Första turen!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
M:et skrev:
Så där ja, då var oskulden tagen för i år :hoppa :banana :hoppa

Så bra då!! Då följer du med ut i morrn och kör lite då ? ;)

/hade semester idag... :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
IMGP3317%20(Medium).JPG

Nu har jag åxå varit ut första gången. Thermobyxor, kängor och bästa stalljackan på å sen va dä ba å åk.
Fässen vad skönt med solsken, (fast jag höll på att blåsa av vägen på raksträckorna där ute på vischan), vindbrus och blänkande metall(och plastdetaljer).
Känns som en ny människa. Första svängen varje år är rena SPA upplevelsen :)

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Har inte kört själv ännu (och det lär dröja ett bra tag till), men jag har sett flera hojar idag. Bl a den på bilden nedan som vrålade förbi på E4:an! :banana

Tyvärr dog batteriet i kameran i förtid så det blev bara en "stillbild". Men det var värt mycket att få höra en hoj på höga varv igen. Nu klarar jag mig nog i två veckor till utan att bryta ihop. :3freak

Bifogat

• 040221.jpg
    040221.jpg
    83 KB · Visningar: 43

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Har inte kört själv ännu (och det lär dröja ett bra tag till), men jag har sett flera hojar idag. Bl a den på bilden nedan som vrålade förbi på E4:an! :banana

Tyvärr dog batteriet i kameran i förtid så det blev bara en "stillbild". Men det var värt mycket att få höra en hoj på höga varv igen. Nu klarar jag mig nog i två veckor till utan att bryta ihop. :3freak
Jag kan komma förbi dej hemma och gasa lite :D
Fast det är ju inga ljuva toner en ER på höga varv utstöter precis :rodnar :död

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
:huvet Föll för trycket här på sh.....

Kunde inte låta bli att starta hojen idag och pröva den fram och tillbaka flera gånger längs Bellmansgatan..........

:ajjabajja :ajjabajja
På mig själv då jag inte ställt på den. Brukar ju torska för farbror blå några gånger varje år då jag kör hojen från trappuppgången till garaget utan hjälm Ca.100m.

Hade inte alls blivit förvånad om dom dykt upp idag med när man bara skulle ta en liten sväng o känna-testa-höra-försöka att sluta osv......... :rolleyes:

/RWP

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Avundsjuk på er... men snart är min pärla ihop monterad och på vägarna...

Ses på vägarna i sommar.. /henke

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Då var åktur nr 2 för i år avslutad.
Tillbaka till avställning igen:(

Ett par vändor fram och tillbaka på E4:an genom Uppsala, Hem till Bluerider i Märsta och fika, tillbaka till Uppsala och ta några vändor igen :tungan

Längtar tills jag får börja svänga igen!!!

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
M:et skrev:
Då var åktur nr 2 för i år avslutad.
Tillbaka till avställning igen:(

Ett par vändor fram och tillbaka på E4:an genom Uppsala, Hem till Bluerider i Märsta och fika, tillbaka till Uppsala och ta några vändor igen :tungan

Längtar tills jag får börja svänga igen!!!

Va faan, håller ni på såhär har ni ju inget att se fram emot när det blir VÅR på riktigt :D
Nä, jag avvaktar nog ett tag till, tills den värsta islossningen lagt sig :D

Men ska motvilligt erkänna att det känns lockande att gå ner till garaget och hitta på lite dumheter :hihi

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
xx skrev:
Kunde inte låta bli att starta hojen idag och pröva den fram och tillbaka flera gånger längs Bellmansgatan..........

Nääää...... :(

:mad:

xx skrev:
Brukar ju torska för farbror blå några gånger varje år då jag kör hojen från trappuppgången till garaget utan hjälm Ca.100m.

Om det har hänt så kan det bero på att det BOR poliser på bellmansgatan...MC poliser dessutom tre hus bort från dig.. :tungan

:)

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Mötte 2 hojar på vägen bakom arlanda...sedan svischade de om oss på vägen mot rotebro, fan så gott de såg ut :hihi ...ABSTINENS, men jag får väl vänta tills det blir mindre isigt på vägen.

Jag kan tillägga att vissa av våra trevliga hojvägar runt i länet inte är så trevliga längre.
:4skrika Akta er för lösgrus, det fans det gott om på sina ställen!
Exp: vägen mellan Ängeby(Storvreta) och Vallby (Rasbo) knölig.
Vägen från Faringe mot almunge var oxå siso där. sedan var det några vägar till där man även med bil kunde hålla sig för skratt. :mad:

DennisR1

Jobbar för mycket
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Fz1
Penguin skrev:
Gott att höra! Men hur i hela fridens namn lyckades du baxa ut den i trängseln? :D
Fick offra mig och ta med glidarnisse ut på en sväng. Det var roligt att åka med honom tills vi tagit oss ner för isbacken sen gick det för sakta :D

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
kortstubina skrev:
:4skrika Akta er för lösgrus, det fans det gott om på sina ställen!
Exp: vägen mellan Ängeby(Storvreta) och Vallby (Rasbo) knölig.

Den väger är ju skit skön på sommarn ju... :Bugar

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Gör det så bjuder jag på Kaffe! Bor vid pizzerian du vet. :tummenupp

Finns ju ett par att välja på, men jag har för mig att det var vid Karavan du bodde?*s* Förresten så dricker jag inte kaffe:)

Penguin skrev:
Gott att höra! Men hur i hela fridens namn lyckades du baxa ut den i trängseln?

Måste ju vara en hel HÖG med plastkåpor som står i det där garaget nu? :va Din, Lasses, Dennis.. är det någon mer som har sin hoj inneboende kanske? :)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
TinaTjejen skrev:
Finns ju ett par att välja på, men jag har för mig att det var vid Karavan du bodde?*s* Förresten så dricker jag inte kaffe:)

Måste ju vara en hel HÖG med plastkåpor som står i det där garaget nu? :va Din, Lasses, Dennis.. är det någon mer som har sin hoj inneboende kanske? :)

Jag har både JoS (!), the och minimjölk hemma också om det är nåt som kan tilltala fröken, eftersom kaffe tydligen inte duger. :arsele

Japp, det är lite småtrångt i garaget just nu. Tre plastraketer och en sån där kromad prydnadssak också för den delen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pingvinskrälle --> Du har muchos importante mail! Fast du kanske inte kan kika på jobbmailen hemma?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Jag har både JoS (!), the och minimjölk hemma också om det är nåt som kan tilltala fröken, eftersom kaffe tydligen inte duger. :arsele

Japp, det är lite småtrångt i garaget just nu. Tre plastraketer och en sån där kromad prydnadssak också för den delen.

DjungelJoS? :arsele
Kromad prydnadssak? :eek: HUR kan NÅGOT mer få plats om ni har en sådan där åxå?? :confused: Du kan ju nästan ta med moppefuckona, utanför BZ bÅGEN DÄR VI BOR, och ha visning i ditt garage, de skulle säkert betala DYRT för det, så som de står å dreglar på EU mopparna i affärn :D
(jävla lyxmoppar ungarna åker omkring på nuförtiden, var inte längesen jag själv var i den åldern(7 år sen).. men då var det DT, MT5, ciao å sånt som gällde.. det nyaste var väl Piaggio Typhoon, och den är ju nästan ett fossil i jämförelse med vad de åker runt på härutanför nu :mad: )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vi kanske skulle tagit betalt för vår senaste föreställning då. För nån vecka sedan var vi där och startade upp hojarna (vi som fick igång våra iaf :D ), och då dök det upp tre små töser som tyckte att det var jättespännande med så många motorcyklar ända tills jag varvade upp Bläjden till 9000 varv. Då jäklar la de benen på ryggen..... :rofl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...