Facebook förlorar användare

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kommentarer till det?

Tog lång tid innan jag skaffade ett konto som jag i princip aldrig är inne på utom ifall någon skriver ett meddelande eller skickar in inbjudan till något. Dessa två anledningarna var väl huvudskälet till att jag lade upp en profil. Det är några avlägsna vänner som använder sig av Facebook på regelbunden basis. Men personligen tycker jag att det är sjukt överskattat att lägga in kommentarer att man är "at" Arlanda för att nämna ett exempel eller en viss nattklubb eller restaurang. För att någon ska gilla det.

Ärligt talat är jag inte så förvånad att läsa att de tappar användare. Men så har jag nog aldrig gett Facebook en ärlig chans. Känner inte att jag vill blogga om hela min tillvaro där som många andra verkar göra och låta ta studio bilder av sig själv där man ser tillrättalagd ut så det stänker om det.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2469548/sex-miljoner-manniskor-har-lamnat-facebook-i-usa

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tappar användare i USA & Kanada ja, men ökar globalt.

Snart 1 miljard användare.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Finns väl inga garantier att trenden att användarna ökar globalt i ett längre perspektiv? Tappar man användare i vissa grupper i USA & Canada kommer det nog att spridas till samma grupper på andra håll och kanter runt om i världen.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nu gick ju dealen med Apple och iOS 5 inte igenom med Facebook inbyggt i iPhone.
Så FB lär tappa till Twitter nu när Apple trycker på det istället.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Finns väl inga garantier att trenden att användarna ökar globalt i ett längre perspektiv? Tappar man användare i vissa grupper i USA & Canada kommer det nog att spridas till samma grupper på andra håll och kanter runt om i världen.

Det finns aldrig garantier.

Dock ingen ny konkurrent mig veterligen så tror FB är ohotad etta inom communities än så länge :)

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Lämnade faktiskt sidan igår efter att ha vart medlem sedan 2007 :)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Faan. :mad:

De fördelar man fått helt gratis genom att aldrig varit en "fejjanklon" riskerar att försvinna? När jag faktiskt levererar på jobbet sitter kollegan och uppdaterar sin Facebook med "Sitter å jobbar".

Thank you for sharing... :rolleyes:

Visst kan sociala medier definitivt ha en funktion, men när man lägger sin tid på att blogga: "-Åt just en varmkorv, den va inge god." Seriöst, vafaan? :huvet

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det står inte i artikeln att det totala antalet användare minskar bara att några inte är aktiva längre. Så om sex miljoner slutar använda FB kan det vara så att tio nya kommer till.
Gnället om meningslösa statusuppdateringar känns väl väldigt 2009 dessutom?
Skaffa roligare vänner så slipper ni sånt.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det står inte i artikeln att det totala antalet användare minskar bara att några inte är aktiva längre. Så om sex miljoner slutar använda FB kan det vara så att tio nya kommer till.
Gnället om meningslösa statusuppdateringar känns väl väldigt 2009 dessutom?
Skaffa roligare vänner så slipper ni sånt.
Om man skaffar vänner på riktigt istället för på låtsas så slipper man FB helt och hållet.

MrH

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Hoj
Suzuki GSR, KTM 640, Honda CBR Stunt...
Kan med stolthet säga att ja inte har något FB konto eller någonsin kommer skaffa... :yoparty

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag diggar fejan. Tack vare den har jag hittat mina gamla barndomskamrater från grundskolan och delat foton och minnen (en återträff planeras också), har koll på när band jag gillar spelar här i stan osv osv.

Gissar att det är samma folk som skryter om att de inte finns på fejan som skröt om att de inte hade nån mobil på tiden det begav sig.

Fejan kommer inte försvinna förrän det utkonkurreras av något bättre.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Facebook blir vad man gör det till :)

Jag störde mig lite på ett par dramaqueens ett par gånger, varpå jag lade ut följande status

"Åhhh, nu känns allting vimmelkantigt! Vad ska man göra!?

(snälla, se mig, jag finns. Hoppas jag får lite uppmärksamhet genom att göra folk nyfikna på min idiotstatus nu bara *hoppas*)

Undra om man hade haft lust att skjuta sig själv i ansiktet om man haft 300 vänner så man får läsa sånt för jämnan?"

Strax efter detta minskade min vänlista av någon anledning :va Numera är det inte lika ångestfyllt för mig att kolla av statusuppdateringarna folk gör :tummenupp

Sen finns ju dem här som skall tala om allt dem gör/checka in överallt. Då tog jag en dag där jag checkade in nästan allt, skithuset, bolis, köket osv. Kanske jag som inbillar mig, men incheckningarna har minskat i antal efter det...

MrH

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Hoj
Suzuki GSR, KTM 640, Honda CBR Stunt...
Gissar att det är samma folk som skryter om att de inte finns på fejan som skröt om att de inte hade nån mobil på tiden det begav sig.

Då gissar du fel, ja va först med mobil bland polarna.. :tummenupp

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Nu gick ju dealen med Apple och iOS 5 inte igenom med Facebook inbyggt i iPhone.
Så FB lär tappa till Twitter nu när Apple trycker på det istället.

eh... har man inte kunnat använda snokbok i Iphonen länge redan?? :gnissla

Vad är det för deal du pratar om?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Facebook kommer att lägga ner, det är bara en tidsfråga. Intressant att dom redan nu börjar tappa användare, trodde inte dom nått peaken än.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag diggar fejan. Tack vare den har jag hittat mina gamla barndomskamrater från grundskolan och delat foton och minnen (en återträff planeras också), har koll på när band jag gillar spelar här i stan osv osv.

Fejan kommer inte försvinna förrän det utkonkurreras av något bättre.

Jag har inget konto. Och jag var jäkligt tidig med mobil.
Vill folk veta vad jag gör så kan dom gott ringa. Vill jag förmedla vad jag gör så kan jag också ringa. Ett annat hett alternativ är faktist att kika förbi personen jag vill ska få infon. Så mycket info man kan gräva fram via fejset, att vara stalker idag kan ju inte vara svårt. Folk borde tänka sig för vad dom lämnar för spår efter sig, då dom inte kan återkallas.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0