Första kraschen... Och andra.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Fasta fotpinnar brukar hjälpa, om de inte knäcks av.
Original som viker sig är ett helvetets påfund som inte går att köra med.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag bör få ersättning för handskar och jacka, stövlar och byxor köpte jag begagnat så dem har jag inget kvitto på. Och hjälmen var aldrig i asfalten, så den klarade sig.
Allt som repades på hojen kommer jag begära ersättning för.
Begagnat går också att värdera. Om du ska göra det eller en firma beror väl på samtalsklimat med bolaget. De har sannolikt någon rutin för det. Jag har fått skicka in bilder samt visa upp i butik och få ett värde. Blivit nöjd.
Mitt intryck är att de är frikostiga då de inte vill lägga dyrbar tid på att tjafsa om gamla persedlar. Har fått behålla fullt användbara grejer. Är de funktionsdugliga kan du få ersättning för skavanker.
Jag gillade mina prylar och bytte dragkedjor för del av ersättningen.
 
Last edited:

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Uppdatering: Svedea täcker kostnaderna för reparation, de vill att jag lämnar in hojen på auktoriserad verkstad för att lagas. Ska se om jag kan få dem att täcka kostnaderna för delar om jag gör jobbet själv, som sagt så är det egentligen bara en blinkers, nya kraschpuckar, backspegel, ljuddämpare och bromsspak som krävs för att den ska se representativ ut igen.
Vad har du för självrisk?
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Begagnat går också att värdera. Om du ska göra det eller en firma beror väl på samtalsklimat med bolaget. De har sannolikt någon rutin för det. Jag har fått skicka in bilder samt visa upp i butik och få ett värde. Blivit nöjd.
Mitt intryck är att de är frikostiga då de inte vill lägga dyrbar tid på att tjafsa om gamla persedlar. Har fått behålla fullt användbara grejer. Är de funktionsdugliga kan du få ersättning för skavanker.
Jag gillade mina prylar och bytte dragkedjor för del av ersättningen.
Jag skickade in ett utdrag på swishbetalningen för de begagnade prylarna och försäkringen ersätter även dem, så det är jag väldigt nöjd över.
Vad har du för självrisk?
Jag var förutseende nog att välja 1500 kr för vagnskada, vilket kom som en positiv överraskning (hade glömt vilken självrisk jag tog när jag tecknade försäkring). Utrustningen var ytterligare 1000 kr i självrisk.

Jag har bestämt mig för att lämna in hojen och låta verkstaden sköta jobbet. Det är ju ändå slutet av säsongen och jag har en annan hoj att åka på, så det är ingen panik att få den klar så fort som möjligt.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag skickade in ett utdrag på swishbetalningen för de begagnade prylarna och försäkringen ersätter även dem, så det är jag väldigt nöjd över.

Jag var förutseende nog att välja 1500 kr för vagnskada, vilket kom som en positiv överraskning (hade glömt vilken självrisk jag tog när jag tecknade försäkring). Utrustningen var ytterligare 1000 kr i självrisk.

Jag har bestämt mig för att lämna in hojen och låta verkstaden sköta jobbet. Det är ju ändå slutet av säsongen och jag har en annan hoj att åka på, så det är ingen panik att få den klar så fort som möjligt.
1500 i självrisk är inget att fundera över, enklare att låta verkstad fixa det. Jag hade svängt förbi verkstan och be dom kolla vad som behövs bytas och låta dom beställa hem allt och sedan lämna in den när delarna har kommit. Om du nu vill fortsätta ( och det går ) att köra den.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top