Falken imorgon onsdag!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Var väldigt skumt väder! Hagel, snö och regn under några minuter typ varje timme följt av sol senare! Under ena passet för gatåkarna så blev rakan helt vit av haglet!

Fick själv kört 3 pass i torrt och körde ca 1 sek långsammare än Oscar.

Dom 2-taktarna som jag kommer på att dom var där var Oscar, Corneliusson, Lodnert, Brazze, Gihlemoen, Björback, Engelbrecksson, Per Karlsson och hans son. Var dessutom en RD250 och körde där.

Lodnert kraschade i utgången av det nybyggda på utvarvet på ett av passen och fick åka ambulans till sjukhuset i Varberg där man röntgade honnom och såg att han fått 2 sprickor i skulderbladet. Så han kommer stå över racet på Falkenberg till helgen pga skadan.
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Nyteknik skrev:
Hur fort är det?

Oscar körde 50,3 som snabbast. När Anders låg efter körde de 51'or. Hade de snabbaste varit på plats till helgen hade det nog krävts höga 46'or eller låga 47'or för att vara med i toppen. Janne körde tydligen 49 på Onsdagsträningen dessförinnan. Det återstår väll att se hur snabbt det kommer gå nu. Lite klent startfält blir det allt, vilket inte gynnar tiderna riktigt kanske.

/Joakim
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
Hur fort är det?

Långsamt! Jag fick inget flyt alls så det var inte bara på det nya partiet som det gick långsamt. Dessutom hade de inte klippt gräset så tex högfartshögern blev en extra dold kurva! Blir det inte bättre till söndag så är man där bak o fajtas! :(
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
oscar skrev:
Långsamt! Jag fick inget flyt alls så det var inte bara på det nya partiet som det gick långsamt. Dessutom hade de inte klippt gräset så tex högfartshögern blev en extra dold kurva! Blir det inte bättre till söndag så är man där bak o fajtas! :(
Låter utmärkt! :tungan
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Hoho, välkommen till nya Ejeskurvan, denna gång på Falkenberg.
Både Psykmo & Boxer grusade där på ERF:et, den nya delen är en transportsträcka med garagevändning.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
GSXR1100R skrev:
Både Psykmo & Boxer grusade där på ERF:et, den nya delen är en transportsträcka med garagevändning.
Har inte hört någon säga något gott om den nya sektionen. Hur har den tillkommit? Har någon grävmaskinsförare bara plöjt lite eller är den designad av någon som kan något om banor, proportioner, rytm, fart etc.?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nyteknik skrev:
Har inte hört någon säga något gott om den nya sektionen. Hur har den tillkommit? Har någon grävmaskinsförare bara plöjt lite eller är den designad av någon som kan något om banor, proportioner, rytm, fart etc.?
Den är smal men krokig, påminner lite om en cykelbana.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Chris Ash skrev:
Är det rentav mumlan som designat? :hihi

Är det så så ska han fanimej ha spö, men jag tvivlar på att ens han kan vara så dum!

Jag tror att banan kommer att modifieras lite efter att de insett att bilarna kommer köra lika mkt utanför som på banan, samt att det suger fett för mc!
Ogenomtänkt skit är vad det är!
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
oscar skrev:
Är det så så ska han fanimej ha spö, men jag tvivlar på att ens han kan vara så dum!

Jag tror att banan kommer att modifieras lite efter att de insett att bilarna kommer köra lika mkt utanför som på banan, samt att det suger fett för mc!
Ogenomtänkt skit är vad det är!

Typiskt det, bara för att man vill höja säkerheten behöver man inte döda banan helt. Man får trösta sig med att resten av banan trots allt rockar stenhårt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nyteknik skrev:
Har inte hört någon säga något gott om den nya sektionen. Hur har den tillkommit? Har någon grävmaskinsförare bara plöjt lite eller är den designad av någon som kan något om banor, proportioner, rytm, fart etc.?
Jag anser att det är ett bra parti. Designen står Kim Raes Jensen för, i samarbete med FMK och UEM. Helt plötsligt har banan fått ett bra ställe att köra om på samt farten sänks på halva banan. Dessutom har bullret minskat hos grannarna med 5 db.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oscar skrev:
Är det så så ska han fanimej ha spö, men jag tvivlar på att ens han kan vara så dum!

Jag tror att banan kommer att modifieras lite efter att de insett att bilarna kommer köra lika mkt utanför som på banan, samt att det suger fett för mc!
Ogenomtänkt skit är vad det är!
Se till att hjärnan är inkopplad innan du är tuff! Kör där mer än 1 gång innan du uttalar dej, snorvalp :fatta!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top