Falken imorgon onsdag!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
Typiskt det, bara för att man vill höja säkerheten behöver man inte döda banan helt. Man får trösta sig med att resten av banan trots allt rockar stenhårt.
Hur tycker du att man skulle löst problemet med kort avåkningszon efter rakan då?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Nr:18 skrev:
Jag anser att det är ett bra parti. Designen står Kim Raes Jensen för, i samarbete med FMK och UEM. Helt plötsligt har banan fått ett bra ställe att köra om på samt farten sänks på halva banan. Dessutom har bullret minskat hos grannarna med 5 db.

Se till att hjärnan är inkopplad innan du är tuff! Kör där mer än 1 gång innan du uttalar dej, snorvalp

På vilket sätt blir det fler omkörningar?

Jag är inte tuff, jag säger bara vad jag tycker och tror!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nr:18 skrev:
Jag anser att det är ett bra parti. Designen står Kim Raes Jensen för, i samarbete med FMK och UEM. Helt plötsligt har banan fått ett bra ställe att köra om på samt farten sänks på halva banan. Dessutom har bullret minskat hos grannarna med 5 db.
Ska bli intressant att se om jag, som aldrig har kört där tidigare, tycker att det nya partiet inte passar med resten av banan. Att det är långsamt och smalt är ju en sak. Man kan tycka olika om det. Men om banan ha blivit farligare är ju något förstås fel.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oscar skrev:
Man hade kunnat göra ett liknande parti som inte är fullt så knixigt!
Efter nån timmes ERF-körning kommer man på att det går att åka 2 olika spår ur partiet. Rytmen kommer när du kört där mer än 10 minuter :7peta
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nr:18 skrev:
Hur tycker du att man skulle löst problemet med kort avåkningszon efter rakan då?



Här trampades det på ömma tår! :lol

Har man löst det? Flög Lodnert 50 meter när han highsidade?

Jag har testhighsidat gamla högern och då landar man i grusgropen.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
Här trampades det på ömma tår! :lol

Har man löst det? Flög Lodnert 50 meter när han highsidade?

Jag har testhighsidat gamla högern och då landar man i grusgropen.
Inga ömma tår, men en hel massa folk uttalar sej tvärsäkert om kurvan efter att ha sett den på bild och kört 3 varv där. Ge det en chans innan ni gnäller. Har ingen uppfattning om hur långt lodnert flög eftersom jag inte var närvarande, men hastigheten i utgången där är inte i närheten av vad det var tidigare.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nr:18 skrev:
Inga ömma tår, men en hel massa folk uttalar sej tvärsäkert om kurvan efter att ha sett den på bild och kört 3 varv där. Ge det en chans innan ni gnäller. Har ingen uppfattning om hur långt lodnert flög eftersom jag inte var närvarande, men hastigheten i utgången där är inte i närheten av vad det var tidigare.
Banan är säkrare nu men det är för tvär vänster och för smalt.
 

lodnert

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Triumph Daytona 675-11
Nr:18 skrev:
Inga ömma tår, men en hel massa folk uttalar sej tvärsäkert om kurvan efter att ha sett den på bild och kört 3 varv där. Ge det en chans innan ni gnäller. Har ingen uppfattning om hur långt lodnert flög eftersom jag inte var närvarande, men hastigheten i utgången där är inte i närheten av vad det var tidigare.

Jag kanade iväg ca 50 meter uppskattningsvis,landade ett par meter från däckstraven.
Hastigheten i utgången e visserligen inte lika snabb som den var förr och det kan vara ett plus men jag tycker som dem andra att den nybyggda slingan e alldeles för snäv och jag e rädd att den kommer skapa fler vurpor istället.

Själv har man redan lyckats 2 ggr :hihi
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Pålle skrev:
Oscar körde 50,3 som snabbast. När Anders låg efter körde de 51'or. Hade de snabbaste varit på plats till helgen hade det nog krävts höga 46'or eller låga 47'or för att vara med i toppen. Janne körde tydligen 49 på Onsdagsträningen dessförinnan. Det återstår väll att se hur snabbt det kommer gå nu. Lite klent startfält blir det allt, vilket inte gynnar tiderna riktigt kanske.

/Joakim

Klent och klent, de enda av de snabbaste som är borta är Mårtensson och Lindfors. Resten kommer vara på plats.. Förutom palle då. Men sen finns väl alltid risken att Nordgren lånar ut sin cykel till något snabbt "wild-card"..
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
oFFkeFF skrev:
Klent och klent, de enda av de snabbaste som är borta är Mårtensson och Lindfors. Resten kommer vara på plats.. Förutom palle då. Men sen finns väl alltid risken att Nordgren lånar ut sin cykel till något snabbt "wild-card"..

Jag räknade med att Cajback och Sjöström ar borta dessutom, men jag kanske har fått fel för mig. Och med återbud från Lodnert och eventellt DP blir det ett märkbart manfall. Men visst, det lär inte bli lätt för det. Särskillt inte för en förare utan självförtroende och stumma underarmar efter 10 varv...

/Joakim
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Pålle skrev:
Jag räknade med att Cajback och Sjöström ar borta dessutom, men jag kanske har fått fel för mig. Och med återbud från Lodnert och eventellt DP blir det ett märkbart manfall. Men visst, det lär inte bli lätt för det. Särskillt inte för en förare utan självförtroende och stumma underarmar efter 10 varv...

/Joakim

Cajback o sjöström är med på falken. Lodnert borta, DP får vi ju se som sagt.
Tror dock Johannesen kommer upp från danmark också. Men sen vet jag inte om det blir några finnar/norrmän på falkenberg iofs. Men tror nog det kommer bli jäkligt hårt i toppen iaf.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Pålle skrev:
Jag räknade med att Cajback och Sjöström ar borta dessutom, men jag kanske har fått fel för mig. Och med återbud från Lodnert och eventellt DP blir det ett märkbart manfall. Men visst, det lär inte bli lätt för det. Särskillt inte för en förare utan självförtroende och stumma underarmar efter 10 varv...

/Joakim
Jag trodde också att Cajback och Sjöström skulle köra något EM-lopp i helgen.

Även många B-förare avstår: Pelle Träff, Teddy, Goodstuff och Martin Häll.

"en förare utan självförtroende och stumma underarmar efter 10 varv" - är det Oscar du beskriver? :confused:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hissar upp en urgammal tråd, vad ska man säga om chikanen på Falken nudå med facit i handen, även om det nu går långsammare i första böjen så har antalet avkörningar mångdubblas.

Bredda den inåt så att fler får plats i kurvan kan kanske vara en lösning.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top