Falutråden

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Dal-Mausen skrev:
2148406 As-cool :Bugar
Men inte för att göra dig ledsen...
Jag var inte ute och sportade något igår... -bara så du vet och kan berätta för dina vänner att du behöver nog skaffa linser så du kan se fram till glasögonen :7peta

Vem är cool nu då? VaVaaVaaaa

Och vad Hojtjejen och jag hade för oss? -får inte du veta... HaHaaHaaa


Dal-Mausen

Då har du nog en ond tvilling som ser precis ut som du... bara så du vet...
glasögon har jag men det är coolare o vara utan!
 

BrandonW

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XJ650 -82, Tidigare Yamaha R6 -01
Hallo!

Bättre sent än aldrig, jag vill tacka för turen i söndags!
Nu är jag nere i Göteborg o har ångest över punkteringen som jag ådrog mig på bakdäcket :näsblod

"Efter regn kommer torr asfalt" så...

Tjo! :crash
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
BrandonW skrev:
2151651 Hallo!

Bättre sent än aldrig, jag vill tacka för turen i söndags!
Nu är jag nere i Göteborg o har ångest över punkteringen som jag ådrog mig på bakdäcket :näsblod

"Efter regn kommer torr asfalt" så...

Tjo! :crash

Om 41 dagar vänder det och blir mörkare igen...


Dal-Mausen
 

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Falun
Hoj
-09 ER6N
Ut o åka...???

Så kom till slut dagen...efter en lååång vinter av väntan av lades idag förarprovet och knallade därifrån med ett alldeles nytt o fint körkort med bokstaven "A" på...Så,nu vill man ju åt o åka! Känner dessvärre inte så mycke hojfolk men åker gjärna med på en tur i runt Falutrakten...PM:a eller kom med förslag här..

Hojt o kör försiktigt :yoparty
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
RiccyRockstar skrev:
2165759 Så kom till slut dagen...efter en lååång vinter av väntan av lades idag förarprovet och knallade därifrån med ett alldeles nytt o fint körkort med bokstaven "A" på...Så,nu vill man ju åt o åka! Känner dessvärre inte så mycke hojfolk men åker gjärna med på en tur i runt Falutrakten...PM:a eller kom med förslag här..

Hojt o kör försiktigt :yoparty


"Vadå MC?" Åker från statoil i insjön på torsdagar kl 17:30 med blandade hojmodeller med folk från trakten. Folk från tex falun borlänge brukar sluta upp.
www.vadmc.se
Du kan se några bilder från förra veckans tur i borlänge åka tråden oxå.

/ Björn
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Stoppsladd skrev:
2166994 "Vadå MC?" Åker från statoil i insjön på torsdagar kl 17:30 med blandade hojmodeller med folk från trakten. Folk från tex falun borlänge brukar sluta upp.
www.vadmc.se
Du kan se några bilder från förra veckans tur i borlänge åka tråden oxå.

/ Björn


Hur brukar era turer fungera? Kör ni i samlad grupp? Eller är det som vid mitt enda besök? Splittrad grupp där hastigheterna skiljer sig med cirkus 100km/h? :7peta

Dal-Mausen
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Dal-Mausen skrev:
2168056 Hur brukar era turer fungera? Kör ni i samlad grupp? Eller är det som vid mitt enda besök? Splittrad grupp där hastigheterna skiljer sig med cirkus 100km/h? :7peta

Dal-Mausen

Vi försöker väl hålla så samlad grupp det går och informera alla om vart vi är på väg. Sen åker oftast dom som vill åka på lite på "vissa" streckor längst fram och dom lite långsammare ja.....längre bak.
Sen väntas alla oftast in vid tex nästa korsning/ avtagsväg så att vi ser att alla är med.

Inga krusiduller alltså. Har sällan varit några problem heller då det är en del som tycker att vissa klubbar åker FÖR sakta och har kanske då hittat nån slags medelväg genom att åka med oss? Jag vet inte men det verkar iaf funka bra.
Det är ju klart att gruppen blir lite splittrad men det är ju bara under ofta korta streckor, sen väntas ju som sagt dom andra in igen och färden fortsätter i samlad grupp.

Vi har ju allt från motarder till touring lok och custom hojar med så.....
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Stoppsladd skrev:
2168133 Vi försöker väl hålla så samlad grupp det går och informera alla om vart vi är på väg. Sen åker oftast dom som vill åka på lite på "vissa" streckor längst fram och dom lite långsammare ja.....längre bak.
Sen väntas alla oftast in vid tex nästa korsning/ avtagsväg så att vi ser att alla är med.

Jag tycker det funkar kanon. Har aldrig känt nån stress att "tvingas" köra över min förmåga, ej heller fått myrkryp i gashanden för att det gått för långsamt.

Bäst är väl om alla kan åka i sin takt så samlas man ihop naturligt vid vägkors.
Och vid fikat förstås.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
duckie skrev:
2169653 Jag tycker det funkar kanon. Har aldrig känt nån stress att "tvingas" köra över min förmåga, ej heller fått myrkryp i gashanden för att det gått för långsamt.

Bäst är väl om alla kan åka i sin takt så samlas man ihop naturligt vid vägkors.
Och vid fikat förstås.

Men det är väl likvärt med att köra på egen hand. Inte grupp/samåkning enligt min mening.

Dal-Mausen
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Dal-Mausen skrev:
2169668 Men det är väl likvärt med att köra på egen hand. Inte grupp/samåkning enligt min mening.

Dal-Mausen

Det tycker jag inte.

Det blir ju naturligt mindre grupper av de som kör likvärdigt.

Och fikar man själv kan man inte ta nån tårtbit, för då sätter sig fettet runt magen.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
duckie skrev:
2169686 Det tycker jag inte.

Det blir ju naturligt mindre grupper av de som kör likvärdigt.

Och fikar man själv kan man inte ta nån tårtbit, för då sätter sig fettet runt magen.

Oki.

Smaken är som baken...

Dal-Mausen
 

900rr

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Dalarna Borlänge
Hoj
Fireblade 98
Visst skulle va kul å hänga med någongång......Om man nu får fart på min trimmade minimoto :D Har ju som sagt lyckats igen.... :huvet köpt en honda cbr 900 rr-98 STRYPT......Så kan det gå när man handlar så tidigt att större provkörningsvända inte är möjlig :( Är dock särbo.. har grabben varannan vecka och då är det svårt att komma ifrån... Han är lite för liten än för att hänga med....3,5 år
 

xjr1300-sp

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Falun
Hoj
XJR 1300-sp /R6/
Kawaski skrev:
2170014 SMHI lovade en hel del regn så det blev soffan istället. :trött
Ibland får man klara sig själv, det blev 14 mil ändå.... :tummenupp
Och det regnade bara lite i början :lol

Provar om 2 veckor igen.... Får väl se då, om det finns nå'n mer som äger regnkläder............................. :D
 

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
xjr1300-sp skrev:
2171992 Ibland får man klara sig själv, det blev 14 mil ändå.... :tummenupp
Och det regnade bara lite i början :lol

Provar om 2 veckor igen.... Får väl se då, om det finns nå'n mer som äger regnkläder............................. :D

Prova på Torsdag den 25/5 (röd dag) då vi kör Dalarallyt även om det regnar :tummenupp
 

xjr1300-sp

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Falun
Hoj
XJR 1300-sp /R6/
Kawaski skrev:
2172876 Prova på Torsdag den 25/5 (röd dag) då vi kör Dalarallyt även om det regnar :tummenupp
Hmm... Förhoppningsvis är jag och hojjen på Mittsverigebanan och surrar omkring då. :tummenupp
Och då kan det väl inte regna???? :confused:

Men om 2 veckor försöker vi igen...............
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Nu har även jag ny hoj :banana
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top