F...N att man inte kan lita på folk!

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Gellio skrev:
2532778 Eftersom trådskaparen hade problem med att köparen inte betalade in så skrev jag i "du skickar pengar, jag levererar varor" vinkeln. Men visst, jag har betalat massor med gånger för att sen väntat på leveransen. Anywho, jag ger upp. :näsblod

Dude, du lirar ju paintball. Det vet jag av egen erfarenhet att såna kan man ALDRIG lita på! :fakta

;)

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Förskott!!

Är en sådan person av naturen att jag gärna vill lita på folk hällre än att misstro.. Men jag tycker att vid första samtalet/mailkontakt får man en känsla om personen i fråga är seriös eller inte...

Anger han/hon ett kontantkortsmobnr. och en @hotmail.com adress känns det inte så kul å betala förskott men ett hemnr + @företagsnamn.se och man kanske har snackat med individen så är det ju en annan femma visst kan mna bli blåst ändå men det känns ju bättre...

Köpte en Breitling-klocka på tradera en gång, satte in 20K på en killes konto, hade bara haft tele-kontakt 2ggr.
Klockan kom 2 dagar senare i försäkrat paket, exakt som han beskrivit:tummenupp

Har både sålt och köpt en massa prylar här på SH och aldrig haft några probs med förskottsbetalningar.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag ville att han skulle skicka med postförskott eller liknade samt ringa innan han skicka men så blev det inte......... Jag har använt andra sätt att betala på men då gick pengarna galet! Andersbrik fick sina pengar när jag köpte cylinder och kolvar av honom. Jag tar ledigt från jabbet nu och åker till banken :mad: jag ska oxå lägga ut bild på kvittot. Ikväll ska jag gänga alla hål som gixxer 1255 missa att gänga.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
GixxerTiger skrev:
2533085 Ikväll ska jag gänga alla hål som gixxer 1255 missa att gänga.

Jag vet oxå vad svaret på detta kommer bli, men jag överlåter det till "tillverkaren" :hihi

:corn

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
GixxerTiger skrev:
2533174 Ett bra hoppas jag för ska vi kasta skit så ska vi göra det åt båda hållen.

Citat Roger Englund:

Anslutnings hålet på undersidan kommer att leveras utan gäng pga att ni skall ha valfriheten att välja gäng. (det blir mest troligt olika gäng om ni skall har dyra snygga röd/blå kopplingar eller vanliga hydralkopplingar) se bild 4, hål A

Kunde inte hålla mig...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
paprika skrev:
2532484 Inte hunnit vadå? Det tar 2 minuter att göra en överföring av pengar via internet. I annat fall hör man av sig och förklarar situationen i tid och kommer överens med den man har gjort en affär med.

Precis! Inte hunnit...sure.....prova inte velat/orkat.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Ullis skrev:
2532146 När jag försökt att skicka på posten mot postförskott, då har de alltid sagt att jag måste ha ett postgiro. Är du säker på att det är anorlunda med bussgods?? Bra att veta isf.

Jag tror inte att man behöver det, jag brukar alltid skicka med bussgods eftersom dom brukar vara billigast.

Tex så skickade jag en megatung resväska östersund --> linköping för 200 pix .. :tummenupp

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
GixxerTiger skrev:
2533174 Ett bra hoppas jag för ska vi kasta skit så ska vi göra det åt båda hållen.

Nu hängde ni ut Johanna Elggren på Föreningssparbanken också, hur schysst var det?!!

:corn

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Dioxin skrev:
Köper man nåt så ska man betala in de pengarna OMGÅENDE! Hur länge ska det behöva ta?

:confused:
Äh va fan. Alla glömmer, hinner inte just nu etc ibland. Vad är det att tjafsa om så länge man får betalt inom rimlig tid. Det är ju så det funkar. Kan man inte acceptera det ska man inte hålla på och sälja prylar.

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
ÅÅ Tänk om Han som har min Servicebok till min MC också kunde hängas ut och ta och skicka den! Den jävlen svarar inte när jag ringer längre =/ har testat rätt mycket även med hemligt nummer! Kan man inte lita på en Svensk som flyttat till Norge? Måste ju fan ha boken till min hoj!

Har ringt hans mor en gång som bor i Sverige, men jag vågar fan itne ringa dit igen, Det är något som tar emot men jag vet egentligen inte varför jag itne vågar det =/ snart blir det Hittelön till den som löser problemet!

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
GixxerTiger skrev:
2533701 Har du fått pengarna?

Japp jag har fått pengarna:tummenupp
Tråkigt att det skulle gå så här långt, men jag blev lite sur när du sa att du skulle sätta in pengarna och en vecka senare hade det fortfarande inte kommit några pengar. Och när du inte heller svarade på mina mail blev jag grinig och startade denna tråd. Om du mailat eller ringt mig och förklarat att det strulat med betalningen eller förklarat varför det dröjt med betalningen hade detta inte behövt hända.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Catway skrev:
2533618 ÅÅ Tänk om Han som har min Servicebok till min MC också kunde hängas ut och ta och skicka den! Den jävlen svarar inte när jag ringer längre =/ har testat rätt mycket även med hemligt nummer! Kan man inte lita på en Svensk som flyttat till Norge? Måste ju fan ha boken till min hoj!

Har ringt hans mor en gång som bor i Sverige, men jag vågar fan itne ringa dit igen, Det är något som tar emot men jag vet egentligen inte varför jag itne vågar det =/ snart blir det Hittelön till den som löser problemet!

Jag hjälpte en kille som inte fick tag på en person som hade hans bakdel och 1 liter färg.

Fick 500kr för jag hjälpte honom att driva in det:tuttar

Har han nått som är ditt ska du ju ta till alla medel för att få tag på de.

Dominator-Rocks

Guest
Mr Helmut skrev:
2533754 Jag hjälpte en kille som inte fick tag på en person som hade hans bakdel och 1 liter färg.

Fick 500kr för jag hjälpte honom att driva in det:tuttar

Har han nått som är ditt ska du ju ta till alla medel för att få tag på de.

MEN SHIT Nu måste det ätas :corn :trött

NU vet man, strular det till sig med pengaindrivning kontackta
Mr Helmut:yoparty :huvet

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
bussgods äger.

Skickade en pryl idag, går bra med tex i mitt fall, Nordea Pers konto.

Värsta som kan hända e ju iofs att han inte hämtar ut paketet, då åker jag på 300 spänn i frakt....men den smällen får man ta då, och sluta sälja på distans.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
gixxer_1255 skrev:
2533750 Japp jag har fått pengarna:tummenupp
Tråkigt att det skulle gå så här långt, men jag blev lite sur när du sa att du skulle sätta in pengarna och en vecka senare hade det fortfarande inte kommit några pengar. Och när du inte heller svarade på mina mail blev jag grinig och startade denna tråd. Om du mailat eller ringt mig och förklarat att det strulat med betalningen eller förklarat varför det dröjt med betalningen hade detta inte behövt hända.

Det har varit 16-18 timmars dagar en månad nu så jag har inte kollat mailen. Jag fick aldrig ditt nr och hade ju inte tid att kolla det heller. Jag använder inte internet bank heller. Jag skulle aldrig drömma om att inte betala för mej, och det vet du ju nu. Alla är ju tyvärr inte ärliga och jag kan ta att du blev arg. Men du hade ju mitt tel nr. Nu hoppas jag bara att alla har fattat att det är betalt och klart. Jag lägger upp bilder när jag har haft tid att montera dom. Tack så länge.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
gixxer_1255 skrev:
2526948 Sålde 2st Toppsmörjningskit till en kille här på SH, han fick prylarna den 24/9 men jag har inte fått några pengar ännu! Påminde honom måndag förra veckan, då hade han skrivit fel konto nr och skulle sätta in pengarna dagen därpå. Men jag har fortfarande inte fått några pengar, han får några dagar till på sig sedan hänger jag ut honom med namn och adress här på SH.
Väälkommen till klubben,, Därför får alla andra lida med att betala förskott när dom handlar av mig...

Folk e skit för det mesta tyvärr:mad:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Silverryggen skrev:
2533251 Citat Roger Englund:

Anslutnings hålet på undersidan kommer att leveras utan gäng pga att ni skall ha valfriheten att välja gäng. (det blir mest troligt olika gäng om ni skall har dyra snygga röd/blå kopplingar eller vanliga hydralkopplingar) se bild 4, hål A

Kunde inte hålla mig...

Fantastiskt kul :D :rofl

-@

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...