Hej,
lånar den här tråden, då den handlar precis om mina egna grubblerier och vill också passa på att säga tjena som den rookie man ändå är. 39 år och kommer ifrån Ljungby .. då är det dags för MC! (40-årskris FTW
)
Mitt dilemma är lite tudelat .. dels p g a våra kära myndigheter också som har bestämt sig för att bli för att köra upp så måste cykeln ge över >50 KW .. men A-klass är = >35KW och det gör mig något irriterad...
Jag tänker att jag vill köpa en äldre och billigare hoj för att träna på och övningsköra privat med farsan. De som jag kollat på hamnar ofta i området 35-47 KW .. d v s lite mindre hojar som passar en nybörjare (tänker jag) Yamaha XZ550, Honda CB 500, Suzuki XV 800 (!), Honda 650 Revere men alla dessa hamnar under 50 KW så känns det en smula .. ja, onödigt (?) och som någon på forumet nämnde. Blir man kuggad en gång på uppkörningen så handlar det helt plötsligt om 3000 spänn eller mer (inte slutet på jorden, men ett irritationsmoment)
Såå.. jag hoppas att någon/några här inne har lite goda råd för vad som kan vara en driftsäker (kardandrift), manöverduglig, förlåtande (ett fel-drag på gasen skickar inte mig till månen) och lugn (på låga varv) hoj att starta sitt motorcykelkörande på .. och lägg till att jag är 191cm och väger 90 kg.. så att köra på en crescent compact-modell blir inte helt bra heller ..
Tack på förhand!