Första SM tävlingen i Tranås

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Passar på att fråga om någon har en bromsoksdistans/adapter till minYZ450?
Trasiga o-ringar i mitt braking-ok och en adapter långsaaaamt på väg från knobby någon gång försent.
Fick givetvis fel o-ringar till oket när jag beställde nya.
Annars tvingas jag nog stanna hemma.:huvet
Ingen som vill tjäna en hacka? Hyres funkar också...
Kanske ska man hyra en hel hoj?:va

Är bara så less...:mad:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Passar på att fråga om någon har en bromsoksdistans/adapter till minYZ450?
Trasiga o-ringar i mitt braking-ok och en adapter långsaaaamt på väg från knobby någon gång försent.
Fick givetvis fel o-ringar till oket när jag beställde nya.
Annars tvingas jag nog stanna hemma.:huvet
Ingen som vill tjäna en hacka? Hyres funkar också...
Kanske ska man hyra en hel hoj?:va

Är bara så less...:mad:

Ska vi slå ihop oss o bilda team? Din motor & mitt chassi så ska vi väl kunna ta oss runt iaf :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ett team bestående av er två för att lösa mekaniska problem borde väl ge resultat av samma typ som Hindenburg och Titanic :D :arsele :pannkyss

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Ett team bestående av er två för att lösa mekaniska problem borde väl ge resultat av samma typ som Hindenburg och Titanic :D :arsele :pannkyss

I mitt fall är det "bara" logistiska problem, inga mekaniska.
Titanic gick iaf snabbt innan krasch.:D

I värsta fall tar jag och moddar WR450:in. Och kör jag ifrån någon med den, ja, då ska jag köpa en lott.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Jo, jag vet att man inte "tar2 den, så att säga, utan jag syftade på genomgången. Men det var 300 sagt, är det 400 nu plötsligt? :confused: skit.

Priset på engångslicensen är det Svemo som styr över tyvärr.
Du betalar för engångslicens när du anmäler dig och säger till att du vill ha en genomgång då. Hur denna klubb sedan genomför det, vet jag inte. Vi på LMS brukar samla de som vill ha en genomgång och gå igenom flaggor och regler.
När jag körde min första tävling så bad jag speciellt om att få en genomgång och då var det bara jag som ville ha det.

Lycka till! :tummenupp

Last edited:

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Jag har pratat med tävlingsledningen i Sommen.
Jag tycker att ni inte ska vara så snabba med att döma folket som jobbar ideellt med att försöka få till fler tävlingar! Alternativet är inga tävlingar alls!!
Tranås MS har inte samma möjligheter att få till en tävling då de endast har tillgång till banan en enda dag. Måndag morgon skall allt vara borta igen!

Alternativet var att inte alls ha med Rookie som klass, men det var så många som ville det så Tranås har gjort sitt bästa för att få till ett tidsschema.
Det är både Svemo och toppförare som hjälpt till med detta.
Klasserna i Quad kan tyvärr inte slås ihop då detta antal förare inte får plats på banan samtidigt!

Tänk lite bara, innan ni klagar på saker... :tummenupp Det är svårt att få till en perfekt tävling när man har begränsningar i tid och bana!
På LMS kör vi träning på lördagen och tävling på söndagen.....:tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Alternativet var att inte alls ha med Rookie som klass, men det var så många som ville det så Tranås har gjort sitt bästa för att få till ett tidsschema.
Klasserna i Quad kan tyvärr inte slås ihop då detta antal förare inte får plats på banan samtidigt!

Självklart all heder åt de som vill anordna tävlingar trots att de får ta en del skit som de kanske inte kan rå för. :tummenupp

Alternativet var egentligen att inte ha med Quad men det är ju något som alla arrangörer blir påtvingade mer eller mindre mot sin vilja. Det skulle vara kul om de gjorde något tillbaka nu snart, varför inte anordna en SM-deltävling tex?

Problemet är kanske att ingen frågat någon Rookie, en förarrepresentant för B-förare hade varit bra. Jag tycker att man helt enkelt tagit emot för många anmälningar, hade man gjort som vid alla andra rookietävlingar att man inte tar emot fler än vad som får starta så skulle man sparat in tid när man slipper köra dubbla kvalgrupper osv och de som är där får köra en riktig tävling med dubbla heat som alla andra klasser, det måste vara bättre att göra så 20 blir nöjda istället 20 missnöjda.

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag har pratat med tävlingsledningen i Sommen.
Jag tycker att ni inte ska vara så snabba med att döma folket som jobbar ideellt med att försöka få till fler tävlingar! Alternativet är inga tävlingar alls!!
Tranås MS har inte samma möjligheter att få till en tävling då de endast har tillgång till banan en enda dag. Måndag morgon skall allt vara borta igen!

Tänk lite bara, innan ni klagar på saker... :tummenupp Det är svårt att få till en perfekt tävling när man har begränsningar i tid och bana!
På LMS kör vi träning på lördagen och tävling på söndagen.....:tummenupp

Så man ska bara hålla käft när varken reglemente eller annat följs eller upplevs undermåligt?
Jag är evigt tacksam för arrangörer & alla som jobbar idiellt samt folk inom Svemo. Men jag hoppas att alla är öppna för att ta emot kretik & synpunker utan att det ska tolkas som något personligt. Det är ju en förutsättning för att saker ska kunna bli bättre att folk tycker till & i bästa fall även hjälper till!

:tummenupp

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Så man ska bara hålla käft när varken reglemente eller annat följs eller upplevs undermåligt?
Jag är evigt tacksam för arrangörer & alla som jobbar idiellt samt folk inom Svemo. Men jag hoppas att alla är öppna för att ta emot kretik & synpunker utan att det ska tolkas som något personligt. Det är ju en förutsättning för att saker ska kunna bli bättre att folk tycker till & i bästa fall även hjälper till!

:tummenupp

Om du läser igen, så ser du att jag inte sa att man ska hålla käft, kanske bara tänka igenom vad det är man vill säga innan man skriker ut sin kritik... Konstruktiv, befogad kritik är bra...:tummenupp

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
ktm 560 smr
Tycker kritiken är befogad !!!
Rookieklassen är en mjölkkossa på den här tävlingen som någon sa i ett tidigare inlägg .kan inte annat än att hålla med!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Inga kommentarer från tävlingen??? Vem floppade, vem tog jätteklivet hugo och placerade sig bättre än någon förväntat sig och viktigast av allt, hur såg det ut i kungaklassen? Se så, dela med er av era erfarenheter och upplevelser nu!

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Inga kommentarer från tävlingen??? Vem floppade, vem tog jätteklivet hugo och placerade sig bättre än någon förväntat sig och viktigast av allt, hur såg det ut i kungaklassen? Se så, dela med er av era erfarenheter och upplevelser nu!

OCH den största frågan VART höll DU hus :tungan

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...