FAN!!! Hojen snodd!!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Kommer ut vid 9:30 i dag (3/7)vid min garagelänga, och ser att ett garage står på vid gavel! MITT garage , hojen borta, det enda som är kvar är en bit av tändningslåset! :( ... Hojen var låst med både tändnings och skivbromslås i ett låst garage!!! Inte ett spår på garagedörren och garagelåset var fortfarande låst! Antagligen har de lyckas rycka upp dörren med hjälp av en bil eller något! Någon har ju kollat in att just i MITT garage så står den!!

Är så jävla deppig just nu!! Har ju lagt ner så mycket tid och pengar på att hojen skulle få en egen prägel, Dynojet i mars, gick så grymt bra!! Skulle ut och åka ett gäng idag, planerade att åka bana på Åland, Blir en hojlös sommar nu :( :( *suck*.

Så OM ni ser/hör något om en blå R1:a 01 med Öhlingafflar , reg nr SPB 754 så PM :a mig!!!

ÅTERFUNNEN!!!
Polisen har hittat hojen ute i Storvreta! De hade tydligen förökt att skylta om den, men något mer vet jag inte nu, vet inte i vilket skick den är!
Kommer att köras med bärgare till Lelle's i morgon!

//Kongo

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
fan folk e tröga inte kan förstå skillnaden på ditt å mitt... ska hålla mina gluggar öppna i sthlm´s området i veckorna då ja e där å jobbar..

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Men vafan... i ett låst garage dessutom :mad: :kulspruta
Kanske inte så troligt, men hoppas du får tillbaks hojen.

Nu blir jag fan rädd... jag som bara har trafikförsäkring på min nya ögonsten :gnissla

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Rammstein skrev:
Men vafan... i ett låst garage dessutom :mad: :kulspruta
Kanske inte så troligt, men hoppas du får tillbaks hojen.

Nu blir jag fan rädd... jag som bara har trafikförsäkring på min nya ögonsten :gnissla
då är de dags å lägga till stöld på försäkringen!!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Kongo skrev:
Tack!! Det var kul att höra!
Känns bara lite jobbigt att höra det just nu....

Men Fyfan vad alla förlorar sin hojjar då!
Jag som trodde UA var ganska lugnt på mc stölder!
hoppas vi får reda på vilka som är ute och snor hojjarna!

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Kongo skrev:
Till nästa hoj kommer jag att borra i låsöglor i golvet och kedja fast den!! Lås fast den ordentligt!!!

Hade du stöld försäkring?

Har själv planer på att bulta fast öglor med expander bult och sedan slipa ned muttern med kapen så den blir helt rund.

Har även ett litet larm som brukar användas till att larma byggcontainrar med + inbyggt larm i ena skivbromslåset Så det vore fan om nån skulle sticka med hojen nu.

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Skaffa Spyball, då hör man direkt när någon pillar.. + att man inte behöver betala en krona om den nu skulle bli stulen.

Last edited:

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Fan va tråkigt!

Vet du någon som kolla in dig extra noga det senaste? Dom måste ha vetat att du har en snyg hoj, dessutom är det lätt för dom att sälja öhlinsgrejorna utan hoj. Fy fan.

(Du får väll dessutom inte ut en spänn för öhlinarna från försäkringen)

Det kom en jävel och tittade mycket intresserat in i mitt garage med fyra hojar för någon vecka sedan, vågade knappt åka därifrån sedan… änn är allt kvar iaf...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Aj! Va trist! Leta efter sprayburksmålade R1or då! En här i stan som fick sin hoj snodd och såg den häromdan i sprayburksmålat utseende.

Tjuvor är idioter utan några som helst hjärnceller. Eller har de en massa hjärnceller som alla är skadade.

LalleBalle

Guest
Fan vad surt :4skrika

Att folk alldrig kan veta vad som är sitt och någon annans. Jag blev av med min mobil på jobbet för några dagar sen. :kocko

Men mina hojar står i en friggebod. Under golvet så är det ett typ 200 kg betongfundament med en öggla som går upp i genom golvet.

Hoppas du får tillbaka hojen

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag lider med dej,så jävla onödigt å tråkiga självrisker.Jag hade själv ett stöldförsök på hojjen i förra veckan.Först 6000:- för stöldförsöket och sen 1500:- i självrisk för ljuddämparn dom snodde ur garaget veckan innan :mad:
Hoppas det löser sej för dej..

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Swedie skrev:
Aj! Va trist! Leta efter sprayburksmålade R1or då! En här i stan som fick sin hoj snodd och såg den häromdan i sprayburksmålat utseende.

Tjuvor är idioter utan några som helst hjärnceller. Eller har de en massa hjärnceller som alla är skadade.

Den tragiska sanningen är nog att många av dem är jävligt smarta och vet precis hur de ska göra för att sno en hoj smidigt och bli av med den på bästa möjliga sätt. :död

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Rammstein skrev:
Hade du stöld försäkring?
Helförsäkrat, men det dumma är ju att OM jag får tillbaka den så är den väl repad, och sönderslagna lås m.m , vilket JAG får stå för pg.a att självrisken är ju snordyr.. Så då får jag ju dega en massa pengar för att få tillbaka hojen i samma skick som den var... Nästan bättre om de INTE hittar den tyvärr... :( *suck* var så NÖJD med den just nu också...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kay skrev:
Den tragiska sanningen är nog att många av dem är jävligt smarta och vet precis hur de ska göra för att sno en hoj smidigt och bli av med den på bästa möjliga sätt. :död
Nä, de är sluga. Inte smarta.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...