Fabrizio Meoni död!

_Gurra_

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ducati 748-02
Ludde78 skrev:
Tjena hårding! Wow vilken kille du verkar vara, förstår att det var en skrattretande fråga för en macho som dig. :Bugar
Man får tacka alla ödmjukast för att du ödslade dig tid till att svara :Bugar :Bugar :Bugar

Nu tar vi det lugnt här! Tror inte flykay menade något illa med det han skrev!
Men vill ni diskutera och bråka så gör det på ett ställe där man vill se det men inte här! :mad:

PEACE!! :pannkyss
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
_Gurra_ skrev:
Tror inte flykay menade något illa med det han skrev!
Självklart inte, en kille av den kalibern får man nog räkna med tuffa svar från! :tummenupp
Hans inlägg är väl ett skolexempel på hur man ska uppföra sig enligt forumreglerna?
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Ludde78 skrev:
Tjena hårding! Wow vilken kille du verkar vara, förstår att det var en skrattretande fråga för en macho som dig. :Bugar
Man får tacka alla ödmjukast för att du ödslade dig tid till att svara :Bugar :Bugar :Bugar


Inga problem.
Kan till och med citera från delatagare i Dakar, hämtat från Idrottsbladet, senaste nummret.
Tina Thörner (voltade framlänges med bil tillsammans med Colin McRae);
"det var som att köra in i ett cementblock"
"när det slår stopp med 10G och bilen börjar volta i 165km/h är det inte konstigt att ögonen vill trilla ur..."
"Colin hade mer problem. Synnerven sträcktes i kraschen och han såg inget på ett par minuter"
"vi åkte i ett spår efter civil trafik. Över ett litet krön lättade Colin på gasen. Vi landade på väg upp mot ett nytt krön och då tog det tvärstopp."
"Sanden kan ibland vara blandad med salt och hård som cement"

Nu har du ju i alla fall lärt dig nått nytt idag! :tummenupp :pannkyss
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ludde78 skrev:
Visst, klotar man på en kostig så förstår jag att det slutar som det gör, dvs om stigarna består av träd eller andra fasta föremål-för det är ju inte farten som dödar, snarare de snabba stoppen.
Men är det inte många av dödsolyckorna i Dakar som sker just på sanddynorna??
Att ramla i 170 på sanddynor borde vara mindre farligt, jämfört med att ramla i över 200 på asfalt, som exempelvis motogp-grabbarna gör, gång på gång, sedan att dom som kör Dakar måste hålla koll på GPS och roadbook lär ju inte ha någon direkt anknytning till hur allvarlig konsekvensen blir när man vurpar.
Jag har kollat på Dakar i över 10 år och kommer inte ihåg att någon dött av en vurpa i en sanddyn. Visst vurpar de mycket mer där men det brukar vara i låg fart när de inte orkar hålla upp fethojen, största risken där är nog att bli påkörd av en bil om du vurpat på andra sidan sanddynen. Dödsolyckor brukar ske på högfartsdelarna, så också med Meoni.

Du får det att låta som om de kör 170 över själva dynerna och att det är mjukt att ramla omkull där. Det stämmer inte med vad jag sett i alla fall. Dessutom har de minst lika mycket skydd som MotoGP-grabbarna förutom själva lädret som bara hjälper mot glidning.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
skulle vilja se statistik ang dakar vs isle of man. var det 38 personer som har dött under dakar på en 25 års period. tror inte så många har dött på isle of man, men som sagt, STATISTIK tack innan vi börjar att gemföra
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
flykay76 skrev:
Ska man behöva tänka åt en som är född 78... :confused:
Normal kille!? :kocko men ingen rök utan eld... personer med sådant makt/hävdelsbehov brukar väl ofta ha det för att kompensera för prinskorven! :hihi
Nåja, man fick svar på frågan i alla fall, man får som sagt bocka och tacka
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Ludde78 skrev:
Normal kille!? :kocko men ingen rök utan eld... personer med sådant makt/hävdelsbehov brukar väl ofta ha det för att kompensera för prinskorven! :hihi
Nåja, man fick svar på frågan i alla fall, man får som sagt bocka och tacka
Tja, jag tycker han har rätt i sin frågeställning. Jag är själv lika förvånad. Dock uttrycker jag mig inte likadant. I dag iallafall...
 

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Ludde78 skrev:
Självklart inte, en kille av den kalibern får man nog räkna med tuffa svar från! :tummenupp
Hans inlägg är väl ett skolexempel på hur man ska uppföra sig enligt forumreglerna?

Beror ju på hur mycke pissblåsan hänger utanför cykelns aerodynamik, som backspegeln gör.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hm :va märkligt att någon kan bära sig så drygt åt när någon faktiskt tog sig tid att besvara en fråga som normalt skulle platsa på ett moppeforum...knappt.


Ludde78 skrev:
Normal kille!? :kocko men ingen rök utan eld... personer med sådant makt/hävdelsbehov brukar väl ofta ha det för att kompensera för prinskorven! :hihi
Nåja, man fick svar på frågan i alla fall, man får som sagt bocka och tacka
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Ludde78 skrev:
Normal kille!? :kocko men ingen rök utan eld... personer med sådant makt/hävdelsbehov brukar väl ofta ha det för att kompensera för prinskorven! :hihi
Nåja, man fick svar på frågan i alla fall, man får som sagt bocka och tacka


Slutar du inte skriva snart så har du ju inte alla hemma!

Du visar bara mer och mer hur låg din intelligens är.
Snälla sluta trycka ner dig själv ännu mer, det här är ju löjligt...

/No_Fear
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
CorbenDallas skrev:
Tja, jag tycker han har rätt i sin frågeställning. Jag är själv lika förvånad. Dock uttrycker jag mig inte likadant. I dag iallafall...
Ja vad ska man säga? Storm i ett vattenglas?
Jag får väl ta det från början; jag ställde en enkel fråga om varför det går så illa för Dakargrabbarna när dom klotar. Och blev hånad och idiotförklarad.
Dom enda gångerna jag ser på Dakarrallyt är när Sporten visar några snabba sekvenser när knuttarna ligger och pressar i 150.
Jag är inte insatt i Dakar alls, vilket jag heller aldrig har påstått, dock så tycker jag inte att min fråga var så urblåst att den förtjänar det svar jag fick.
Jag vågar sticka ut hakan och säga att jag har sett betydligt "dummare" frågor än denna på detta forum, utan att personen ifråga för den skull får höra både det ena och det andra.
Då jag har en feting tenta imorgon är kanske inte humöret på topp, och jag gav svar på tal. Omoget, jag vet, men som sagt, ingen rök utan eld. Att sen vissa individer inte kan svara för sig själv, utan ber andra göra det åt dom när man trampar på en öm tå, är en annan femma.
Jag vill i alla fall passa på att be om ursäkt för dom som inte gillar pajkastning, och förklarar den från min sida nu avslutad.

Ludde

.
 
Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Ludde78 skrev:
Tjena hårding! Wow vilken kille du verkar vara, förstår att det var en skrattretande fråga för en macho som dig. :Bugar
Man får tacka alla ödmjukast för att du ödslade dig tid till att svara :Bugar :Bugar :Bugar
Du beter dig som en idiot.
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Vet inte om det är läge att återgå till ämnet, om ni är klara så gör jag det gärna...

Dog han av en hjärtattack?! i så fall kanske sand och dylikt diskussionen inte är så aktuell. En tanke annars, vatten blir också rätt så hårt i fel hastighet o vinkel...


Han gick när han hade det som bäst, RIP!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
stephenj skrev:
Dog han av en hjärtattack?! i så fall kanske sand och dylikt diskussionen inte är så aktuell.
Inget jag har hört tyder på att han fick en hjärtattack under körningen utan efter vurpan. Det kanske kommer mer info så småningom.
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Ninjaboy skrev:
Inget jag har hört tyder på att han fick en hjärtattack under körningen utan efter vurpan. Det kanske kommer mer info så småningom.


Saxat från SVT "Italienske mcföraren Fabrizio Meoni dog av en hjärtattack på elfte etappen av Dakarrallyt. Meoni vann rallyt 2001 och 2002. "
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
stephenj skrev:
Saxat från SVT "Italienske mcföraren Fabrizio Meoni dog av en hjärtattack på elfte etappen av Dakarrallyt. Meoni vann rallyt 2001 och 2002. "

Jag förstår inte, kan man få hjärtattack av att ramla??? :va

Jag är INTE ironisk om någon trodde det....
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
stephenj skrev:
Vet inte om det är läge att återgå till ämnet, om ni är klara så gör jag det gärna...
Det är lugnt, har lite hett temperament ibland, får försöka lägga band på det bättre fortsättningsvis... :brinnerup
Jag får väl gå en sväng runt kvarteret nästa gång istället för att svara "med samma mynt"... :huvet ... för att i viss mån bidra till ett gemytligare forum...
Flykay; hoppas du inte tog illa upp, får skylla på tentaplugg som gör humöret allt annat än harmoniskt, "i stridens hetta" U know... behöver några dagar semester nu...
peace and love...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top