första onsdagsträningen på åsen?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Förutom det som Sandstream sa så är det ny asfalt in i högern i esset och ett fält med ny asfalt på innern i vänstern ut ur esset.
Var där och testade lite regn igår...:mad:

ofasen, Ejes vart ju skitbra:tummenupp nu vågar man ju ha lite mer än styrfart där. Men jäklar vad trafik det var i dag, och några veteranhojar hade ju knapt 50km/h som mest, vinglade och bytte spår. fyfan. Det borde nog vara tidsdelning istället för licenskategori. Alla under 1.15 i en grupp och alla över i en annan. För som det är nu är det ju farligt.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
ofasen, Ejes vart ju skitbra:tummenupp nu vågar man ju ha lite mer än styrfart där. Men jäklar vad trafik det var i dag, och några veteranhojar hade ju knapt 50km/h som mest, vinglade och bytte spår. fyfan. Det borde nog vara tidsdelning istället för licenskategori. Alla under 1.15 i en grupp och alla över i en annan. För som det är nu är det ju farligt.

Håller med dig, det var mycket trafik och i vissa fall väldigt långsam sådan. Var nära torpedering nån gång :näsblod

Bytte sedan grupp till A-gruppen inför sista passet då man var ganska frustrerad. Gick ut precis efter sandstream och tänkte att nu jävlar ska jag hänga på :D . Men han ville tydligen inte spåra för mig, han försvann då jag fastnade bakom en gubbe, tog mig förbi till slut och sänkte mig med nästan 3sekunder efter bytet av grupp. Det blev nästan 1.12 :)

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Det borde nog vara tidsdelning istället för licenskategori.

För mig som kör 125 racer passar det kanon att dela in efter licens. För mig blir problemet skillnaden i fart i kurvorna det gäller nog alla i och för sig (och superbike gubbarna kör näst intill oändligt mycket snabbare i böjarna än de flesta R1000 gubbar). Jag tycker det var bra med A och B indelning.

sandstream

Guest
Kan bara instämma i kritiken mot indelningen i A- och B-förare. Första passet i B-gruppen var på gränsen till ett skämt.

Jag bytte direkt till A-gruppen, körde där resten av dagen och det fungerade perfekt så när som på en 125:a som körde väldigt sakta (de fick hänga ut vita flaggan).

En indelning på tid är klart bättre och rättvisare för alla inblandade.

Någon som vet om det kommer upp fler tider på mylaps?
Verkar bara vara från första passet på förmiddagen.
EDIT: Tidtagningen kom inte igång, pga strul, förrän 14-tiden.

Last edited:

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Var det därför dom vitflagga jag kolla efter ambulansen hela tiden men inte
fan såg jag någon:D

sandstream

Guest
Var det därför dom vitflagga jag kolla efter ambulansen hela tiden men inte
fan såg jag någon:D
Samma här, trodde jag skulle komma ikapp en bil av något slag och folk slog av på tempot första gången för att sedan upptäcka att det inte fanns något annat än hojar på banan.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Någon som vet om det kommer upp fler tider på mylaps?
Verkar bara vara från första passet på förmiddagen.
EDIT: Tidtagningen kom inte igång, pga strul, förrän 14-tiden.

Jag trodde att man fick ett unikt transpondernummer när man köpte en transponder från AMB. Är det inte så? Jag körde tydligen 1.03 tider den 10/7, då jag inte ens var på karlskoga.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag trodde att man fick ett unikt transpondernummer när man köpte en transponder från AMB. Är det inte så? Jag körde tydligen 1.03 tider den 10/7, då jag inte ens var på karlskoga.

samma har hänt för mig, när jag var på sviestad b-racehelgen så hade jag samtidigt varit på karlskoga och kört 1,03-1,04 nånting. kan det inte vara så att de helt enkelt skrivit in fel bana?

Var inte b-racen 9-10 juli, ähh vilket minne man har.

edit: upptäckte idag att jag skrpat hål i underkant på båten, måste vart i ingången till ejes, gick ner i hålan duktigt där några gånger :yoparty

Kanske ska ta lite mer höjd där för att försöka undvika det där.

Last edited:

sandstream

Guest
Jo, man får ett unikt nummer och jag tror att den som la upp tiderna från Sviestad 10/7 helt enkelt angav fel bana.

För övrigt är www.mylaps.com ingen höjdarsajt för användaren.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
På tal om onsdagsträning på Gelleråsen. Är det någon som vet vad rr-träningen mellan 15-18 kostar på onsdag? Är de kinkiga där om man kommer dit med modifierad(tätad) orginalkåpa och tejpade lysen? Hur ligger det till med gruppindelning där?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA