Falkenbergs onsdagskörning!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Rasorblade skrev:
Tror jag la ned för mkt + gas i utgången... :huvet

Jäklar asso.

Men det går på försäkringen va?

Fast du blir då satt i en högre premiegrupp isf eftersom du då får 0 skadefria år, eller hur funkar det?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Zee skrev:
Jäklar asso.

Men det går på försäkringen va?

Fast du blir då satt i en högre premiegrupp isf eftersom du då får 0 skadefria år, eller hur funkar det?

Vi får se om vi tar det på försäkringen.... skall kolla om man inte kan hitta beg.delar istället... :va

ThomasN

Guest
Rasorblade skrev:
Inte många onsdagar kvar......

Onsdag 3 Aug 17.00-20.00 Gat/licens
Onsdag 31 Aug 17.00-20.00 Gat/licens
Onsdag 14 Sept. 17.00-20.00 Gat/licens
Onsdag 21 Sept. 17.00-20.00 Gat/licens

Minst dessa väl? Jag hoppas på att närvara på samtliga... bara inte jobbet pajjar.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
ThomasN skrev:
Onsdag 3 Aug 17.00-20.00 Gat/licens
Onsdag 31 Aug 17.00-20.00 Gat/licens
Onsdag 14 Sept. 17.00-20.00 Gat/licens
Onsdag 21 Sept. 17.00-20.00 Gat/licens

Minst dessa väl? Jag hoppas på att närvara på samtliga... bara inte jobbet pajjar.

Jo, men det är inte mkt.... (kolla första inlägget)

ThomasN

Guest
Är licensgruppen en grupp där banhojjar kör eller där man faktiskt måste inneha en licens? Jag har banhoj (mao ingen reg, kan väl inte köra gatgruppen då) men har ännu inte hunnit med b-licens..

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
2009 R1, 2008 848
ThomasN skrev:
Är licensgruppen en grupp där banhojjar kör eller där man faktiskt måste inneha en licens? Jag har banhoj (mao ingen reg, kan väl inte köra gatgruppen då) men har ännu inte hunnit med b-licens..

Vad jag förstår så ska förarna i licens-gruppen just ha licens och i samband med detta en annan typ av försäkring, typ livförsäkring + lite annat.
Är dock inte helt säker - vill du veta exakct hur det ligger till så skicka din fråga till FMK's kansli och hör efter så slipper du åka dit i onödan..
http://www.falkenbergsmotorklubb.nu

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
maol69 skrev:
Vad jag förstår så ska förarna i licens-gruppen just ha licens och i samband med detta en annan typ av försäkring, typ livförsäkring + lite annat.
Är dock inte helt säker - vill du veta exakct hur det ligger till så skicka din fråga till FMK's kansli och hör efter så slipper du åka dit i onödan..
http://www.falkenbergsmotorklubb.nu
I licensgruppen på Falkenberg får endast licensförare köra. Cykeln måste uppfylla säkerhetsreglementet (najat, uppsamlingskärl, tankfoam etc). I licensen ingår en försäkring, något försäkringsskydd utöver den krävs inte.

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Rasorblade skrev:
Ngn som ska ned på onsdag?

Blir det väder så trillar nog jag och Trex ner.

Blir det svårt att få dem att köra vänstervarv istället ?? Börjar ju änna bli löjligt att slänga däck som är perfekta på vänstersidan....

//Peter

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Visst! Väderutsikterna på SMHI.se ser ju toppen ut. Var är det nu man
brukar samlas, samt vilken tidpunkt, för samkörning från Gbg.

T-rex, du tar med en burk punkasprej till mig, blink-blink (remember E6'an?)

Rasorblade skrev:
Ngn som ska ned på onsdag?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
GP vid 15.30 brukar vara standard!

KOlla även gbg-delen och "planerade bankörningar"

Verkar som det inte blir ngt för mig, har nog en som skall komma å kolla på hojen..

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Det verkar som att jag kommer att ha vägarna förbi Falkenberg imorgon så man kanske skulle köra lite. Är det bara att dyka upp och anmäla sig eller ska det göras i förväg? Kör dom olika grupper typ Långsam, Medel och Snabb eller hur går det till?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
custe skrev:
Det verkar som att jag kommer att ha vägarna förbi Falkenberg imorgon så man kanske skulle köra lite. Är det bara att dyka upp och anmäla sig eller ska det göras i förväg? Kör dom olika grupper typ Långsam, Medel och Snabb eller hur går det till?

Ja det är bara att anmäla sig på plats. Det finns ingen föranmälan.

De brukar dela upp i långsam, snabb och licens.

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Hmm tänkte köra på falkenberg imorgon för första gången =)... (31aug) Finns det några som kommer från GBG hållet? Har ju aldrig varit där, så jag är lite nervös över att hitta.. Då jag tillfälligt jobbar på Ringhals, täntke jag åka därifrån Slutar vid 15:30 och kan kanske möta upp hänga på några från gbg vid typ fjärrås eller nått? hör gärna av er 0702-331888 :banana

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
silverpilen740 skrev:
Hmm tänkte köra på falkenberg imorgon för första gången =)... (31aug) Finns det några som kommer från GBG hållet? Har ju aldrig varit där, så jag är lite nervös över att hitta.. Då jag tillfälligt jobbar på Ringhals, täntke jag åka därifrån Slutar vid 15:30 och kan kanske möta upp hänga på några från gbg vid typ fjärrås eller nått? hör gärna av er 0702-331888 :banana

Det är skitlätt att hitta så det är inga problem.

Kör E6 och sväng av vid Falkenberg C. (Vid McDonalds och Preem). Sväng vänster (kör förbi Preem och rakt fram i den lilla rondellen) och följ den vägen ett par km sen står det skyltat Motorbana. Enkelt va? Eller så surfar du in på www.falkenbergsmotorklubb.se och kolla på vägbeskrivning där.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...