Det här är ju så klart trivialt för de som känner de omkomna, jag gör inget anspråk på att mäta mig eller min erfarenhet med era, men ändå:
Jag har ju en dryg jävla stil, det vet jag och det är med glimten i ögat för det mesta men det går inte alltid hem. Det förstår jag mycket väl. En kille på forumet som hette Lion rök jag ihop med någon gång litet grann, jag fick för mig att han var assyrier så jag passade alltid på att påtala hur det gick när Assyriska blev inkvoterade i Allsvenskan för några år sedan. Sådan är jag.
För ett år sedan köpte jag min R1 och förstod direkt att här skall smygpimpas. Hittade annonser på Sporthoj på fint kåpglas och ringde någon göteborgare som hette Nino och mötte honom senare på Stockholms Central. Där kom en kille på kryckor hoppandes och berättade hur han smällt sin R1 och hade en del delar kvar, jag köpte glaset för en femhundring. Gick hem och kollade hans annons igen och såg att han hade en sådan där ful jävla nummerskyltshållare också. Den är ju bra att ha för besiktningen. Så, jag sms:ade den här Nino och bad om att få den också nästa gång han eller hans mamma som tydligen åkte hit ibland skulle till Stockholm. Ja dxet drog ju ut på tiden, kommer ihåg att jag ringde honom från Halmstad i Juli och strulade och sedan tog jag aldrig vägen förbi Göteborg ändå. Dryg man är liksom. Sedan var jag på kundbesök i Göteborg i december och kom på att här ska SMS:as skyltmannen, det var ju lönslöst. Tror jag fick idén 45min innan mitt tåg skulle ta mig hem till Stockholm igen.
Besiktningen närmade sig och jag ringde upp den här killen Nino och frågade vad han skulle ha och hur han kunde skicka grejerna för så här kunde vi ju inte hålla på, det här var i mars i år. Det var inga problem och han ringde mig senare på kvällen när jag satt och skambjöd på 06 och 07
r R1 på Blocket (en favorithobby). Jag sade att han kan skicka det men vi får se om någon nappar för jag ska ha en 07:a.
Han garvade och sade att det är en helt annan hoj, 03:an som jag har är brutalare, han hade ju haft en 03:a som han krockat och en i höstas hade han tydligen köpt en 04 eller 05 R1 om jag minns rätt. Nåväl, vi gjorde klart allt och han skickade grejen och den ligger i mitt garage.
Den här killen som sålde de här grejerna till mig var synnerligen trevlig, oförskämt trevlig nästan faktiskt. Misstänkt trevlig rent av. Och, han ser exakt ut som den här killen på bilderna som ni säger är Lion, som inte gillade mig (mitt forum jag åtminstone) alls vad jag förstår. Jag har i alla fall kvar en Ninos telefonnummer i mobilen för jag tänkte att den där killen var ju så trevlig att man vill köpa mer grejer av han.
Så skriver folk sådant här.