Tack, mycket intressant.
Nu har man ju nått att läsa i natt...
Som sagt ett varningens finger, jag spenderade åtskilliga timmar i sträck när jag upptäckte den där siten första gången.
Tack, mycket intressant.
Nu har man ju nått att läsa i natt...
Känns extra kul idag att ha en hoj med Lotustema
Underbart race. Det kommer att bli en spännande säsong..
Svär på Du så här på sabbatsförmiddagen, men ett bra fyrhjulsrejs även nästa helg är absolut en godtagbar stillare av de egna abstinensbesvärenDet är väl att svära i kyrkan men nu längtar jag inte lika mycket efter MotoGP längre...
Har inte sett nån video från banpartiet innan olyckan. Menar du att dom inte flaggade gult öht?
Har sett en video från själva smällen. Halva bilen in under motviken på traktorn. Kommer med en jävla fart och flyttar traktorn 2meter och lyfter den en halvmeter. Detta kommer inte att sluta bra. På samma video så flaggas det grönt vid flaggvakten precis bakom Sutils bil.
Gul flagg visas inledningsvis efter Sutils krasch, men så fort de hakat upp hans bil på traktorn och rullat ett par meter så börjar de grönflagga. Tom efter att bianchi kraschat, och hela flaggtornet måste skakat till, så fortsätter de med grönflaggen fram till dess att en annan person springer upp till tornet och ber dom byta. Det är väl också den flaggan som syns strax innan de kommer upp för krönet och kunde tänkas varnat dom så högst olyckligt.
Om det är flaggtorn 12 du menar så är det helt OK med grön flagg där, det är efter olyckan. Man skall naturligtvis vara i höjd med flaggposten innan grön gäller.
Om förarna är påväg mot stället där nån åkt av och som i det här fallet att det finns en flaggpostering där, så är det iaf för mig en självklarhet att det ska visas gulflagg där, grön visas på nästkommande.
"Efter olyckan", du menar typ 1-2 meter efter olyckan? Enligt reglementet är detta korrekt i teorin ja. Men även om det pågår ett bärgningsarbete två meter före detta torn, och det är detta torns flagga förarna ser vid krönet, så tycker jag att man (och brukar?) vara tillräckligt pragmatisk för att flagga även vid det flaggtornet, och inte bara tornet före.
(Självklart hade en SC varit bra i sammanhanget, men det ena utesluter inte det andra)
- - - Updated - - -
Medhåll, även om det flaggtornet står 1-2m "efter" olyckan.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|