Första turen!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Vi kanske skulle tagit betalt för vår senaste föreställning då. För nån vecka sedan var vi där och startade upp hojarna (vi som fick igång våra iaf :D ), och då dök det upp tre små töser som tyckte att det var jättespännande med så många motorcyklar ända tills jag varvade upp Bläjden till 9000 varv. Då jäklar la de benen på ryggen..... :rofl

"Macho Penguin skrämmer småflickor med sin bläjd" kommer det stå i Enköpingsposten :lol

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Jag vill oxå åka!!!! var ut och startade hojen men det var så satans halt på gården så jag tog mig inte därifrån :huvet

/PSW

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Avundsjuk!

Själv är jag insnöad, eller skall vi säga infrusen i is. Min gata är inbäddad i en decimeter tjockt islager lägg därtill en backe med bra lutning och en höjdskillnad på ca 15 meter så är enda sättet att ta sig därifrån på två hjul är att köras på släp till torra vägar! Det blev bara att rulla ut min trogna R1100S under carporten och starta den för att låta den bli genomkörd och varm, det i sig var inte fel men tänk om vägen varit lite torrare, så hade jag tagit mig ut på en sväng! Grattis ni som kom ut!!!! :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Simba skrev:
Själv är jag insnöad, eller skall vi säga infrusen i is. Min gata är inbäddad i en decimeter tjockt islager lägg därtill en backe med bra lutning och en höjdskillnad på ca 15 meter så är enda sättet att ta sig därifrån på två hjul är att köras på släp till torra vägar! Det blev bara att rulla ut min trogna R1100S under carporten och starta den för att låta den bli genomkörd och varm, det i sig var inte fel men tänk om vägen varit lite torrare, så hade jag tagit mig ut på en sväng! Grattis ni som kom ut!!!! :)

hihi. ut ur garderoben antar jag att du menade :hihi

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
Första turen avklarad!
En underbar lördag med sol och torra vägar! Härliga kurvor på vägarna ut mot Börje kyrka.
Visserligen stod Bly-Sukkan på släp, men lördagen var i alla fall underbar och vägarna var torra och kurviga.

Man lever som man lär? Hur är det egentligen med det? :fatta!
Härom dagen orerade jag i en annan tråd om vikten av en bra ramp när man lastar en tung hoj....
Ett tips! Använd inte IKEA's Ivar-bokhylla som ramp! Vi spikade hyllplan på en av gavlarna och det bildade en fin fin ramp. Men IKEA's hyllor är gjorda av
ryskt blåträ som består av en årsring och resten kvistar! :arsele

Provbelastning med två småfeta knuttar gav mindre tillfredsställande resultat.
Modifiering1: Spika dit flera hyllplan.

Upp med 280 kilo hoj på rampen och det börjar hända konstiga saker...
Kraftig modifiering med plyfa och en gammal bordskiva löste saken.

Tur att Janne i Börje hade riktigt ramp för avlastningen....

Ses hos Sälen på lördag!

/Gurra

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Nu får ni sluta! Det är inte roligt längre! :huvet När tror ni vägen blir ren mellan Sundsvall och Uppsala så att man kan hämta hojen?
Får väl vänta till slutet av april, som ifjol, innan premiären... :mad:

/NN

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
NinjaNurse skrev:
Nu får ni sluta! Det är inte roligt längre! :huvet När tror ni vägen blir ren mellan Sundsvall och Uppsala så att man kan hämta hojen?
Får väl vänta till slutet av april, som ifjol, innan premiären... :mad:

/NN

Har du ingen snöskoter som du kan roa dig med då :confused:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...