första hojen!!

mcbrud 21

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2004
Ort
stockholm
Hoj
letar efter en
ska köpa fin första mc till våren men vet inte vad jag ska köpa vill ha en het sport hoj men ändå inte för stor för jag är en liten tjej!!!

har tänkt på dukati el honda !!
har någon något bra tips!
och kanske var man ska vända sig!
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Honda CBR 600 säger dem ska vara en väldigt bra förstahoj, den ser även bra ut också den hojen.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
FZR 600 eller CBR 600 är nog de bästa nybörjarsporthojarna jag kan komma på.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Sök även annonserna här på Sporthoj.com.

3st svarade ovan som inte ens själva har hoj...

tjejen, hur lång är du? Har du långa eller korta ben? stora tuttar? oj, okej, undrar endast över benen. :) Det finns en del hojar som är låga, men de är oftast fula (pratar iaf om gamla katanahojar och liknanden med rak limpa). Fast det är väl Sporthoj du vill ha. Om inte, CBx hojarna (CB650 m.fl)

Annars som du nämner, så finns Ducati Monster serien, de är rättså låga hojar och har mosigt ljud. Även Ducati 900ss är en rättså OK hej vad gäller sitthöjd för dig. Jag lånaden en sån i 2 veckor och den var kul att köra.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Till att börja med, vad har du för budget, vill du ha kåpa eller inte, vad vill du ha för karaktär på cykeln? Hur mycket kan du lägga på försäkring? Finns en del att väga in :)
 

mcbrud 21

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2004
Ort
stockholm
Hoj
letar efter en
jag hade tänkt på en dukati monster!! men det gäller att jag når ner jag är bara 165 och lätt så jag ´nådde aldrig marken när jag övningskörde men jag har tittat på cbr 600 som alla säger är en bra första hoj men jag tycker den ser ganska trist ut men vad vet jag!!! har nog heller dukati än honda :tuttar



Swedie skrev:
Sök även annonserna här på Sporthoj.com.

3st svarade ovan som inte ens själva har hoj...

tjejen, hur lång är du? Har du långa eller korta ben? stora tuttar? oj, okej, undrar endast över benen. :) Det finns en del hojar som är låga, men de är oftast fula (pratar iaf om gamla katanahojar och liknanden med rak limpa). Fast det är väl Sporthoj du vill ha. Om inte, CBx hojarna (CB650 m.fl)

Annars som du nämner, så finns Ducati Monster serien, de är rättså låga hojar och har mosigt ljud. Även Ducati 900ss är en rättså OK hej vad gäller sitthöjd för dig. Jag lånaden en sån i 2 veckor och den var kul att köra.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Köp en Ducati så lär du dig snart vad mekarna på din lokala ducatihandlare heter! :tummenupps
 

mcbrud 21

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2004
Ort
stockholm
Hoj
letar efter en
ärligt talat har jag inte ens börjat titta på försäkringar men jag kan tänka mig att det kommer bli en ganska saftig sådan!prisklass runt en 50-60 vet inte vad jag får för det!!

OLJEKYLD GSXR skrev:
Till att börja med, vad har du för budget, vill du ha kåpa eller inte, vad vill du ha för karaktär på cykeln? Hur mycket kan du lägga på försäkring? Finns en del att väga in :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Härligt! Jag tycker gott du ska skaffa en Ducati! Det är bra hojar, du kommer gilla vridet i dessa. De är bättre för det normala "tjejtempot" (då de flesta, vill jag påstå, inte ligger och rödvarvar och slänger sig in i kurvorna i högsta möjliga fart), då vridet de ger dig i bottenregistret gör marchgång och lågfartsnjutande mer behagligt.

ne nu slutar jag skriva, saknar sommaren =/ gimme california
 

Ea

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Honda Hornet 600
Köp monstern...
har själv kört monster en del , tycker det é en mkt lättkörd hoj. känns liten på nått sättt när man sitter på den.
Skulle den vara för stor för dig så kan du ju köpa en minimoto ju.!
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Ducati hade en lite annorlunda syn på kvalitet än vad japanarna och tyskarna hade, men numera är väl det mesta av de bekymmren borta. För 50-60000 kan du välja och vraka bland en väldans massa modeller från olika märken, 750/900ss från Ducati kan kanske vara något. Är inte svindyra i försäkring heller. Ducati monster 600/750/900 kanske, saknar kåpa och bekvämligheter. Jag hade ändå satsat på en europe eller japanare, Triuph speed4 har attityd i utseendet, likaså Speed3. Eller kanske nån snygg och smidig 600 från valfri japansk tillverkare?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hur mycket får det kosta?

Själv är jag väldigt förtjust i Cagiva Raptor (har säkert tage upp den 5 ggr i sånna här trådar :D), fast den verkar vara ganska ovanlig här :/

Hur ska du använda hojjen?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top