Första riktiga hojturen slutade inte som jag ville...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Efter att mest åkt runt lite smått här o där o nån transportsträcka o lite sådär så tänkte jag igår, om det är fint väder när jag vaknar så blir det en lite längre roligare tur ute på vishan.

Vaknade runt 13 tiden, (va uppe länge o nörda på SH, man har ju sin nattrytm från jobbet) kollade mot fönstret. Solen skiner!!! :) Drog upp persiennerna, fan, blött som tusan. Oh well, sätter mig framför datorn o surfar lite SH o käkar lite i väntan på att det ska torka upp lite. Ser lite svarta moln här o där, men det ska inte få hindra mig idag!

Pratar lite med kusinen i Örebro som vill att jag dyker förbi honom så han får ta sig en tur på hojen. Runt 15 så har jag väntat länge nog, fortfarande lika blött men struntar i det, drar iväg o hämtar hojen, vrider om nyckeln o börjar dra på mig hjälm o allt tjaffs.

45 grader, aaah.. 46 grader, ja för fan nu drar jag. Åker ner mot E18, en halvlugn 5mila tur till Örebro.
Framme hos kussen, wroom wroom, han hör hojen genom den öppna balkongdörren o kikar ut, ser att det är jag o kilar ner. Småsnackar lite o grejjar, han rotar fram sin utrustning o åker ut o tar sin en tur. Kommer tillbaka, jag hoppar upp bakpå o vi åker ut på en liten tur.

Kommer tillbaka, småpratar lite till innan jag pyser iväg. Nu börjar det jag väntat på hela dan, så, vilken väg ska jag ta hem. Bestämmer mig för att åka mot Garphyttan, det ångrar jag inte, går att pressa på riktigt fint o väldigt få bilar, några få partier där det är blött, ingen fara, bara ta det lite lugnt där.
Svänger av in mot Vintrosa, har sikte ut på E18 igen, ut på E18, en kilometer sen vänster mot Fjugesta, dags att gasa igen. Även här fin väg med lite trafik. Vet vid dethär laget exakt vart jag ska, ska ta vägen över Svartå, vidare till Degerfors sen ta den kurviga fina vägen sk Kosia sista biten till Karlskoga. Åker vidare och kommer förbi Svartå, här va de visst riktigt blött på vägen, nåja, blir förhoppningsvis bättre. Väl framme i Degerfors märker jag att jag tyvärr får överge planen på den kurviga vägen jag i 4 mil åkt och längtat efter :mad:. Får ta den vanliga tråkiga vägen mellan Dfs-Kga, det är riktigt blött på vägen och ett par kilometer utanför Dfs börjar helvetet, himlen öppnar sig och det iskalla regnet rinner ner runt pungen o får min lille att fly vind för våg. Tar mig hem och ställer in hojen, tar mig en lååång varm dusch o lockar fram den lille ur sitt gömställe och nu sitter jag här, lite småsur över att den sista kurviga vägen jag skulle ha så kul på utbyttes mot en tur i spöregn :gnissla men sånt är livet. Har jag tur så går det köra lite nästa vecka då får jag ta den vägen då. Tack för mig :D
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Du lyckades i alla fall att få mig till att läsa hela inlägget.
 

The-Edge

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Mariestad(högelid)
Hoj
YZF Thunderace
Tja ....åker ni ner mot Mariestad nån dag så får ni komma in o hälsa på så ska jag ta er ut på finfina vägar....

Mvh:The Edge (Mattias)
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
En blöt och kall pung är bättre än ingen pung alls. :mattias
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
AndreasNo skrev:
2514154 Vet vid dethär laget exakt vart jag ska, ska ta vägen över Svartå, vidare till Degerfors sen ta den kurviga fina vägen sk Kosia sista biten till Karlskoga. Åker vidare och kommer förbi Svartå, här va de visst riktigt blött på vägen, nåja, blir förhoppningsvis bättre. Väl framme i Degerfors märker jag att jag tyvärr får överge planen på den kurviga vägen jag i 4 mil åkt och längtat efter :mad:. Får ta den vanliga tråkiga vägen mellan Dfs-Kga

Jösses, kallar ni fortfarande den vägen för Kosia :hihi :lol Finns gamla Degerforsvägen kvar? Den som går förbi Högåsen? Den borde väl vara kurvig tillräckligt :D
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
[- sNaIjK -] skrev:
2514285 Säg det när du klotat och krossat kulorna mot tanken... s-m-ä-r-t-a :tungan


okey då, du vinner :D

morsan skrev:
2514234 Jösses, kallar ni fortfarande den vägen för Kosia :hihi :lol Finns gamla Degerforsvägen kvar? Den som går förbi Högåsen? Den borde väl vara kurvig tillräckligt :D

Ingen aning... allt som går förbi högåsen e väl grusväg? :D
 
Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
men vafaann... du kunde väl åtminstonde ha blivita av med lappen! :mad:
här trodde man antingen på manlig krash eller en vän i kollektivtrafiken :)
:corn
/z - 3:e veckan utan styrlapp.
 

Ohls

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Enköping
Hoj
Yamaha R6 -99
Haha jag tänkte jag skulle skjutsa hem min polare idag från skolan. Han pendlar från enköping, 4 mil härifrån. Vi tänkte vi skulle hinna köra ifrån det ruskigt mörka molnet som kom intågandes. Så fort vi kom in på motorvägen bara öser det när. Småhaglade tom ett litet tag!

Man får hoppas det kan skina iaf en dag till innan vintern kommer =)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top