F...N att man inte kan lita på folk!

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Silverryggen skrev:
2533251 Citat Roger Englund:

Anslutnings hålet på undersidan kommer att leveras utan gäng pga att ni skall ha valfriheten att välja gäng. (det blir mest troligt olika gäng om ni skall har dyra snygga röd/blå kopplingar eller vanliga hydralkopplingar) se bild 4, hål A

Kunde inte hålla mig...

Fel av dej. Inte dom hålen. Det är till kåpfästet jag pratar om :D

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tur att det löste sig iaf.

Vart blåst (inte någon liten lätt bris, utan närmare stormstyrka) när jag köpte hoj för ett tag sen. Som nån nämnde, vore det toppen med en sida där man kunde hänga ut folk som har en tendens att inte göra fair affärer.

Ingen hemsideknåpare som vill göra denna tjänst till mänskligheten?!

Någon som har nåt tips om hur man får det att svida på en kille 55 mil härifrån?

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
FreddaAbborre skrev:
2534185 Tur att det löste sig iaf.

Vart blåst (inte någon liten lätt bris, utan närmare stormstyrka) när jag köpte hoj för ett tag sen. Som nån nämnde, vore det toppen med en sida där man kunde hänga ut folk som har en tendens att inte göra fair affärer.

Ingen hemsideknåpare som vill göra denna tjänst till mänskligheten?!

Någon som har nåt tips om hur man får det att svida på en kille 55 mil härifrån?

Man kollar om det är någon på Sh som möjligtvis vet vem personen är & bor i samma stad. Sen kan den personen alltid framföra en hälsning. VARFÖR man söker mannen/kvinnan i fråga....det kan man ju ta mer privat.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ullis skrev:
2534235 Man kollar om det är någon på Sh som möjligtvis vet vem personen är & bor i samma stad. Sen kan den personen alltid framföra en hälsning. VARFÖR man söker mannen/kvinnan i fråga....det kan man ju ta mer privat.

Har blivit erbjuden att någon ska knäcka knäna på killen, men jag är ute efter någon mer civiliserad metod.

Bakhjul

Full i Helgen?
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 -00
Rigge skrev:
2527325 Jag vet hur det är, väntar också på pengar.... :huvet :mad:

Edit: Inte längre :tummenupp Va bara ett misstag.

Men va f-n skicka mot PF eller förskottsbetalning, kolla lirarna på Tradera, bara för att du inte är ute för att blåsa folk så finns det många därute som gör det

FreddaAbborre skrev:
2534255 Har blivit erbjuden att någon ska knäcka knäna på killen, men jag är ute efter någon mer civiliserad metod.

Ja Det heter Postförskott eller efterkrav

Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
FreddaAbborre skrev:
2534255 Har blivit erbjuden att någon ska knäcka knäna på killen, men jag är ute efter någon mer civiliserad metod.

Med framföra en hälsning menar jag inte knäckta benen eller så.

Kimmerien

Son Of A Gun
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
R1 -00
Ullis skrev:
2534367 Med framföra en hälsning menar jag inte knäckta benen eller så.

:confused: jag brukar framföra hälsningar till folk jag känner vagt men har aldrig fått pengar av någon för det... vad skulle det hjälpa att hälsa till dem?:confused:

Lokatobbe

Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
FreddaAbborre skrev:

Hur har det gått för dej med hojen? Har du pratat med snuben som sålde eller?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
GixxerTiger skrev:
2656213 Hur har det gått för dej med hojen? Har du pratat med snuben som sålde eller?

Snubben som sålde den vägrar ge med sig, med motiveringen att jag visste vad det var jag köpte bla bla...

Och iom att jag pluggar orkar jag inte hålla på att trixa in den så ska sälja den (har en snubbe som sagt att han ska ha den.) Förlora lite pengar på det, men blivit en erfarenhet rikare.
Det som däremot känns mest piss är att jag inte kan göra något mot säljaren för att de ska svida på han med.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
FreddaAbborre skrev:

Ska det svida? Eller ska det vara ciliviserat?

ciliviserat = prata

ociliviserat = beställa grejer i hans namn. Avbeställa alla prenumerationer, stänga av abb, anmäla alla kort borttappade, ställa av hans fordon, osv osv

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
knorrhane skrev:
2528374 Kontakta köparen och berätta att om du inte får pengarna omgående, så skall du lägga ut namn på personen här på sporthoj.
en polis anmälan brukar sitta fint också..

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
börjar vi bli så många här att folk untan problem kan hålla på å bete sig hur som hällst utan att de bryr sig va de andra på forumet tycker å tänker? fan skulle skämmas ögonen ur mig om man gjorde så mot en forum medlem här på forumet..

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag har köpt & sålt grejer till flertal medlemmar här på SH.

sålde en motor för 4500:- nyligen, skickade utan att fått stålarna.
inga problem alls.
men jag åker gärna 100 mil får att hälsa på någon som e skyldig mig pengar.
mest en principsak

skulle aldrig få för mig att lura någon här på SH för ett par ynka hundra/tusen lappar.

Lokatobbe

Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
wonderwizard skrev:
2656906 Jag har köpt & sålt grejer till flertal medlemmar här på SH.

sålde en motor för 4500:- nyligen, skickade utan att fått stålarna.
inga problem alls.
men jag åker gärna 100 mil får att hälsa på någon som e skyldig mig pengar.
mest en principsak

skulle aldrig få för mig att lura någon här på SH för ett par ynka hundra/tusen lappar.

Nej såklart att man ska göra rätt för sej! Nu undra jag om det hade löst sej men Hondan. Det är ju tråkigt att bli lurad att man köpt något som inte är vad säljaren sagt.

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
nopp
Kul o läsa sånt här när jag just överfört 3900 spänn för en gitarr som ska skickas i övermorrn. Ska skickas med bussgods dessutom. yay:D

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
FreddaAbborre skrev:
2656818 Snubben som sålde den vägrar ge med sig, med motiveringen att jag visste vad det var jag köpte bla bla...

Och iom att jag pluggar orkar jag inte hålla på att trixa in den så ska sälja den (har en snubbe som sagt att han ska ha den.) Förlora lite pengar på det, men blivit en erfarenhet rikare.
Det som däremot känns mest piss är att jag inte kan göra något mot säljaren för att de ska svida på han med.

Vad var det för fel på bågen då ?
XR´n ?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept