Falutråden

Primuz

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Granne med skogsmulle
Hoj
puch maxi
Är det något vidare att bo i falun ? Jag tänkte att jag skulle flytta dit till sommaren. Eller har polisen hetsjakt efter miniskyltar och försäkringspremierna är skyhöga pga alla stölder och vägarna är obrukbara pga rullgrus och resten av tiden är det vinter så att jag borde stanna kvar här nere i töreboda ?
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Primuz skrev:
2523220 Är det något vidare att bo i falun ? Jag tänkte att jag skulle flytta dit till sommaren. Eller har polisen hetsjakt efter miniskyltar och försäkringspremierna är skyhöga pga alla stölder och vägarna är obrukbara pga rullgrus och resten av tiden är det vinter så att jag borde stanna kvar här nere i töreboda ?

Ja ungefär så är det, du fick med nästan allt :tummenupp Men du glömde att stan ligger i en grop så all j..la dimma och avgaser stannar kvar till f.n löser av en :gnissla.
Men annars är det en väldigt charmig och trevlig stad. Välkommen till världsarvet!
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Primuz skrev:
2523220 Är det något vidare att bo i falun ? Jag tänkte att jag skulle flytta dit till sommaren. Eller har polisen hetsjakt efter miniskyltar och försäkringspremierna är skyhöga pga alla stölder och vägarna är obrukbara pga rullgrus och resten av tiden är det vinter så att jag borde stanna kvar här nere i töreboda ?


Vi har ingen färjelinje över Faluån. Så ta med dig "LINA" hit:tummenupp

Sen så går ju isbjörnarna här på gatorna och drivisen ligger kvar länge..

Dal-Mausen
 

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
Tur

Om vädret är fint tänker jag och ev. några fler ta en tur på Lördag 14/10 kl. 11.00. Samling vid Fisktorget och alla är välkomna.:tummenupp
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Jag har garage plats i Falu city för uthyrning. Vinterförvaring eller uppställning. Mek möjligheter, toalett, tryckluft mm, Ring för info.

Marcus 070/36000 91
 
Last edited:

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
jocke i köping skrev:
2551337 Du menar om det är snöfritt :D

Det var förra helgen :smasha

Men jag tänker försöka köra en kortare tur på Lördag eller/och Söndag vid 13.00-tiden beroende på vädret. ;)

Krav är nog regn/snö-fritt och minst +10 på tempen :Bugar
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Hoho, ni som var vakna inatt vet att det snöade. Iaf i Bjurs :p

Så passa på att åk idag när solen skiner, ni som kan!
En annan står med hojen nedplockad.. :näsblod
 

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
Nog blev det en tur på ca 18 mil och +4 grader men vi såg ingen snö. Ev. blir det en tur i helgen också om det bara håller sig över nollan och snöfritt.
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Kawaski skrev:
2568556 Nog blev det en tur på ca 18 mil och +4 grader men vi såg ingen snö. Ev. blir det en tur i helgen också om det bara håller sig över nollan och snöfritt.

Blir alltid lika avis när jag ser er åka förbi jobbet! Kör för mig litegrann också!!
 

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
Anciol skrev:
2568969 Blir alltid lika avis när jag ser er åka förbi jobbet! Kör för mig litegrann också!!

Det gjorde vi. Tog en sväng på Fredagen på 9 mil och sen körde vi på Lördagen för dig så du kan sätta upp 22 mil på din meritlista.
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
jaha grabbar o tjejer.. nu har våren kommit till falun :tummenupp
har nyss kommit hem efter att ha tagit ut hingsten för en liten tur.. fy tusan va gött de va.. den va lite trött o starta men efter att jag mutat me startgas o startkablar så gav den med sig o hoppa igång.. så de blev en 10 mil idag :yoparty
 

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
jaha grabbar o tjejer.. nu har våren kommit till falun :tummenupp
har nyss kommit hem efter att ha tagit ut hingsten för en liten tur.. fy tusan va gött de va.. den va lite trött o starta men efter att jag mutat me startgas o startkablar så gav den med sig o hoppa igång.. så de blev en 10 mil idag :yoparty

Skönt åå höra att de är någon som har börjat åka här i falun också. Jag vill oxå ut och åka. Jag var i alla fall ut och tvättade pärlan idag:)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ja idag var det premiär! Bettan hoppade igång på tredje stampet och lät bättre än någonsin :) . Blev lite puttrande runt byn med ett stort flin under krukan.
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Ja idag var det premiär! Bettan hoppade igång på tredje stampet och lät bättre än någonsin :) . Blev lite puttrande runt byn med ett stort flin under krukan.

hehe ja flinet va stort då man gled runt... o tjejen sa så då jag kom hem att de riktigt lyste om mig... :yoparty blir nog en tur på lördag med kan jag tro om vädret tillåter
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Nu var det väl ändå dags å väcka upp den här tråden!
Ingen som åker i falun?
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Nu var det väl ändå dags å väcka upp den här tråden!
Ingen som åker i falun?

jag har varit o tagit flera turer redan... men denna helg har jag varit i fjollträsk me tjejen och självklart har de varit toppen väder.. aja jag har ialf fått se en massa hojjar här... :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top