Första våruren.... 80 dagars nedräkning

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Förra året flyttade jag från Umeå ner till Stockholm sista helgen i Mars (27-28:e)
Snön vräkte ner i Ume den helgen ... det komme 2dm snö
Stockholm? +10C & totalt snöfritt. Bara att starta hojen o köra.
Så j*lva skönt. Mina polare i ume var inte lika glada då man mms en bild på alla hojar utanför rosenhill med texten "Här är det skönt hoj väder" :D

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Från Solna mot Täby sen mot Vaxholm via Bogesund.
Du vet att det är ny skittrist mc-ovänlig beläggning på boga numera?
(bara så du inte blir besviken i vår ;)

Själv hoppas jag på en vecka hoj på gran canaria om ca 2 veckor som lite brejk på alla skidåkning här gemma. =)

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Bra initiativ!!

Trevligt att turen utgår från Solna, jag hakar mer än gärna på! :)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Som påtalats, Bogesundsvägen är död. Du behöver grushoj eller bandvagn för att sträckan skall vara njutbar.

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Hoj
KTM LC4 x2
Våren är redan här om man kollar ut genom fönstret, allt ser översvämmat ut. Hoppas bara det håller i sig.

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Ingen önsketur direkt men med +3 grader nu ..och snabbt smältande snö så kommer ju e4 samt norrortsleden vara torra i ett nafs (eller inte)
Etappmål innan bogan och bulten är körbara är just att bara rulla lite på dessa vägar.. Mitten / slutet av feb är väl inget omöjligt mål i det fallet ...bara ca 40 dagar kvar dit:)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Här har det smält undan 20 cm snö bara det senaste dygnet. Vägarna är helt snöfria. Man kanske skulle ta sig en tur i vårsolen :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Här ligger det is kvar på ägarna i hjulspåren, men där snön inte blivit packad är det borta. \o/
Nu har jag ju dock ställt hojen i fars garage 25 mil norrut, där de inte lär få vår på ett tag till. Annars hade jag nog varit ute o kört idag, heh, dåre som jag är.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
80 dagar? Det är för länge..
körde en sväng förbi favvofiket i går men det var stängt :va
~28mil hittills i år, känns som att säsongen 2011 är i full gång :tummenupp

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nu efter nyåret så började jag känna att det lättade med behovet att åka hoj, Sen så läser jag denna tråd. Fy skäms på er!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ingen önsketur direkt men med +3 grader nu ..och snabbt smältande snö så kommer ju e4 samt norrortsleden vara torra i ett nafs (eller inte)
Etappmål innan bogan och bulten är körbara är just att bara rulla lite på dessa vägar.. Mitten / slutet av feb är väl inget omöjligt mål i det fallet ...bara ca 40 dagar kvar dit:)

Början av mars skulle jag säga, det är fortfarande kallt i backen vilket betyder att det är halt som satan.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vet inte om man ska kalla det första turen, men nån gång framåt april när snön har smält så rullar man ut åbäket ur garaget, startar upp och låter den gå på varvstoppen en kvart så att grannarna vet att nu jävlar är det vår.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Idag blev det en officiell första vårtur för min del. Åkte från stigtomta utanför nyköping till sthlm. Orsaken till att det blev en enkeltur är att jag köpte en ny hoj! Var ett tjockt lager av is på vägarna i villaområdet, men när jag väl kom ut på motorvägen var det inga problem alls. Var riktigt skönt rent utav, +2 och sol! Har dessvärre inga bilder att bjuda på.

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Idag blev det en officiell första vårtur för min del. Åkte från stigtomta utanför nyköping till sthlm. Orsaken till att det blev en enkeltur är att jag köpte en ny hoj! Var ett tjockt lager av is på vägarna i villaområdet, men när jag väl kom ut på motorvägen var det inga problem alls. Var riktigt skönt rent utav, +2 och sol! Har dessvärre inga bilder att bjuda på.

Vad blev det för hoj?:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...