FAN!!! Hojen snodd!!!

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Vore trevligt med namn och hemkommun (dock inga personuppgifter såklart) på tjuven om det är klart och fastslaget vem det är. För att det är av allmänintresse, alltså, som kvällstidningarna brukar säga när de publicerar snaskiga detaljer.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Fy fan va surt! :mad: Lider verkligen med dig. Hur långt kan dom där jefla tjuvarna gå egentligen?
Inser att det är dags att insallera ett larm på hojen samt en kamera i garaget och en sån där bult i betongen så att man kan kedja fast hojen. Har läst att Nokia har en trådlös kamera som skickar mms till mobilen eller nåt så fort någon rör sig i närheten. Skulle kunna va nåt.
http://www.nokia.com/nokia/0,,4654,00.html

rotter

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Fireblade -93
Lider med dig broder, det samma hände mig för 2 veckor sedan... Hoppas att allt löser sig.

//Rotter

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Det är helt för jävligt!! Lovar att kolla när jag är ute och åker. Vad ska man göra för att undvika sådana här saker? Ifall man har ett bra larm, håller det tjyvarna borta :confused:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Affe_R1 skrev:
Min hoj är funnen och står hos Sollentuna polisen.

Det kan dröja ett tag att få tillbaka den om förövaren påstår
att hojen är hans.

Hmmm..
Om han säger att det är hans så bör han ju stå som ägare på den i bilregistret!!!!

OM han nu gör det så får du ju reda på vad den lilla gynnaren heter!
Sådant är ju alltid bra att veta!
Har du kollat det?

Gabor

Guest
Hojjen...

Kongo skrev:
Hoppas att du får tillbaka den på tisdag och att den INTE är våldtagen!!!

En fråga till Kongo, hade din infälld skyllt under skärmen ?

Det var igår lördag ett riktigt pucko som for omkring inne i uppsala i flera timmar iförd jeans och T-shirt, gul spräcklig hjälm.....körde som om han stulit hojen...många reagerade på hans framfart hörde jag....
det var svårt att se reg nr, om det var din så är den fortfarande kvar i stan.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Verkar va nån liga på G. Har en kompis med en Duke som fått framskivan sönderbryten för några dagar sedan.

Lägger upp en bild här också
P9050055.jpg

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
J*vla typer :mad: Hoppas att du får tag i hojen igen. Man kan ju hoppas att du får lägga vantarna på gärningsmännen med :mad:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
tassen skrev:
En fråga till Kongo, hade din infälld skyllt under skärmen ?

Det var igår lördag ett riktigt pucko som for omkring inne i uppsala i flera timmar iförd jeans och T-shirt, gul spräcklig hjälm.....körde som om han stulit hojen...många reagerade på hans framfart hörde jag....
det var svårt att se reg nr, om det var din så är den fortfarande kvar i stan.

Hoppas verkligen INTE att det var min hoj!! :mad: Nå'n som våldtar min stackars älskling,som jag sen kommer att få betala skadorna på..

Dessutom kan man väl inte vara SÅ puckad att om man snott hojen, drar omkring med den inne i stan med regskylten kvar?

Känner också till en kille som passar in på din beskrivning, han har en äldre retta, och kör ofta i jeans, killen är även något överviktig... kan det vara han?

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det är för dj*vligt! Din hoj var verkligen fin.

Lägger upp en bild.

Bifogat

• Image1.jpg
    Image1.jpg
    79.8 KB · Visningar: 139

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Vill veta ?

newstead skrev:
Du är inte ensam... blev av med min för en månad sen :(

Finns det ngn bra statistik på vart hojarna tar vägen??
Det bör väl iaf gå att få veta hur många som återfinns resp aldrig mera dyker upp (annat än i "oidentifierbara atomer" = till öststat eller för rejsbruk).

Det har ju varit ett par härvor med vissa märken, på 80-talet var det visst BMW som stals i parti och minut senare var visst varannan HD-motor som rullade omkring i Sthlm stulen (= plockad från stulen hoj)
Nån som vet?
Hur många har förresten sitt motornummer noterat? Det står INTE på regbeviset!!!
Bilprovningen borde vara en bra instans som kunde kolla upp ev stulna motorer, om motornr finns i en allmänt tillgänglig databas.
Det skapar lite mer besvär för de som inte kan skilja på mitt - ditt
Iom "godtrosförvärvets" avskaffande borde detta var ett hinder för tjyvarna.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
ÅTERFUNNEN!!!
Polisen har hittat hojen ute i Storvreta! Antagligen några småligister, och jag vet var jag ska börja kolla!!! Vet inte något om skicket förutom att den var körbar.. den ska tas till Lelle's i morgon!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Gott ju. Se till att du får tag i de asen. PMa gärna mig namn o adressuppgifterna :rolleyes:

Fin hoj ju, hoppas de inte fifflat med inställningar o sånt - du hade ju fina grejjor på den.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Janne F skrev:
Det är helt för jävligt!! Lovar att kolla när jag är ute och åker. Vad ska man göra för att undvika sådana här saker? Ifall man har ett bra larm, håller det tjyvarna borta :confused:

Det har funkat för mig hittills iaf. Man har sett att kapellet har lyfts upp osv när man har kommit ner vissa mornar. Men hojjen har alltid stått kvar. Jag bor i Zon 1. Larmet håller inte ALLA tjuvar borta men säkert 8 av 10 iaf. Profsen blir man väl aldrig av med men klåparna och snofgärsen håller nog vantarna borta.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Grattis! Kan dom inte hitta min oxå? Åtminstone dom som snodde den så man kan slå benen av dom.. och klippa fingrarna!!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...