madnez skrev:hehe, jo jag antar att de blir en lååång vnter
färgen är röd, vit, svart... rött = sport
nu är bara frågan vad man bör göra med hojjen innan man ställer av den, har hört att oljan inte bör bytas förräns till våren.
majoon skrev:Snarare tvärtom, oljan bör bytas innan vintern. Anledningen är att det finns smått frätande syror i oljan som "mjukar" upp härdade ytor.
Ett annat tips är att fylla bensintanken helt för att minska rostangrepp. Till våren bör man dock slanga ur den gamla bensinen (kör bilen på denna...?) och fylla på ny.
En del pytsar i lite olja i cylindrarna och kör drar runt motorn ett par varv för att "impregnera" cylindrarna och skydda ytorna.
majoon skrev:Snarare tvärtom, oljan bör bytas innan vintern. Anledningen är att det finns smått frätande syror i oljan som "mjukar" upp härdade ytor.
Ett annat tips är att fylla bensintanken helt för att minska rostangrepp. Till våren bör man dock slanga ur den gamla bensinen (kör bilen på denna...?) och fylla på ny.
En del pytsar i lite olja i cylindrarna och kör drar runt motorn ett par varv för att "impregnera" cylindrarna och skydda ytorna.
Rasorblade skrev:Välkommen! å grattis till hojen!!
Pelleh skrev:Får vi inte se några bilder?
Mr Helmut skrev:Men ärligt hur noga är såna här saker egentligen, häll i lite k-sprit låta den gå varm några gånger under vintern... sen står min i varm garage också
Isengrim skrev:Sen kan jag säga av erfarenhet att bensinen KAN BLI helt kass under vintern, förra våren när jag tog ut hojen och startade, gick den illa som fasen. När jag tankat i ny soppa var det inga problem! Snacka med en verkstad som också sa att det förmodligen var soppan som blivit dålig...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|