Första SM tävlingen i Tranås

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
spank you! :pannkyss kanske vet du tiden med? :rolleyes:

Dagtid.

Den här bilden som arrangören Tranås MS har på sin hemsida:

supermotard_1.jpg

Nån som vill berätta vart den är tagen? Det ser ut som ett flygfält och det ser roligt ut. :) Jag ser att rejser #8 åker KTM, året är 2003? Vilka är de andra? #2 Bodingh? #4 Ejdehage? Eller?

Hmm, Barkarby?

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Dagtid.

supermotard_1.jpg

Nån som vill berätta vart den är tagen? Det ser ut som ett flygfält och det ser roligt ut. :) Jag ser att rejser #8 åker KTM, året är 2003? Vilka är de andra? #2 Bodingh? #4 Ejdehage? Eller?

Hmm, Barkarby?

Nu gissar jag friskt, men 2 kan vara Bosson också.
Sen kör vi inte där längre.... utan på ett industri område. Svin kul bana!

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nu gissar jag friskt, men 2 kan vara Bosson också.
Sen kör vi inte där längre.... utan på ett industri område. Svin kul bana!

Har själv varit där två gånger så känner till Sommenbanan, nu var jag bara nyfiken på var bilden kommer från. :)

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Dagtid.

Hmm, Barkarby?

Alla rätt nästan, #4 är Peter Johansson.
RM på Barkaby -03.
Skitkul bana även om det fattades grusdel.

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Coolt, vem arrangerade då och vad hindrar dem från att arrangera fler tävlingar? :)

Det var väl Springzzguben "hulken" Romlin som var tävlingledare iaf.
Bodingh nämnde nått om att arrangören och markägaren blev osams efter tävlingen, den ene trodde att den andra roffat åt sig av inkomsterna tävlingen gav.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Nej det är enligt IB iallafall bara en dag..

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det var väl Springzzguben "hulken" Romlin som var tävlingledare iaf.
Bodingh nämnde nått om att arrangören och markägaren blev osams efter tävlingen, den ene trodde att den andra roffat åt sig av inkomsterna tävlingen gav.

Jag vill minnas att det även var nåt snack om att det skulle byggas en moské på fältet :näsblod :D
Troligen inte sant alls men det var nåt som cirkulerade iaf.

Varmt som satan var det iaf kommer jag ihåg, jag stod med armen i gips och ingick i oljesaneringspatrullen.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Jag vill minnas att det även var nåt snack om att det skulle byggas en moské på fältet :näsblod :D

Varmt som satan var det iaf kommer jag ihåg, jag stod med armen i gips och ingick i oljesaneringspatrullen.

Minns Mndrapers vurpor(som slutade i brott har jag för mig) och Kronäs misslyckade bakhjulsåka.
Fast bäst minns jag hur Engströms Kawa 500 flåsade på längs rakan. Strax efter startkurvan hade han 20 meters lucka till Bosse Högberg. Bosse körde faktiskt ifatt och om Engström med ett par varv kvar vill jag minnas.

Farmerlips vinkningar till publiken på rakan är också ett kul minne.

Visst var det varmt. Kändes som att man var utomlands.

Minns också moskéryktet. 1 april-status på det.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Kan det inte vara så att ni blandar ihop detta med det som faktiskt höll på att hända och som tack och lov nu är stoppat (alldeles som nyssens), att det skulle bli muslimsk begravningsplats av Barkaby crossbana (och inte flygfältet då alltså) ?

Kommer också ihåg Jockes brutala långrakerejs.... Ylade rätt bra där.

Tänk om vi kunde få så mycket folk till en endaste en tävling i år. Göteborg ?

.

Last edited:

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Jag och HW kommer att sköta tidtagningen i Tranås och återkommer om vad som gäller om transpondrar osv.... :tummenupp

Jag och HW kommer troligen att sköta tidtagningen i Tranås och återkommer om vad som gäller om transpondrar osv.... :tummenupp

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Jag och HW kommer att sköta tidtagningen i Tranås och återkommer om vad som gäller om transpondrar osv.... :tummenupp

Jag och HW kommer troligen att sköta tidtagningen i Tranås och återkommer om vad som gäller om transpondrar osv.... :tummenupp

ni får ju gärna återkomma snarast

ni får ju gärna återkomma snarast:)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vart finns TR? Dessa ska väl vad jag kan minnas redan finnas klart när man ansöker om tävlingen & ska senast vara oss förare tillhanda 2 veckor före rejs. Måste vara svårt att få till när anmälan går ut 22/4? Eftersom inget annat står i inbjudan så ska den även skickas per snigelpost. Visst är det upp till arr. att göra som dom vill. Men talas det bara om i inbjudan så kan dom ju lägga den på nätet eller skicka det via mail t.ex. Måste ju vara 100 ggr smidigare.

Kan ju vara ngt för övriga arr. att tänka på om inte annat.

Upplys gärna mig om jag har helt fel i något påstående. Skriver fritt ur minnet & minns säkert lite regler galet

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Då får man köpa IB. Eftersom IB är Svemos officiella "organ" så är det ju inte så konstigt att informationen kommer ut där...

MVH

Johan

Och framför allt, någon som vet vad som skall gälla för oss som inte har IB och alltså inte ens får någon information öht. Om vi inte ens vet att vi kan anmäla oss, om det går att lösa engångslicens och hur vi i så fall skall anmäla oss är ju transpondrar ett världsligt problem. :rolleyes:

Kollade deras och Svemos hemsidor utan att hitta någon som helst information. Man lyckas få det tryckt i IB men inte få ut det på någon site... Lever vi 2007 eller....?

Någon som kan vara så vänlig och skriva lite om vad som stod i IB.

.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Då får man köpa IB. Eftersom IB är Svemos officiella "organ" så är det ju inte så konstigt att informationen kommer ut där...

MVH
Johan
Missförstå mig rätt, jag vet mycket väl att IB är just det. MEN, vän av ordning kan ju tycka att eftersom även www.svemo.se finns så nog borde man väl år 2007 kunna publicera det även där. Och speciellt då med tanke på att IB inte är helt lätt att få tag i (lösnummer) och att vi till varje pris skall/måste underlätta för nya åkare (som kanske inte ens vet vad IB är) att hitta rätt sport och börja tävla.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu vet inte jag om tranasms.se ändrats sen du skrev sist men det står iaf att det ska vara en tävling 6/5 och det finns kontaktinfo. Sidan är under all kritik vad gäller mängden information och aktualitet men man kan ju ta sig vidare iaf ;)

Det är länkat till tranasms.se från tävlingskalendern på svemo.se oxå.

Bäst/enklast/snabbast hade ju varit om det står nånstans på svemo.se att man anmäler sig till alla SM-rejs via anmalan.nu i år....

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!