Första hojj? Bandit, Monster?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hej!
Köp för guds skull inget under 900cc om du har tankar på att skjutsa tanten emellanåt. Har prövat:zpy
Jag instämmer med kören när det gäller Bandit 1200, Hornet 900 eller varför inte en XJR 1300, Sukka 1400. Överkomliga priser både i inköp och service:tummenupp
Undvik Ducati för dom kostar guld i service:gnissla Läckra hojar dock:)

Enda sättet att ta reda på vad du kommer att trivas med är nog att testa lite olika hojar.

Lycka till med ditt köp!

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Nipponbagarn: Hur är den att skjussa på?

Den går ganska bra att skjutsa på. Visst är 600:an inte den starkaste, men det räcker till. Får ändå inte brassa på något med tjejen bakpå :mad:. Hon brukar även få kramp i ena benet på längre turer. Passagerarfotpinnarna sitter inte symmetriskt i höjdled.

Jag köpte Banditen som pendlarhoj vilket den är perfekt för. Vore jag du skulle jag satsa på en Monster om det är den du gillar mest. Sen får tjejen klaga på bönpallen bäst hon vill :D. Men som i alla trådar gällande hojval så är det ju provkörning som gäller, eller i alla fall provsittning i ditt fall.

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Hrmm, lånar tråden lite (då jag har supit bort "ny tråd-knappen") och ber om hjälp; hur fasen jag ska hitta ett regnummer till en KTM 690 SM -08.... pleeease. Ska kanske köpa en imorgon och måste kolla upp försäkring. Hittar inga med regnummer på bilderna på blocket..

wallden_66

Stjärna
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Ingen Ännu
Wanted: Fråga säljaren efter regnr på objektet du skall köpa? Är han inte intresserad i att ge dig detta så är det nog inte ett lämpligt obj.

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Jag kör Monster 900 som min första hoj i skrivandets stund och kan inte mer än prisa den, grymt kul att köra med bra respons på gasen, ett underbart ljud som vrider ett par huvuden per tur och en inte allt för taskig försäkrings peng.

Service görs med 1000 mils mellanrum och kostar runt 5 lök.

Kan säga att jag hade en Honda 929 innan men letade efter nytt, hörde och såg ett monster på en parkering och då var jag såld på en gång, inget jag ångrar än så länge!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Skulle aldrig rekommendera en riktigt snabb hoj - som t.ex. Bandit 1200 - till någon som första hoj. Det är larvigt lätt att komma upp i snuskigt höga hastigheter på ett par ögonblick, vilket är livsfarligt för en nybörjare.

:brinnerup

Troll1

Hon med korta ben
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
Ducati monster 900 ie dark -01
Jag har smyg läst lite på förslagen, hade redan tagit mitt beslut men man kan ju alltid vara öppen för förslag iaf =D
Jag ska iväg o köpa hoj nu i helgen, en Monster 900 Dark. blidde de. Jag e ju inte så lång och som jag har uppfattat, är att detta är en bra hoj för korta (eftersom de e lite lägre).

Som jag fattat här så e de alltså inte någon dålig hoj som första hoj ??

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
hoj köper man med hjärtat, så länge plånboken håller :)

Gillar du Monster så köp ett monster!!! Det är en toppenhoj, du kommer bli nöjd! Jag har åkt bak på mitt Monster 620 när sambon kört o det är inga problem.

/Hanna

Troll1

Hon med korta ben
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
Ducati monster 900 ie dark -01
hoj köper man med hjärtat, så länge plånboken håller :)

Gillar du Monster så köp ett monster!!! Det är en toppenhoj, du kommer bli nöjd! Jag har åkt bak på mitt Monster 620 när sambon kört o det är inga problem.

/Hanna

Ja de känns såååå rätt! :yoparty Och just nu e jag nog den lyckligaste och då kan jag bara tänka mig hur barnsligt glad jag kommer att vara på lördag :banana

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Jag har smyg läst lite på förslagen, hade redan tagit mitt beslut men man kan ju alltid vara öppen för förslag iaf =D
Jag ska iväg o köpa hoj nu i helgen, en Monster 900 Dark. blidde de. Jag e ju inte så lång och som jag har uppfattat, är att detta är en bra hoj för korta (eftersom de e lite lägre).

Som jag fattat här så e de alltså inte någon dålig hoj som första hoj ??

Monster 900 Dark is tha shit! :tummenupp:) Du kommer inte ångra dig.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
för

Tack för all hjälp. Det blev en R6-00!

Va! Köpte du fel hoj? :va:rolleyes:

Skämt åsido. Hoppas du får mycket kul med hojen och kör "försiktigt". :tummenupp:)

EDIT: Lite sen info nu, men. Min hoj är en Dark ie. Jag har fått för mig att ie säger att hojen har el. insprutning.

Bram Stoker

Citat är ett bra substitut för kvickhet
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
96a, 600cc Monster
Fortsätt gärna med tips! bram_stoker hur går det med att ha folk bakom och hur är den att köra långa sträckor?

Har inte ens sett att du frågat vidare å nu lär du ju redan ha gjort ditt val^^
Den e inte optimal att skjutsa på - du känner av den extra vikten när du accelererar. Frugan (170cm å ca 60kilo stor) klagar inte på hur hon sitter men hon e en tuff liten rackare & hade nog inte klagat även om hon suttit direkt på bakdäcket heller:yoparty Men jag står fast vid att för ca 30k så e monster 600 generellt det bästa köp man kan göra! jag älskar henne!:krama

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha