F*n va trött jag är på Potatoes!!!

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Nyteknik skrev:
När jag var ute på Mälaren och åkte skridskor...

Min åsikt är att den typ av körning du beskriver är direkt olämplig vid körning i grupp på landsväg. Att istället redan från början placera sig på lämplig plats i gruppen och sedan köra fort utan att behöva bli stressad av någon bakom som måste tävla inför varje kurva är bättre. För alla. Utom för den som vill tävla förstås. Vad jag helst vill ha när jag är ute är skönt flyt på kurviga vägar. Det får man sällan om man kör 100% utan ligger kvar på 90. Därför släpper jag gärna iväg tävlingåkarna före och lägger mig lite längre bak men inte så långt bak att jag behöver hålla igen utan kan hålla ett skönt tempo.

Mina fem...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Nyteknik skrev:
När jag var medlem i Rapido uppfattades man som en provocerande och normbrytande typ om man ville köra fortare än 120 på tomma landsvägar som var skyltade 90. Omkörningar inom gruppen var lika med utfrysning. Eftersom jag gillade att hålla ett högt tempo var detta mycket frustrerande och jag tyckte efter några säsonger att det borde finnas något som passade mig bättre.

Du ville nog köra fort på fel ställe... :7peta Även idag, då jag kör först på Rapidokörningar, och även SH-körningar, så går det i ganska sansat tempo på långa tråkiga raksträckor osv, typ riksvägar, där farbror blå ofta står, max typ +28, finns väl inget mer patetiskt än att tex loosa KK på en sådan väg, där man inte ens haft kul?

Jag/vi kör fortfarande i "snyggt" tempo på in/utfartsleder där "risken för farbror blå" är stor, och även på 30/50-vägar, men sedan är det gaaas som gäller, typ "ute i skogen", du är nästa säsong mer än välkommen hänga med på en runda... :hihi

Omkörningar inom gruppen, nja, inte mitt ute på vägen, tror inte Rapido är ensamma om den regeln? ELLER?? Infördes hos Rapido efter att ett en trevlig klubbkompistjej blev omkörd på INSIDAN på Mörkövägen (inte av dig) och närapå bröt ihop, förstår henne... :gnissla

Man byter plats vid korsningar, eller om framförvarande vinkar fram en, race sköter man på bana, vilket du numera gör? Efter att ha lyssnat på dig, så har du nog hamnat rätt, insett att bana är den plats man kör om varandra, på gata åker/kör man tillsammans i en eller annan form... farväl "Nyteknik" och god lycka med resten av ditt hojliv!

Och med tanke på din kritik på potatisarna, och kritik på uppstyrda Rappekörningar, så förstår jag fortfarande inte din hållning kring landsvägsåka?!?!?

/B

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Zeb_Macahan skrev:
...men jag körde ifrån några sporthojspotatisar med motardmopeden iallafall :fakta

//jaG

Jävlarns va söliga dom måste vara, med tanke på att rookien jag åkte i cirklar runt dig på gotland ring... (r6 vs gsxr1000) :hihi

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Suomalainen skrev:
Jävlarns va söliga dom måste vara, med tanke på att rookien jag åkte i cirklar runt dig på gotland ring... (r6 vs gsxr1000) :hihi

Apapapap det finns alla sorters potatisar både söliga och riktigt snabba rackare tänk på att det är en hel potatissäck inte dra alla över en kam :7peta

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
benkar skrev:
Du ville nog köra fort på fel ställe... :7peta Även idag, då jag kör först på Rapidokörningar, och även SH-körningar, så går det i ganska sansat tempo på långa tråkiga raksträckor osv, typ riksvägar, där farbror blå ofta står, max typ +28, finns väl inget mer patetiskt än att tex loosa KK på en sådan väg, där man inte ens haft kul?

Jag/vi kör fortfarande i "snyggt" tempo på in/utfartsleder där "risken för farbror blå" är stor, och även på 30/50-vägar, men sedan är det gaaas som gäller, typ "ute i skogen", du är nästa säsong mer än välkommen hänga med på en runda... :hihi

Omkörningar inom gruppen, nja, inte mitt ute på vägen, tror inte Rapido är ensamma om den regeln? ELLER?? Infördes hos Rapido efter att ett en trevlig klubbkompistjej blev omkörd på INSIDAN på Mörkövägen (inte av dig) och närapå bröt ihop, förstår henne... :gnissla

Man byter plats vid korsningar, eller om framförvarande vinkar fram en, race sköter man på bana, vilket du numera gör? Efter att ha lyssnat på dig, så har du nog hamnat rätt, insett att bana är den plats man kör om varandra, på gata åker/kör man tillsammans i en eller annan form... farväl "Nyteknik" och god lycka med resten av ditt hojliv!

Och med tanke på din kritik på potatisarna, och kritik på uppstyrda Rappekörningar, så förstår jag fortfarande inte din hållning kring landsvägsåka?!?!?

/B

Lika barn leka bäst.

:fakta

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Ett långskott kanske?

Potatoes mc? Är det en sammanlutning av sk "snabba kalorier"???

Förövrigt så har Dea huvet på skaft (igen).....

Last edited:

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
prova att åka med oss i pmc innan du kommer med negativ kritik?

Då kommer du kanske inse att dom flesta kör väldigt bra, inte mer trafikfarligt än andra hojåkare och har alla "hästar i hagen"

vi har skitkul, och om jag e moppefucko för att jag tycker det e roligt att köra hoj "FINE" , hellre moppefucko än bitter och sur :banana

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
RAVESMURF skrev:
prova att åka med oss i pmc innan du kommer med negativ kritik?

Då kommer du kanske inse att dom flesta kör väldigt bra, inte mer trafikfarligt än andra hojåkare och har alla "hästar i hagen"

vi har skitkul, och om jag e moppefucko för att jag tycker det e roligt att köra hoj "FINE" , hellre moppefucko än bitter och sur :banana
Dessutom är du en go och mysig kille :pannkyss

Jag saknar dig :(

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
gamle svarten skrev:
starclassic skrev:
Ett långskott kanske?

Potatoes mc? Är det en sammanlutning av sk "snabba kalorier"???

näe, det stämmer inte in på alla,för jag är en KWISTFIQ!

Du har ju bara en 750 så du e ett moppefucko :arsele :arsele

Kwistfiqare heter det......=Kilowattiställetföriqare eller det kanske betyder att man fikar bland kvistar och det känner jag en snubbe som brukar göra :D

Last edited:

Lill-Sivert

Älskar V-twin
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Virago
Om en Potatoes har skjuts är det en bakpotatis då???

freestyle.jpg

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
GSXR1100R skrev:
Ja det har vi sett bevis på, du är en j-l på att lägga omkull :lol

O SHIT!

jävlar,finns det internet redan i nord tyskland? fan va det spred sig snabbt :3freak

det va väl nåt schysst knäa skrab du mäjnade? :gnissla

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
gamle svarten skrev:
GSXR1100R skrev:
Ja det har vi sett bevis på, du är en j-l på att lägga omkull :lol

O SHIT!

jävlar,finns det internet redan i nord tyskland? fan va det spred sig snabbt :3freak

det va väl nåt schysst knäa skrab du mäjnade? :gnissla
Du skrapar ju allt, kåpor och ställ, synd bara att du måste skrapa i plånkan så ofta...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln