Första turen i stockholm

AMace

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Hoj
SV650s
Har hyrt hoj för helgen och ska ut på första turen efter uppkörningen.
Någon som har tips på bra sträckor och/eller vill sällskapa? Bor i Årsta, Stockholm.
/Anna

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Om vädret är bra så kommer det garanterat att vara massa människor på bulten!
Kör försiktigt, mycket löv på vägarna nu!

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Klar att du ska åka på bulten nu när du är helt nybakad. Kom bara ihåg att hålla fullt överallt där det är möjligt. Om du kör åt helvete eller blir avprejad av någon lika gasglad typ som du, så blir du evigt ihågkommen här på forumet då alla andra stollar sänder dig en RIP. Coolt, va? Sporthoj äger!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
24 år, tjej, i Stockholm? Upp med en bild så är dina lonely days over.

AMace

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Hoj
SV650s
tack för tipsen, bulten kommer det absolut bli men ska försöka att hålla gasen nere på första turen iallafall. är inte superpigg på att betala självrisken på 8000 ;)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
tack för tipsen, bulten kommer det absolut bli men ska försöka att hålla gasen nere på första turen iallafall. är inte superpigg på att betala självrisken på 8000 ;)
Skippa bulten, det är alldeles för många självmordsbenägna nötter där som vill sätta sista kvaltiden för året :näsblod Det finns gott om andra bra vägar, tex ner till Skanssundet, men den var täckt med löv och barr så sent som i tisdags :(

Tur förresten att det bara kan kosta pengar att klota, aldrig göra ont :rolleyes:

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...

Ge fan i att klota då.
Men fina vägar omkring är Årstalänken, knicken på Essingeleden och Nynäsvägen lite längre söderut.
Mycket nöje så kanske vi syns imorgon.

Skippa bulten, det är alldeles för många självmordsbenägna nötter där som vill sätta sista kvaltiden för året :näsblod Det finns gott om andra bra vägar, tex ner till Skanssundet, men den var täckt med löv och barr så sent som i tisdags :(
Fan, den vägen är ju både kurvig och skitfarlig med dolda kurvor osv.
Säkrare att bomba Essingeleden.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Södertörn ner mot Nynäshamn har fina vägar, och så här på höstkanten bjuder naturen på ett fint skådespel dessa krokar. Vill du ha lite mindre krokigare vägar så leta dig upp mot Roslagen, ofta är det lite trafik så du kan bestämma tempot själv.

Lycka till!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jo, fast man slipper möta en massa folk, "raceputtarna" håller ju bara till på bulten, och enbart där verkligen.

Hur är förresten Bogesund? Jag tittade upp där i början av sommaren och det var inte så nice. har de lagt på ordentlig asfalt där nu?

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Hur är förresten Bogesund? Jag tittade upp där i början av sommaren och det var inte så nice. har de lagt på ordentlig asfalt där nu?

Jag körde bogesundsvägen i onsdags och den var riktigt fin, kunde hålla bra fart genom kurvorna, endast två kurvor där man såg lite spår av gruset som förut täckte hela vägbanan:p inga bilar eller mc åkare på vägen den kvällen så det blev en fin tur:)

Men till nästa vår har de väll byggt de små gupp som slogs fast i somras att det skulle bygga?:huvet

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Tjena Anna och för det första grattis till lappen och välkommen hit! :)

Jag gjorde precis som du och hyrde hoj över en helg innan jag fick råd att köpa egen hoj, och jag kan varmt rekommendera att köra de fina och kurviga vägarna norr om Vallentuna uppemot Kårsta via Brottby, väldigt trevligt. :tummenupp

Sen är det också najs att rundan runt Vaxholm-Rindö-Värmdö-Gustavsberg-Nacka.
Sen finns ju givetvis Bulten dvs väg 257, som rekommenderats innan.
(psst.. *viskar* lite överreklamerad enligt mej dock ;))

Vilken rutt du än tar, så vet jag hur härligt det är att få av sig lite när man är hojlös, och hur man dessutom våndas över självrisken för hyrbajken man gränslar. :gnissla:D

Have fun och utnyttja varje betalad minut nu!!! :squid

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Passa på att köra Knix på lördag och/eller söndag då! PM för info eller kolla SMCs sidor! :tummenupp

Japp, upp med tuppen om några timmar och kom ut till tuvängen, så får du lite konkreta tips och övningar som trafikskolan valde att inte förse dig med. Omöjligt att säga hur många som tänker komma och köa för grön (förstagångs/lugn grupp) väst, men mellan 7.30-7.45 skulle jag nog välja att vara på plats.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5343
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5341

AMace

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Hoj
SV650s
Det blev ingen Knix men däremot flera vändor på bulten och runtomkring södertälje och nynäshamn. Det var ju toppenväder i lördags, idag var det lite väl kyligt men man fick ju lov att passa på att åka ändå :)

tack för tipsen alla.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...