Faan husajävelllll

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
helvetes jääävla skit faaan......nu var jag nyss ute och skulle kicka igång SKITEN igen...meeen nääääää den är ju helt jävla omöjlig. :huvet :huvet

ska verkligen dekomp handtaget röra sig lite när man kickar :confused:

inte nog med det....när jag skulle köra på den äckliga starmotorn så har den gett upp med....den liksom spinner bara kuggar inte i startkransen
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Hittade denna text på karlströms motor

Startmotor problem Husaberg
Lägg 1 mm bricka bakom statorn så den kommer längre ut.
Vill du verkligen ha igång din Husaberg på Starten så montera ett extra batteri då ger starten 24 volt men resten av maskinen fortfarande 12 volt. Då startar den även kall. Hör av er till oss för monteringsanvisning. Detta är ett tips för den som ej orkar kicka igång kall mc


Men jag vill fortfarande veta om dekompen ska röra sig när jag kickar
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Min har aldrig rört sig om man inte pillat på den.... det ska vara ett phet spel på den...känn efter nere på toppen ifall det är någe spel på den.....

Ska jag hälsa på jag har tråkigt :3freak

2kockar sämre soppa :)
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Tom Byron skrev:
Min har aldrig rört sig om man inte pillat på den.... det ska vara ett phet spel på den...känn efter nere på toppen ifall det är någe spel på den.....

Ska jag hälsa på jag har tråkigt :3freak

2kockar sämre soppa :)

Jag orkar inte hålla på mer idag och i morrn ska jag till STHLM och hämta en Duke med en polare

men du får mer än GÄRNA komma och ta dig en titt lördag eller söndag :tummenupp

1 kock jag ska ju bara st :tungan å och titta när du löser mina probbs :D
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Ska försöka åka lite hoj i helgen ifall det smälter lite så vi kan nog hälsa på, pmar lite nummer till dig :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
walste skrev:
Hittade denna text på karlströms motor

Startmotor problem Husaberg
Lägg 1 mm bricka bakom statorn så den kommer längre ut.
Vill du verkligen ha igång din Husaberg på Starten så montera ett extra batteri då ger starten 24 volt men resten av maskinen fortfarande 12 volt. Då startar den även kall. Hör av er till oss för monteringsanvisning. Detta är ett tips för den som ej orkar kicka igång kall mc


Men jag vill fortfarande veta om dekompen ska röra sig när jag kickar
Läste på en amerikansk sida om en kille vars elstart strulat. Han testade en massa grejer och till slut bestämde han sig för att testa sin startmotor på kompisens hoj. Funkade såklart asbra. Bättre än kompisens egen. Han monterade tillbaka och då gick det hur bra som helst och harinte strulat sen dess. Han gissade att nåt hamnat snett vid montering eller under hans användning. Kan ju vara värt att testa...
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Supermoto skrev:
Läste på en amerikansk sida om en kille vars elstart strulat. Han testade en massa grejer och till slut bestämde han sig för att testa sin startmotor på kompisens hoj. Funkade såklart asbra. Bättre än kompisens egen. Han monterade tillbaka och då gick det hur bra som helst och harinte strulat sen dess. Han gissade att nåt hamnat snett vid montering eller under hans användning. Kan ju vara värt att testa...

Ja det är ju klart värt att testa...tack :tummenupp
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
hur stårm autodekompen då ??? du skall ha 2mm glapp ungefär på den !

har du haft av kicken nyss?? isåfall monterade du inte tillbaka den för längt fram så dekompen inte sluter helt ????

när bytte du stift senast???
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Mcbudet skrev:
hur stårm autodekompen då ??? du skall ha 2mm glapp ungefär på den !

har du haft av kicken nyss?? isåfall monterade du inte tillbaka den för längt fram så dekompen inte sluter helt ????

när bytte du stift senast???

Jag har inte haft bort kicken
ska man kunna röra dekompen nere vid toppen ca 2mm fram o tillbaka alltså?
Stift är inte bytt på den så vitt jag vet
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
SM 570 RR skrev:
bra grejer det där.... :rolleyes:
Kan inte du bara gå och DÖ eller nåt? Alternativt lägga ner alla dessa otroligt irriterande inlägg. ALLA blir bara irriterade och du tillför ALDRIG ett endaste jävla dyft.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Supermoto skrev:
Kan inte du bara gå och DÖ eller nåt? Alternativt lägga ner alla dessa otroligt irriterande inlägg. ALLA blir bara irriterade och du tillför ALDRIG ett endaste jävla dyft.

Puss! :tuttar :arsele

:rofl
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
walste skrev:
Jag har inte haft bort kicken
ska man kunna röra dekompen nere vid toppen ca 2mm fram o tillbaka alltså?
Stift är inte bytt på den så vitt jag vet

ok! infästningen till dekompvajern ta tag i den och dra den bakåt när den tar stopp skall den kunna åka tillbaka 2mm

kaske är så enkelt att stiftet är slut eller dragit igen..
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
walste skrev:
helvetes jääävla skit faaan......nu var jag nyss ute och skulle kicka igång SKITEN igen...meeen nääääää den är ju helt jävla omöjlig. :huvet :huvet

ska verkligen dekomp handtaget röra sig lite när man kickar :confused:

inte nog med det....när jag skulle köra på den äckliga starmotorn så har den gett upp med....den liksom spinner bara kuggar inte i startkransen


Min dekomp rör sig lite så det är nog ok, den har ju autodekomp.

Ang slirande koppling till startmotorn har jag för mig att det var problem på -01 men fixat till -02. hur som helst ska man ju inte stå och nöta med startern särskilt inte med kall motor. RESTART ONLY :fakta

Oroa dig inte att för mkt för (den troligtvis dyra) kopplingen, ta bort hela paketet med startmotor, batteri och allt så slipper du både ett par kilo och huvudbry för att få skiten att funka.
Kicka igång den lär du dig så småningom. Med rätt inställda ventiler och fugge löser det sig ska du se :tummenupp
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
bytte stift idag och fick igång den på kicken efter nån minut :)
kom och tänka på en till sak, jag har ju soppan i sen förra säsongen skulle kanske tappa ur den och slänga i lite färskare soppa
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nej, inte tappa ur den, kör slut på den... :hihi

Jag hade oxå start problem på min Tiller med gammal soppa och den går "lite" ojämnt med den gamla soppan, men får man bar up varvet så märks inte så mkt... :)
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Jag vet inte om jag tror riktigt på det där att soppan blir gammal. Jag har haft bilar och hojar som stått i flera år men startat och gått helt ok efter det. Att bensinen skulle bli dålig över en vinter har jag svårt att tro.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top