Falkenbergs onsdagskörning!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det gick ju bra att svänga till höger oxå!

Mycket avåkningar idag, hoppas alla är hela.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
t-rex skrev:
Det gick ju bra att svänga till höger oxå!

Mycket avåkningar idag, hoppas alla är hela.

Tja, sådär för min del. Jag kan helt enkelt inte få i knät i högerkurvorna, utan fotpinnen skrapar alltid i först. Skulle ju hellre se att knät tog i först, men det verkar inte som jag kan spreta lika bra med det knät som med det andra...eller nåt.... Nån som har samma problem? :va

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
fan också jag som försökte mig på knäskrap i chikanen efter målrakan.. det slutade med dagens första vurpa.. andra varvet på långsamma gruppen! Gud vad jag skämdes =( Felet jag gjorde måste varit att jag bromsade när jag hade ner lägg.. =( kom i rätt hög fart från rakan och lyckades komma in lite fel i högersvängen (chikanen) när jag kom till vänstersvängen så bromsade jag lätt med frambromsen och då släpte det dirket :confused: kan ju varit lite kalla däck också, men misstänker att inte så var fallet.. ETT stort tack till de licensförare som sedan hjälpte mig fixa min växelförare med hjälp av mutter, och silvertejp. Körde vidare 2 omgångar till och den tredje gången som jag var ute på banan så gick det som en dröm, Hoppade runt på cykeln och lyckades faktiskt dra en hel del folk.

Vill också tacka de 2 som åkte med hem på motorvägen, hade fan aldrig kommit hem annars! Blev mycket roligare att åka 16 mil när man var 3st =) och marsfarten låg i 170-190 =) :banana

Vill också passa på med ett litet tips till personalen =) När de kom och hämta mig med ambulans och släp (då jag hade vurpat) så vore det bra om det fanns någon som kunde köra upp hojen på släpet. Jag gjorde det den här gången trots lättare skador i axel och höft, men problemet var att jag var i sådant chock tillstånd att jag det var rena turen att jag inte tappade balansen.. så tänk på att personer som vurpar (särskilt första gången) är i chock =) skulle varit retligt om jag även vurpat på den lilla rampen till släpet =) :Bugar

Last edited:

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Gott att mentalspöket släppte efter incidenten!

Jag var alldeles för nöjd efter 2 passet för att sabba det med ett troligtvis
sämre 3:e pass, så jag avstod (man eller mus = mus).

Snabba gruppen var inte så dum ändå, man fastnar i alla fall sällan bakom
någon, ha, ha. Omkörd blir man ju mest hela tiden...Men det var ju en elak
bana mot däck och bromsar, dags att kika på nya sulor, eller vända på
däcken.

Tack alla för sällskapet!

BILDER???? Såg ett antal personer som både knäppte bilder och filmade.
Någon som vet var dessa kommer upp?

silverpilen740 skrev:
...Körde vidare 2 omgångar till och den tredje gången som jag var ute på banan så gick det som en dröm, Hoppade runt på cykeln och lyckades faktiskt dra en hel del folk.

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
silverpilen740 skrev:
fan också jag som försökte mig på knäskrap i chikanen efter målrakan.. det slutade med dagens första vurpa.. andra varvet på långsamma gruppen! Gud vad jag skämdes =( Felet jag gjorde måste varit att jag bromsade när jag hade ner lägg.. =( kom i rätt hög fart från rakan och lyckades komma in lite fel i högersvängen (chikanen) när jag kom till vänstersvängen så bromsade jag lätt med frambromsen och då släpte det dirket :confused:

Ja, lite lurigt att komma in rätt i chikanen i början. Man får inte "räta ut" första kurvan för mycket för då får man som du nog fick erfara problem i andra. Broms med för mycket nerlägg är aldrig bra, speciellt inte med bara något varvs värme i däcken, men nu vet du i alla fall det till nästa gång. :)

Hoppas du och hojen repar er fortast möjligt! :tummenupp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
duc916 skrev:
BILDER???? Såg ett antal personer som både knäppte bilder och filmade.
Någon som vet var dessa kommer upp?

Jag hade "egen" fotograf med mig, och bilderna är ju då mest på mig. På några av dom skymtar några andra förare också dock. Vänta lite så ska jag slänga upp dom...

EDIT: Varsågoda! Orkar inte komprimera och hålla på, så ni får ta dom såhär:
www.etek.chalmers.se/~erilin

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
silverpilen740 skrev:
fan
Vill också passa på med ett litet tips till personalen =) När de kom och hämta mig med ambulans och släp (då jag hade vurpat) så vore det bra om det fanns någon som kunde köra upp hojen på släpet. Jag gjorde det den här gången trots lättare skador i axel och höft, men problemet var att jag var i sådant chock tillstånd att jag det var rena turen att jag inte tappade balansen.. så tänk på att personer som vurpar (särskilt första gången) är i chock =) skulle varit retligt om jag även vurpat på den lilla rampen till släpet =) :Bugar

Skumt!? :va När jag varit där har jag aldrig varit med om att föraren kört upp sin hoj, utan blivit omhändertagen av ambulanspersonal direkt. :confused:

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
silverpilen740 skrev:
Vill också tacka de 2 som åkte med hem på motorvägen, hade fan aldrig kommit hem annars! Blev mycket roligare att åka 16 mil när man var 3st =) och marsfarten låg i 170-190 =) :banana

Gött att det gick bra för dig. Lite skrapad plast går att lacka :)

Förresten... Var det du som saknade baklampa på motorvägen :7peta
Vi var från början två som låg i lite snabb motorvägsfart (En ZZR600 och en R1) men blev ett par till och vinkade tillsist hej då till sist en GSX när vi svängde mot Trollhättan innan tingstadstunneln.

Om det var du så tack för sällskapet.

Var min första banåkning med MC så det gick lite sakta på banan, men det var otroligt kul och bra ordnat av arrangörerna med relativt korta stopp och lagom med pekpinnar.

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
silverpilen740 skrev:
fan också jag som försökte mig på knäskrap i chikanen efter målrakan.. det slutade med dagens första vurpa.. andra varvet på långsamma gruppen! Gud vad jag skämdes =( Felet jag gjorde måste varit att jag bromsade när jag hade ner lägg.. =( kom i rätt hög fart från rakan och lyckades komma in lite fel i högersvängen (chikanen) när jag kom till vänstersvängen så bromsade jag lätt med frambromsen och då släpte det dirket :confused: kan ju varit lite kalla däck också, men misstänker att inte så var fallet..

Körde föråkare igår för första gången. För vilken grupp har jag inte en aning om. Det som förvånade mig mest var hastigheten ni håller på de första 1-2-3 varven!? :3freak Inte undra på att det till 95% av gångerna är någon ur "gatgruppen" som klotar. Ni får väl i alla fall vänta till däcken hinner bli varma.

Bra att du och hojen klarade en utan värre skador :tummenupp

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
PacMan skrev:
Tja, sådär för min del. Jag kan helt enkelt inte få i knät i högerkurvorna, utan fotpinnen skrapar alltid i först. Skulle ju hellre se att knät tog i först, men det verkar inte som jag kan spreta lika bra med det knät som med det andra...eller nåt.... Nån som har samma problem? :va
Nja, lite åt det hållet, men jag tror det beror på att jag inte riktigt fått koll på att vinkla det på rätt sett, (ungefär som att man är bättre på ett visst håll när man hålelr en hockyklubba typ) men efter några varav brukar jag få koll på det..
Men jag skrapade höger fotpinne på kinnekulle lite då och då när jag lutade och lutade utan att få ner höger knät :), det skall man fan inte behöva alltså..

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Yamaha r6 2000
skrap

Jag satte mitt första knä skrap igår. :yoparty Skrapade även i fotpinnen :yoparty åkte i snabba gruppen för första gången . :yoparty Körde mesigt 3 passet men känner mej nöjd ändå.
Finns det mer bilder från igår? :Bugar

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hultan skrev:
Nja, lite åt det hållet, men jag tror det beror på att jag inte riktigt fått koll på att vinkla det på rätt sett, (ungefär som att man är bättre på ett visst håll när man hålelr en hockyklubba typ) men efter några varav brukar jag få koll på det..
Men jag skrapade höger fotpinne på kinnekulle lite då och då när jag lutade och lutade utan att få ner höger knät :), det skall man fan inte behöva alltså..

Nej, man blir alltid lite överraskad när fotpinnen går i, det låter ju så otrevligt. Mycket goare att känna sig för med knät, så att man vet när det börjar luta mycket. Jag får la leta upp en öde rondell och snurra runt runt åt fel håll tills jag lär mig.
:3freak

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
bissmark skrev:
...Det som förvånade mig mest var hastigheten ni håller på de första 1-2-3 varven!? ...

Han som sätter sig på näthinnan från den snabba gruppen var väl liraren på en KTM som började plocka folk in i första sväng. Han var dock långt ifrån ensam.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...