Första fyllan

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Det var hos min ej bättre vetande 13 år äldre bror när jag själv var knappt 13. Han hade fått för sig att varje helg jag hälsade på så skulle jag få i mig en öl mer än förra gången. Ölen i fråga var 50 cl åbro bocköl 7,0. Tre stycken gick bra, men fjärde och femte gången man hälsade på började det bli jobbigt.

Håller brorsan din fortfarande på? Får du ta hem det som blir kvar av plattan isåfall? :D

Skitbra isåfall :tummenupp

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jadu, Orskarshamn och den festen ger dåliga minnen. Vi befann oss i ett studentområde. Jag var sisodär runt 15år, satt på lan. Vi beställde hem lite öl från någon med utlänsk bakgrund som hade en stor van. Vi drack och jag blev jättefull på 5öl 33cl carlsbergs, hade jättekul. Gick till en annan studentlägenhet som de hade fest i. Där allt var sönder, precis allt haha, kaviar i tvn. Nedspytt badrum och soffa. Allt i köket låg sönder på golvet. Alla blommor var ruttna, det låg ost och smör och andra matvaror lite överallt.
Min vän fick i sig något i en drink o spydde blod. 2st åkte i bråk och tillslut så kom vi hem på något lustigt sätt. En satt vid datorn och skrek, en spydde blod,2st hade slagmärken i hela ansiktet. Jag då? Jo jag grät eftersom allt gick åt helvete. :rolleyes:

Den riktiga fyllan där emot :D
19:00, Började med att jag hade pimplat i mig 4st starköl hemma. Klockan började dra sig ihop för förfest, jag var 16 då tror jag.
Ner till förfesten hade jag 3dl vodka + 2dl cola i en colaflaska. När jag kom in började de köra ölspel, alla drack och skrek " NU ÄR DET KIMS TUR NU ÄR DE KIMS TUR ATT SVEPA!" Dum som jag är sveper jag min fina colaflaska, och efter det en öl till.
Efter 10-20min ska jag ta mig ner till källaren. Börjar med att jag ramlar ner för trappen, kan knappt stå upp. Sedan begär vi oss av i en taxi till en annan äldre kompis förfest. Där spyr jag ner hans svindyra soffa och spyr rakt i hans och hans flickväns skor. Då kommer biten fram och ger mig en käfting.
Blev utkörd, klockan var ungefär 21:00.
23:00, Vaknar i en trappuppgång, den verkar vara helt nerspydd :confused:
Kommer en stor kille runt 26år, ser ut att träna något som väger bly. Han skäller som helvete åt mig att jag ska torka upp, medans han skäller ringer jag på dörren och säger att min mormor bor där, men ingen vågar öppna :va
Tillslut så bestämmer han sig för att NU JÄVLAR, han dunkar mitt huvud 2 gånger in i betongen och kör ut mig från lägenhetsporten.

23:30, Jag befinner mig nu i stan för att träffa min dejt. Vi möts upp och är påväg hem mot mig. Men vilken otur, vi möter stans största boxare som är riktigt argsint av sig och slåss med alla, men jag vet inte vem han är, att det var just han. Då hör man han busvissla åt henne, då skriker hon, ditt feta as, typiskt tänkte jag :gnissla.
Han kommer fram och slår till min killkompis rakt på käften, tjejen min gapar och jag hoppar mot honom ovetandes att han är en superkid. Efter puttande så drog han ner mig för en stentrappa..
00:30, Väl hemma, ja. Vad är en bättre avslutning på kvällen än att bli av med oskulden? Tyckte hon sa nej jag vill sova mitt i allt men fulla som vi var lekte vi tarzan. :yoparty

Dagen efter: förfestkillen ringer och vill ha 3000 för skorna, jag tänkte betala kemtvätt, inget mer eftersom han hade slagit mig. Men då sa han att han hade kastat skorna. Så de blev ingen kosing till honom tillslut.

Fick veta massa skit om vilka som "jag" hade hoppat på dagen efter, men kvällen var ju ganska lyckad ändå :rolleyes: :D

Dominator-Rocks

Guest
Första gången:va Inte en aning!

Men en av de första gångerna kommer jag ihåg en grej ifrån, vi hade fixat folköl som vi blandade med Tom Collins Sour mix :zpy fy faan :zpy !

Tom collins mixen hade vi snott från bakgårn på en affär (utgånget datum och skiten skulle slängas) vi hade säkert 50 flaskor med drinkmix :D får för mig att vi krängde ett gäng..........

FreddaGädda

Guest
Jag var en skötsam gosse och fick min första fylla vid milda 17 års ålder. :D
Och den var kontrollerad och fin. Vi var ett kompisgäng som inte hade nåt att göra, så vi bestämde oss för att hälsa på min far och.. jag vette fan vad vi skulle göra där. :va
I varje fall blev vi imponerade av hans barskåp, och frågade om vi kunde få smaka lite. Han var så trött så han nästan inte var vid medvetande så han svarade frånvarande "näääääeeee...".
Och vi frågade en gång till, "joo, kom igen".
"Okeeeeeej". Yes!

Vi började testa allt han hade, från single malt till gammeldansk.
Fan vad det smakade skit i början, sen blev det plötsligt gott.
Jag satt och klämde öl, kaffe och blandade frisk. Och då ska det tilläggas att öl var det äckligaste jag visste just då, och ogillade kaffe lika mycket.(Öl är vansinnigt gott nu dock).
Farsan vaknade till och fick se sin son och hans polare sitta där och hojta och skråla, fulla på hans sprit.
Jag tog en sista öl med mig och vi gick hemåt i sommarnatten, skrålandes sådär lagom mycket. Stannade och pissade var 200:e meter.
Det schnyggaste var när jag kom hem. Gick in i vardagsrummet där morsan låg och tittade på tv. Det första hon sa var "är du full?".
Och då hade jag bara kommit in i rummet och ställt mig mot braskaminen. Hade varit där inne i max fem sekunder. Hon var en jävel på att se sånt. :va

Jag är nu nykter för en obestämd tid. Känns som man supit klart för ett bra tag. Tycker inte det kommer upp så många tillfällen då det är kul att vara full. Det känns mest jobbigt.:gnissla

Last edited:

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
första fyllan var på högstadiet , skulle på högstadiedisco :D

1 sexpack folköl och en petflaska med lite snodd jäger.

efter den helgen så höll vi nog på varje helg , ute i skogen o grillade
och drack folköl och hembrännt.

det var tider de... hehe.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Probz historia kändes inte riktigt äkta? :va

Först vara så full (dessutom på en halv sjuttia och 5 starköl när man inte har druckit innan) att man spyr ner allt hela kvällen, sedan bli misshandlad och sist av allt dessutom förlora sin oskuld på samma kväll?

Eller så är det jag som är konstig.

Hursomhelst, första gången det skulle drickas alkohol i större mängder så var jag runt 12, 13 år gammal. Far min hade faktiskt vodka i skafferiet, så en kväll när dom inte var hemma "lånade" jag lite och stack ut med ett par kompisar. Kom över ca 20cl vodka som jag blandade med cola. Det visade sig dock att det var vinbärsvodka, och det var alltså ingen höjdare att blanda med cola. Ett par timmar senare var vodkan slut, jag var överförfriskad och svamlade om varulvar och grejer. Inte nog med det så gick jag dessutom hem och började skrika en massa skit, så påkommen ordentligt blev jag. Spyorna uteblev den kvällen konstigt nog, men det var inte så kul att vakna upp dagen efter och konfrontrera mina föräldrar, stjäla är inte en av de saker som dom uppskattar att man gör. Tog faktiskt ett par år efter den kvällen innan jag var på det igen, och det var lika bra det.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hmm..

Måste vart på nån av festerna ute hos polarna i bushen, satans va kul dem festerna va :D...

De va en underbar tid mellan 14-16 ..sen tog den slut o gymnasiet började :gnissla

Aee

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
Letar sf-projekt eller motard
Var 17 år, dåvarande flickvännens kompis hade 18år fest, alla föräldrar var också där.

Drack några groggar, nån cider och nån shot. Blev ganska så full, skulle berätta för flickvännen att jag inte längre kunde stå å kissa upp (på toa) skulle viska det till henne. Men så blev det inte riktigt, jag sa det ganska högt å tydligt. Haha

Sen så hade jag tydligen ståt och kramats med flickans farsa å sakt att han var en mes och grejjer :) Sån så hade jag typ velat kramas med alla...

Men jag blev inte bakis, konstigt nog.

Pijt

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
748
Ålder: 12
Plats: Skogen/Kompis hem
Antal: 1 kompis+jag
Dricka: En halvliter häxa var+div snappsflaskor

Började i skogen, fråga mig inte varför. Polarn var ensam hemma tills dagen därpå. Gick tillslut hem till kompisen där vi blev apraka. Gick ner till skolan där två polare lira fotboll. Dom skrattade å jävlades åt oss så vi kasta sten på dom. Dom drog. Drog hem till kompisen igen. Började må dålig. Vi spyde i kors typ. Det sista jag kommer ihåg var att det var porr på tv:n.

Vi blandade häxan (Som bestod mest utav whiskey) med apelsinjuice. Tog något år innan jag kunde dricka apelsinjuice igen.

Klart kul var det iaf. Blev inte ens påkommen.:tummenupp

Edit: Har aldrig varit bakis i hela mitt liv. Och ja, det har druckits tills man har stupat.

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Ålder: 12
Plats: Skogen/Kompis hem
Antal: 1 kompis+jag
Dricka: En halvliter häxa var+div snappsflaskor

Började i skogen, fråga mig inte varför. Polarn var ensam hemma tills dagen därpå. Gick tillslut hem till kompisen där vi blev apraka. Gick ner till skolan där två polare lira fotboll. Dom skrattade å jävlades åt oss så vi kasta sten på dom. Dom drog. Drog hem till kompisen igen. Började må dålig. Vi spyde i kors typ. Det sista jag kommer ihåg var att det var porr på tv:n.

Vi blandade häxan (Som bestod mest utav whiskey) med apelsin juice. Tog något år innan jag kunde dricka apelsinjuice igen.

Klart kul var det iaf. Blev inte ens påkommen.:tummenupp

Edit: Har aldrig varit bakis i hela mitt liv. Och ja, det har druckits till man har stupat.

Jag har klarat mig ifrån tungt huvud men min mage kan knorra ibland efter en lyckad kväll :va

Ne jag har inte druckit 2-3 ggr, det är bra fler ggr än så.

Laddade precis på barskåpet i fredags med fint smuggelgods :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
absolut första va i mellan stadiet, 5:an tror jag. På en bandy turnering, jag va ensam hemma och hade snott ca 30 cl hb av farsan som jag blandat med cola. Insåg inte att jag varigt full förens dagen efter när jag hade ssvårt att minnas och va skit seg.

Första "riktiga" fyllan va vid 15 års ålder när jag precis flyttat ner till skåne, Hade börjat umgås med äldre polare där å hade köpt ett halvt flak av min granne/polare som jag träffat 3 timmar innan vi drog på fest i en gammal skola, satt å prata och drack mina tolv öl och pissa var 3:e minut minns jag. Runt tio började jag må illa och spyde när jag va ute å pissa, mådde bättre efter det, blev hemläd (bodde 200 m därifrån) av en tjej jag spannat in hela kvällen men inte vågat ragga på och det ena läde till det andra och sluta i sängs. :D Va första gången jag riktigt njöt av sex.

Helgen efter skulle jag visa mig styv och drack en ½:a hb på 20 min hemma hos en bonde, ingen där hade sett nån så full utan att spy nån gång, det va dock en tids fråga, klarade hela bil resan och kön in till tingavalla, dock spyde jag i krukan direkt när jag kom in sen är det svart tills jag vakna dagen efter å upptäkte till min förvåning att jag hade läppstift på halsen, dom jag hade varigt med där hade tappat bort mig men hittat mig ca 10 min innan stället stängde å hade frågat om läppstiftet men inte fått nått svar, jag vet fortfarande inte vem det va :hihi

Sen söps det varje helg i ett år innan jag flytta tillbaka, saknar fan dom tiderna :hihi Nu för tiden har man krav å andra hämningar..

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Min FÖRSTA fylla kommer jag inte ihåg när den var, men jag var max 10 år,
kommer dock inte ihåg hur gammal.

Kommer ihåg att det var Kopparbergs (tror jag) Cider
9,5% i mörka glasflaskor.

Min andra kommer jag ihåg bättre för det var nyårsafton 1999/2000
11år gammal och söp mig full på champagne.

Kanske inte det bästa att dricka vid så ung ålder, men gjort är gjort.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Probz historia kändes inte riktigt äkta? :va

Först vara så full (dessutom på en halv sjuttia och 5 starköl när man inte har druckit innan) att man spyr ner allt hela kvällen, sedan bli misshandlad och sist av allt dessutom förlora sin oskuld på samma kväll?

Eller så är det jag som är konstig.

Jag beskrev den första fyllan som jag blev helt dyngrak på, hade små innan typ 4-7öl, men de va inte lika kraftiga som denna monsterfylla.

Ivul

Guest
Precis, alla underbara minnen, kommer man ihåg första fyllan är det ju ingen fylla.

Jag brukar få minnesluckor under själva fyllan, sjukt kul:yoparty :yoparty

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...