Första våruren.... 80 dagars nedräkning

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Vad blev det för hoj?:)
En GS500E. En streetfighter jr :) Den har dock mer än tredubbla effekt jämfört med det jag har nu (CBR125), så den känns som värsta kraftpaketet i jämförelse!

Det hände en del på den vägen jag åkte, har aldrig sett så många krockade bilar av olika slag inom ett så kort intervall!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8385070.ab
Jag körde dock mycket varsamt och med sänkt lufttryck i däcken, så min färd gick bra.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Fegis som kör med dubbat :D
Hahaha, jasså du såg det, Hököga där :tungan

Jo visst är det fusk, fast annars hade jag nog fått skrivit: "Har kraschat ~28 gånger i år", det gick knappt att gå på vägarna i dag :näsblod

En GS500E. En streetfighter jr :) Den har dock mer än tredubbla effekt jämfört med det jag har nu (CBR125), så den känns som värsta kraftpaketet i jämförelse!

Det hände en del på den vägen jag åkte, har aldrig sett så många krockade bilar av olika slag inom ett så kort intervall!
Jag körde dock mycket varsamt och med sänkt lufttryck i däcken, så min färd gick bra.
Tre :tummenupp:tummenupp:tummenupp till dej, med tanke på alla skriverier om E4 förbi Nyköping så är jag imponerad av din körning :Bugar
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.918097

Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap

Grattis till nya hojen!

Sent from my iphone

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det absolut längsta och framförallt bästa samtalet under nyårsnatten handlade om vårens första tur och en liten planering av hur den ska gå.

Taskigt med cheyer på ditt nyårsfirande?

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Känns som det är många laddade sugna. Och konstigt vore väl annat på ett forum som detta. I morgon ska det vist bli runt 5+ här i Sthlm så vi går ju i alla fall åt rätt håll just nu. Och enligt "min" plan så är det väl under 70 "dagar kvar":tummenupp

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
här i Sthlm har det varit +4 igår, +6 idag o ska bli +4 imorrn ....
sen kallt igen ... men om detta jojo väder håller i sig så kanske vi har tur iår o får MC-väder (+5C på vägbanan) redan i mitten av Februari

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Bara snön försvinner och det blir torrt så går det ju att åka ...jobbigt om det blir som förra året (att det i slutet på februari kommer typ 3dm snö) som ligger kvar och stör hela mars typ)

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Fick mitt rätt sent förra året också, youtube, sporthoj går hårt om dagarna för att dämpa abstinensen lite =0)..
Kom en touring hoj i lund igår och då blev man klart ännu mer sugen. Slutade med att man stack till garaget och plockade av alla kåpor så man inte gör nått dumt o tar en tur hehe..
Tänkte ändå avfetta allt under och putsa upp den riktigt inför våren.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
+2 och sol, passar på att ta en uppfriskande tur! Strax utanför täby kyrkby var det en fet trafikkö, vilket kändes lite udda. Efter att ha kryssat mellan bilar i några km möttes jag av följande syn:
c.jpg

'
Var flera bilar inblandade, brandkåren, snuten & ambulansen var där.
d.jpg

'
Åkte vidare mot målet för dagens utflykt via bogesundsvägen. Var lite halt, men asfalten såg helt OK ut, klart jämnare och tillplattad jämfört med under sensommaren!
a.jpg

'
Ännu en härlig dag på hojen!
b.jpg

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Härlig liten vårtur det där. Man får passa sig på de skuggiga partierna bara!

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Idag var det 6 grader varmt i skuggan och mycket is som försvunnit så jag tog mig en ordenlig funderare på att ta en liten sväng men kom på att jag bara har garageförsäkring och det var för mycket grus tyvärr.. men snart såå.. :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln