Falkenbergsbanan den 9/11!!!

sandstream

Guest
wima skrev:
Det har jag funderat på ett tag med..
Jag jobbar på Statoil och har tråkigt på riggen! :D

Nu ska ni inte messersmitta er, jag menade ju nordöst så klart. :fatta!
Eller Sveriges framsida som de lärde kallar det ;)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Samtidigt som jag tycker det är bra att banan blir säkrare så känner jag sorg över att man bygger gokartkurvor på Sveriges häftigaste bana. Ska även vi 125-åkare behöva bromsa nu också? :)
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Nyteknik skrev:
inte får köra den omtalat snabba sträckningen. Å andra sidan kommer kanske förändringen att gynna oss som inte sitter på de de snabbaste hojarna.

Ja där missade du nåt, det var en kul bana och förhoppningsvis lika kul efter ombyggnaden.
Jag tror snarare tvärtom, i och med farten tas ned och du ska upp i fart igen så kommer de med mindre effekte drabbas hårdare än de med högre. Fast det slipper ju jag som kör i en entypsklass.. :) :)


/JPS
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Magnus skrev:
Ja visst vore det kul med en bana i Göteborg, men det får duga men Falkenberg så länge :tungan

De skulle bygga en motorpark ute på Stora Holm med RR, cross, enduro, speedway etc etc. För den dagen man anlade ett raffenaderi där, då lade man oxå miljöribban....på marken! Det är bara att sätta spadarna i backen.. :)

/JPS
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Jörgen Player Special skrev:
De skulle bygga en motorpark ute på Stora Holm med RR, cross, enduro, speedway etc etc. För den dagen man anlade ett raffenaderi där, då lade man oxå miljöribban....på marken! Det är bara att sätta spadarna i backen.. :)

/JPS

Eller ute vid Landvetter flygplats så behöver man inte tänka på bullernivån :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jörgen Player Special skrev:
Ja där missade du nåt, det var en kul bana och förhoppningsvis lika kul efter ombyggnaden.
Jag tror snarare tvärtom, i och med farten tas ned och du ska upp i fart igen så kommer de med mindre effekte drabbas hårdare än de med högre. Fast det slipper ju jag som kör i en entypsklass.. :) :)


/JPS

Läste jag slarvigt; varför gör man detta?
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Magnus skrev:
Eller ute vid Landvetter flygplats så behöver man inte tänka på bullernivån :)


Där bet du dej i röven allt.

I Kalmar har vi gocartbanan där vi åker moppe,minimoto och supermotard precis brevid flyget och dom bullrar vill jag lova.

Men det är inte samma sak eftersom det är en "kommersiellt buller" och det är skillnad det. På våra tävlingar och träningar måste vi följa en viss decibelgräns även om en Fokker eller DC10 kommer insvepandes över trädtopparna och bullrar så de döda vaknar. :död
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nr:18 skrev:
Välkommen till våren, jag ska arrangera en kvällskörning i april. Osäkert om datum, antingen 15 eller 22:e :banana

Hur är det nu med oss stackare som har Trygg Hansa? Kan man tänka sig en egen grupp, eller är vi för få? :va
Jag förväntar jag mig inte att du ska svara på detta ett halvår i förväg, utan tänkt bara nämna det :) Hade föresten jäkligt kul på din bankörning i våras, men då med annat, lite mindre kinkigt försäkringsbolag och en något förvuxen moped (RD 350). :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
PacMan skrev:
Hur är det nu med oss stackare som har Trygg Hansa? Kan man tänka sig en egen grupp, eller är vi för få? :va
Jag förväntar jag mig inte att du ska svara på detta ett halvår i förväg, utan tänkt bara nämna det :) Hade föresten jäkligt kul på din bankörning i våras, men då med annat, lite mindre kinkigt försäkringsbolag och en något förvuxen moped (RD 350). :tummenupp
Jag skiter i hur det går med ditt försäkringsbolag :D

Kommer förmodligen att bli 2 grupper, en gatgrupp och en licensgrupp. Ev. om intresset är extremt stort så gör jag en extra licensgrupp, totalt 3 grupper.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Fasen, det var ju där det var så jäkla gött att nypa in brant efter rakan hjuuu :( Visserligen kul med en vänster men jag kommer nog sakna den gammla banan :gråta Tror jag :tungan
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nr:18 skrev:
Jag skiter i hur det går med ditt försäkringsbolag :D

Kommer förmodligen att bli 2 grupper, en gatgrupp och en licensgrupp. Ev. om intresset är extremt stort så gör jag en extra licensgrupp, totalt 3 grupper.

Det har ju inget med vagnskadeförsäkring att göra (har ingen sån ändå), utan med att det kan bli knas att köra en på platsen o-trafikförsäkrad hoj bland en massa försäkrade, men det visste du säkert. För ett tag sen var det en bankörning där man hade en TH-grupp, därav min fråga.

Får la hålla mig till SMC:s svindyra bandagar då :( .
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
bebbe skrev:
Fasen, det var ju där det var så jäkla gött att nypa in brant efter rakan hjuuu :( Visserligen kul med en vänster men jag kommer nog sakna den gammla banan :gråta Tror jag :tungan
Har testvupat i gamla böjen, det gjorde ont....
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
PacMan skrev:
Det har ju inget med vagnskadeförsäkring att göra (har ingen sån ändå), utan med att det kan bli knas att köra en på platsen o-trafikförsäkrad hoj bland en massa försäkrade, men det visste du säkert. För ett tag sen var det en bankörning där man hade en TH-grupp, därav min fråga.

Får la hålla mig till SMC:s svindyra bandagar då :( .
Kör i licensgruppen då! Inget problem!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Nr:18 skrev:
Har testvupat i gamla böjen, det gjorde ont....

Det är visserligen sant men när det gick vägen så var den skön! Men vem vet, det kanske är denna ändringen som sparar mitt liv :D Så jag får väll vara glad. Bra när de försöker göra banan säkrare iaf :tummenupp den har nog kanske varit i hårigaste laget :)
 

sandstream

Guest
Magnus skrev:
Ja visst vore det kul med en bana i Göteborg, men det får duga men Falkenberg så länge :tungan
Ja, solen brukar ju gå upp på baksidan :rofl
Seså, bli inte ledsna nu för att ni ligger efter :hihi
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Läste jag slarvigt; varför gör man detta?

Enkelt förklarat, det var en farlig kurva, och på innern satt ett räcke som en del har prickat.
Dock hade det vart kul med kurvan kvar om man kunnat lösa säkerheten.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top