Förstahojen ? :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jo jag har varit inne på motard länge innan jag vaknade upp i denna drömmen hehe..

Dessa ktms är jävligt snygga, hur är de att köra? Verkar ju även få köras strypta på A2 kort.

Strypningen kommer tas bort oavsett.

http://www.blocket.se/vasterbotten/KTM_640_lc4_Nybesiktad__A2__52740524.htm?ca=22&w=3




jag fyller 24år nästa år, sista februari men kommer nog vilja köra något på 2 hjul i sommar :(

Har bara kört en 640 en gång så har inte mycket att säga om den. Men jag skulle aldrig köpa en iallafall. Men det finns dom som älskar dom så prova du en iallafall :)
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Precis som vissa kan känna för tjejer, spelar ingen roll om man har en stortuttad klockren 10a hemma som gör mackor hela dagarna, lik förbannat tröttnar man efter ett tag och vill prova något annat.

Skönt att höra att det finns fler som har samma problem! :tuttar
 

Dawelito

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2014
Ort
karlskrona
Hoj
ingen
Nu gillar ju jag äldre grejer, som den här, som jag tycker är jäättesnygg. 600cc sport, som i årsm 89-92 ska ligga på 91 hk, strax under 70kw alltså, i orig.utf.
http://www.blocket.se/alvsborg/Yamaha_FZR_600_52597123.htm?ca=11&w=3



En sådan får jag alltså köra? Stryp och omreggad?

Jag hade kunnat tänka mig en sådan men då hade jag byggt om den till streetfighter , ungdom som man är :rock

Hur är det med kolvbyten osv på sporthojjar som varvs hårt ? :)
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
En sådan får jag alltså köra? Stryp och omreggad?

Jag hade kunnat tänka mig en sådan men då hade jag byggt om den till streetfighter , ungdom som man är :rock
http://www.blocket.se/sodermanland/Yamaha_FZR_600_Streetfighter_52803263.htm?ca=11&w=3
Färdigombyggd!:)
Ja, en sådan får du köra på A2, strypt.

Edit: kolla förresten siffrorna han lagt upp: 37kw? Redan strypt alltså, men liksom två hästar för mycket.
Edit2: blev nyfiken, så slog upp regnr på transp.st., står så här:
"MOTORCYKELN PROVAD OCH GODKÄND MED ANGIVEN EFFEKT
URSPRUNGLIG EFFEKT 67 KW (91 HK) SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUG"
 
Last edited:

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Köp vilken hoj du känner för. Du kommer med all sannolikhet inte kunna utnyttja en 600 R hoj till sin potens heller.

Jag vela många gånger om en literklubba va för mycket för mig som "första" hoj också. Valde en 750 och krasha på grund av dumheter som kunde gått att undvikas, bara några veckor efter inköp.

Köpte min drömhoj året efter (förra våren) och har inte blickat tillbaka. Kan jag utnyttja dess kraft ? Nej inte på långa vägar. Har jag kul ? Ja! körde 900 mil i sommar och hann med två smc kurser, aldrig haft så kul.

Inte första tråden som någon gör och funderar på vardera de bör köpa sig en 600 eller 1000 R hoj. Du kommer få olika svar från de flesta och det är ofta folk rekommenderar en att inte köpa 1000cc direkt. Jag säger KÖP! Köp va fan du vill om du känner att du har skalle nog att dra av på gasen i tid och inte bete dig som en idiot i trafiken.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top