Nursey
Utan lem
Danke
abethebabe skrev:hhmm ja du! frågade du någonting om självrisken?
mojjsan skrev:det är ju vad man betalr sommar tid som är viktigt, med folksam som vill ha 13000 hel/hel kostar det mig 1083 i månaden vi tar det x4 som jag kör ungefär
då blir det 4332:- trygghansa har jag 9805 kr hos MEN om jag kör april-september har dom ett sk tillägg då ger jag 1300kr månaden
så trygg hansa vill ha av mig 5200:- för samma tid.
detta kommer ni inte i från vad ni än skriver detta är ren fakta på 4 månader tjänar jag ca 1000kr , därför är folksam med sin "riktiga hel/hel" billigare för mig,för vintern vill jag väl för fasen inte ha min hoj helförsäkrad, en garage f-säkring kostar för mig 21 kr i månaden , alltså den faktiska summan hos folksam blir mindre än trygghansas "billiga försäkring".
tl1000larsson skrev:Så klart man tankar ju hellre för en lusing än ger bort den till ett f-s bolag
Briljanto skrev:vad jag förstått på T-H så om det kostar 10 000 helårs, så betalar du helår, sen kvittar det om du har den påställd eller inte? jag betalar ca 5700 halv/helår på TH, och då spelar det ingen roll om den är påställd eller inte, betalar knappt något på vintern, men desto mer på sommarn.
Så man slipper alltså strula med avställning/påställning stup i kvarten...
Saxat från TH.
Kan man ställa hojen ur trafik under pågående hojsäsong?
Svar: Nej, premien på Trygg-Hansas hojförsäkring är årsdifferentierad och varierar med säsong, det vill säga att du betalar mer under sommarhalvåret. Detta innebär att motorcykeln alltid ska vara inregistrerad i trafik.
SirBarret skrev:Idag när jag prata med TH så gick det hur bra som hellst o ställa av o på... tom han på TH som föreslog det.
Headbanger skrev:Såhär är det på TH:
Under sommartid, April-Sept (t.o.m) betalar man 12,5% av den totala premien.
Mars-Okt 6,5% och Nov-Feb bara 3%.
Detta betyder alltså att om du har en premie på 12.000 så betalar du 1500:-/månaden unnder sommaren, inte 1000:- som man kanske kan tro.
Ställer man sen av hojjen under vintern eller när man inte använder den så får man automatiskt en garageförsäkring, nån hundring i månaden typ.
När jag sitter och räknar, jämnför olika bolag så verkar TH alltid vara billigast i längden efersom man har möjligheten att ställa av hojjen. Alla bolag går inte med på det vilket leder till kanske en lite lägre premie men som du måste pynta året om... detta leder i sin tur till att du betalar för mycket.
mojjsan skrev:stämmer bra det du skriver,därför jag säger att en försäkring du kan ställa av tex den jag skall ta på folksam där jag ger 13000:- hel/hel samt kunna ställa på och av som jag vill utan tilläggs % mellan april-sep gör den blir rejält billigare än hos T-H där jag skulle pynta 9807:- hel/hel
Headbanger skrev:
Precis. Ville bara klargöra för alla hur dom räknar. Hittills har jag själv dock inte fått någon så bra premie så att det lönat sig för MIG att välja annat bolag än TH. Letar vidare dock..
Fast, räknar man på ditt 9807:- blir ju premien 1225:- i månaden? medans Folksam då ska ha 1300:-? Eller?
Vad ligger deras garage-premie på när du har den avställd? Om du vet...
ksann skrev:Fick följande offert för halv/helår hos Tyrgg Hansa:
Trafik - 13819 kr
Delkasko - 8025 kr
Summa - 21844 kr
Det stod att jag hade Bonusklass 7 (vet ej om detta är bra eller dåligt eller hur högt det går).
Kommer inte att byta cirka 10.000kr per år hos Folksam mot 22.000kr hos TH även om det är av/påställningsbar!
War-psycho skrev:Suzuki GSXR1100 -91 Helförsäkring: 1182:-/Helår (Special/veteran)
Kawasaki GPZ900R -84 Helförsäkring: 428:-/Helår (Special/veteran)
Kawasaki Z650 -77 Helförsäkring: 428:-/Helår (Special/veteran)
HD-chopper -77 Halvförsäkring: 1457:-/Helår (Trygg Hansa)
Totalt: 3495:-/året för 4 MC.
Alla skrivna på mig, 31 år gammal
Stockholm, förort (Bandhagen)
Ärlig försäkring, inget fusk, eller skenförsäkrat.
Jag är nöjd, speciellt när jag hör era premier.
(Det är ju en fördel om man gillar lite äldre cyklar, dom två övre rör på sig ändå.)
Jo, och Suzukin står sig ju bra än idag, med Ca: 150 pållar, och hyfsat modernt chassi.mojjsan skrev:helt klart eftersom din totala årspremie är så låg så måste du vara nöjd
mojjsan skrev:ca 1300 i månaden med T-h,och 13000/12 med folksam = 1083 i månaden
folksam har sk en ärlig försäkring
så T-H är SKIT med en sk låg försäkring som i själva verket är en dyr fan..
"det är ju vad man betalr sommar tid som är viktigt, med folksam som vill ha 13000 hel/hel kostar det mig 1083 i månaden vi tar det x4 som jag kör ungefär
då blir det 4332:- trygghansa har jag 9805 kr hos MEN om jag kör april-september har dom ett sk tillägg då ger jag 1300kr månaden
så trygg hansa vill ha av mig 5200:- för samma tid.
detta kommer ni inte i från vad ni än skriver detta är ren fakta på 4 månader tjänar jag ca 1000kr , därför är folksam med sin "riktiga hel/hel" billigare för mig,för vintern vill jag väl för fasen inte ha min hoj helförsäkrad, en garage f-säkring kostar för mig 21 kr i månaden , alltså den faktiska summan hos folksam blir mindre än trygghansas "billiga försäkring".
Headbanger skrev:Men snälla du, jag har inte sagt eller påstått något annat.
1300:-, jag tänkte fel när jag delade 13.000:- med 10. Vafan jag nu fick det ifrån.. 12 månader på ett år ju. Du behöver inte börja gråta å skrika som en bebis bara för att man diskuterar å ställer en fråga till dig.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|