Faan husajävelllll

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
hymac skrev:
kicka är en av världens bästa sporter, går det fel knäcker den det starkaste karlar till tårar får man det sen att funka är det bättre än alla wheelies och stoppies i världen, det är bara teknik det skall var ett jävla snärt i själva slutkicken precis som SM killen beskrev, efter ca 1 års tränning sitter det och man ska kunna betta en hundring att den startar på 2-3 annars är det nåt fel på motorn.


:tummenupp
Så sant så sant. :)
När Hondan stått i en månad (pga sjukdom) var det ett rent h*lvete att få igång den igen. Men när den väl kom igång var man ju gladare än på julafton! :rock

Och i lördags gick den igång på första kicken trots att den stått i 1.5 vecka och det droppade vatten av fuktighet i garaget. Försa kicken, fan, kändes så jävla gött. :yoparty

På jobbet fattade de ingenting över att jag var glad för en sådan sak?? De fattar ju inte vad som är viktigt här i livet :kocko :rofl
 
Last edited:

SM_Putte

SDC Racing Team eller nå´t.......
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Sesame street. Gbg
Hoj
Moddad WR400 SM + Volvo V40 -03 + släp -73
PutteLiten skrev:
:tummenupp
Så sant så sant. :)
När Hondan stått i en månad (pga sjukdom) var det ett rent h*lvete att få igång den igen. Men när den väl kom igång var man ju gladare än på julafton! :rock

Och i lördags gick den igång på första kicken trots att den stått i 1.5 vecka och det droppade vatten av fuktighet i garaget. Försa kicken, fan, kändes så jävla gött. :yoparty

På jobbet fattade de ingenting över att jag var glad för en sådan sak?? De fattar ju inte vad som är viktigt här i livet :kocko :rofl

Du måste jobba på fel ställe! Hos oss e de bara enduro/motard/cross och hojtjöt!!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
SM_Putte skrev:
Du måste jobba på fel ställe! Hos oss e de bara enduro/motard/cross och hojtjöt!!


Hmmm, hos oss tjatas det mest om småbarn... :rolleyes:
(många som ynglat av sig de senaste 3 åren...)

Ska vi byta jobb?? :banana
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
walste skrev:
grejen är ju det att jag nyss bytt till -03 vippor och rullar och tokinställt ALLT
som ska ställas in.

Preics som min polare gjorde.......60 mil senare rasade hela motorn. kostar 20k att fixa! Ja, inte för att göra dig orolig alltså... :D
 

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Norrköping
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Startar glatt efter några månaders garagekontemplation. Iof så kanske den vill ställa sig in och få ny 320skiva fram och helsystem *tro*.

Snaaaart är snön borta!
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Rammstein skrev:
Preics som min polare gjorde.......60 mil senare rasade hela motorn. kostar 20k att fixa! Ja, inte för att göra dig orolig alltså... :D

Ja men tack för den då :tungan
vad var det som rasade i hans motor då :confused:
Hade han slarvat med nåt eller :confused:
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Testa att göra rent stiftet med stålborste, justera förgasaren som det står i manulen.... Sen dess har jag inte haft problem alls.

Luftskruven och tomgången är jääävligt viktigt att dom står rätt.
 

karlsson

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
luleå
Hoj
wr 250
jag brukar aldrig dekompa bara på med choken å försöka kicka snärtigt hela vägen ner tills kicken tar i fotpinnen. å precis som nån redan har skrivit så ska man ha riktiga skor så att man inte får ont i foten å fegar för då sparkar husan tillbaka ajajajaj
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Vad köpa!

Tjena grabbar, kanske kommer det en kille till till eran skara. Frågan är enkel:
Vad skall man köpa? Körde en husaberg 610 tror jag den hette. Den gick gött även om det givetvis inte kan mätas sig med min nuvarande. Vill ha effekt, busbåge! Skjutsar man aldrig på dessa? Kör ni med skinn eller enbart tyg kläder?/ pappsen
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Pappsen skrev:
Tjena grabbar, kanske kommer det en kille till till eran skara. Frågan är enkel:
Vad skall man köpa? Körde en husaberg 610 tror jag den hette. Den gick gött även om det givetvis inte kan mätas sig med min nuvarande. Vill ha effekt, busbåge! Skjutsar man aldrig på dessa? Kör ni med skinn eller enbart tyg kläder?/ pappsen

Du köper ju självklart en Husa -04 :tummenupp
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
En svårstartad jävel... :rolleyes:
Husabergägarna har enormt stora vänsterben
:D
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
för hur många är det hojjarna har sparkat tillbaka när ni kickat igång dom?..
det har aldrig hänt mig,, låter som att det gör jääääävligt ont.

fan, händer det på nya hojjar??? trodde det var en gammal skräckis som "äldre" brukade tala om :tungan
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
DwD skrev:
för hur många är det hojjarna har sparkat tillbaka när ni kickat igång dom?..
det har aldrig hänt mig,, låter som att det gör jääääävligt ont.

fan, händer det på nya hojjar??? trodde det var en gammal skräckis som "äldre" brukade tala om :tungan

Ja du skulle se mina smalben....kickade i slitna jumpadojor rekomenderas EJ!!!
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
walste skrev:
Ja du skulle se mina smalben....kickade i slitna jumpadojor rekomenderas EJ!!!

Själv fick jag snetändning på qvarnan en gång i tiden.
Med träskor ... :rolleyes:
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag halkade av kicken så foten fortsatte nedåt, och skrapade upp smalbenet mot fotpinnen.....det var ganska lätt att hålla sig för skratt :(

SM 570 RR skrev:
Själv fick jag snetändning på qvarnan en gång i tiden.
Med träskor ... :rolleyes:
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Tom Byron skrev:
Jag halkade av kicken så foten fortsatte nedåt, och skrapade upp smalbenet mot fotpinnen.....det var ganska lätt att hålla sig för skratt :(

Aj aj aj som faaan....det gör ju ont bara att kolla på taggarna på fotpinnen
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Tom Byron skrev:
Jag halkade av kicken så foten fortsatte nedåt, och skrapade upp smalbenet mot fotpinnen.....det var ganska lätt att hålla sig för skratt :(

Hoho :rofl :rofl :lol
Själv låg jag dubbelvikt på garagegolvet o hojen var för tillfälligt en gåva till första förbipasserande.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
walste skrev:
Aj aj aj som faaan....det gör ju ont bara att kolla på taggarna på fotpinnen
Jovisst... Sist på isen fick jag en highsider och var på väg att flyga av hojen. Det som räddade mig var att jag slog knät i fotpinnen och på så sätt lyckades hänga kvar. Två retursladdar senare lyckades jag kravla mig upp i sadeln igen. Det blödde en del och blev stort och rött.
"Varför hade du inget knäskydd, idiotjävel?" frågar sig publiken nu. Svaret är att mina crossbrallor för tillfället var på vift så jag fick ta mitt gamla ställ utan hårda knäskydd (alla är inte lika blyertspennetunna som Heda och får plats med varma kläder under vanliga stället). Testade med vanliga skydden under men då gick det inte att röra sig.

Mindraper ådrog sig ett mkt komplicerat benbrott i foten/vristen när han skulle starta upp sin gammelhusa efter trim första gången. Kickade i "sneakers", fick jättelitet bakslag och sen blev det diretk till akuten. Sjukskriven och kryckor sex månader om jag inte minns fel. ANVÄND REJÄLA STÖVLAR OCH SKYDD PÖJKER Å FLICKER:mattias
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Här kommer det pinsamma;

Det var i början på min moppefuckokarriär(!) Jag hade shoppat en finfin Suzuki TS 50 (Offroadmoppe) självklart fast det var Januari så åker man moppe till skolan, när man skulle hem så blev det ett gäng som spanande på den nyinköpta doningen.

Heda ska kicka igång, det jag inte tänkte på att under dojan så satt det en macka me snö. Å en moppe e det ju inte mycket comp i :tungan MEn jag slant av å mina jeans med långkalsonger under hjälpte inte mycket så jag slant.

Oooooooouch !!!!
Bara hålla god min å pluttra därifrån för man vill ju inte börja grimasera inför polarna, sedan längre bort så stannade jag å inspekterade skadan......

:hihi Såhär efteråt så känns det fortfarande när jag tänker på det....bläää

walste skrev:
Aj aj aj som faaan....det gör ju ont bara att kolla på taggarna på fotpinnen
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top