja fråga vad man ska göra för "tecken" för att varna andra för poliser och fartkontroll? Kan va bra o veta om man hamnar i den sitsen nån gång
Frågan är OM man ska varna andra för poliskontroller, vi vet ju inte vilka vi varnar...kanske just den där killen/tjejen polisen är ute och letar efter, eller kanske en drogad/full förare som kör en annan väg efter att ha blivit varnad och därmed klarar sig.
Det är en svår avvägning det där. Men när jag kör mc så händer det att jag varnar andra mc genom att hålla upp vänster hands pek- och långfinger som ett V
Däremot så varnar jag aldrig bilister eller andra fordon just av ovanstående anledning.
Böter för skylten låter som ett av de mindre problemen.eftersom det syntes stålväv på bakdäcket
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|