Fallskärm :(

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Du måste hoppa själv. Annars är det inte kul. Det är som att åka bakpå istället för att köra själv!

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
:gnissla nu e ni inge snälla tycker jag...

ok ok, ska vara snäll.

har du bara tandemhopp i bagaget är nästa steg att ta och hoppa själv. tror det blir tillräckligt mycket pirr när du ska ansvara för dig sjäv och ingen annan kan hjälpa dig ett par tusen meter upp.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men jag tror också att jämförelsen tandem/eget hopp haltar lite. Har iofs aldrig provat tandem, men det känns ganska ointressant.

Tandem måste vara jäkligt äckligt för en hoppare. Att ha en annan apa vid spakarna. huvva.

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Tandem måste vara jäkligt äckligt för en hoppare. Att ha en annan apa vid spakarna. huvva.

Faktiskt så var det den biten som var största grejen med hoppet, att en totalt radom kille som man inte alls känner ska ansvara för att man kommer ner på rätt sätt...

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Faktiskt så var det den biten som var största grejen med hoppet, att en totalt radom kille som man inte alls känner ska ansvara för att man kommer ner på rätt sätt...

Att ha en okänd kille flåsande i nacken på väg ned genom luften, hmm... nej tack... :näsblod

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Fan vilken härlig video du postade Bettskena.
Det där borde man prova på!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Jo men de har ganska bra koll. Det är bara grejen, som tex i början när man gladerligen hoppar en skärm någon uv på fältet packat åt en men efter ett tag känner man att ingen jäkel ska peta i min packning.

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
basejump är nog det ballaste av allt:)
att kasta sig ut från trollväggen eller kjerag som ligger vid lysfjorden i stavanger måste ju vara en adrenalin rush utöver det vanliga.
tyvärr så krävs ju typ 400 vanliga hopp innan man ens ska tänka på basejump.
och för att testa wingsuits så ska man ha ett antal vanliga basejumps innan man går över på detta.
tycker nästan man får en adrenalinrush av att kolla in klippen på youtube.
basejump är manligt:yoparty

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Fan vilken härlig video du postade Bettskena.
Det där borde man prova på!

det är någonting jag blivit intresserad av på senaste tiden, men man ska tydligen ha några ziljoner vanliga hopp i bagaget innan det är dags att dra på sig en sån dräkt...ännu sålänge har jag bara ett tandemhopp...

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti

tandem3.jpg

Har bara paint på jobbet. :D

jetson

Guest
Jag hoppade själv några år sen, tänkte ta cert, men jag orkade bara hoppa 2ggr för det var så mycket väntetid + orkade inte packa skärmen fyfan vad det sög.. :)

Jag tror basejumping är sjukt kul men jag skulle aldrig palla få till alla hopp som krävs för att man ska få göra det. Alternativt kan man ju köpa en skärm och hoppa bara, det är iaf extremt..

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag hoppade för nån månad sen och blev helt frälst! Tycker det var skitskoj! Blir nog ett hopp till nu i augusti eller september.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Gjorde mitt första tandemhopp förra året, kan inte annat än hålla med trådskaparen. Gav inte alls den kick jag trodde att det skulle. Dock var jag förbannat skraj precis när vi skulle hoppa ur planet och man hängde halvt utanför. Var mest en jävligt skön upplevelse annars. Skulle nog kunna tänka mig att hoppa igen fast oftast finns det annat att lägga 2500:- på.

Bungy hoppade jag för en massa år sen och det gav en betydligt kraftigare kick.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO