Kongo skrev:ÅTERFUNNEN!!!
Härligt! Hoppas att de inte har sabbat till den för dig!
/X-up
Polisen har hittat hojen ute i Storvreta! Antagligen några småligister, och jag vet var jag ska börja kolla!!! Vet inte något om skicket förutom att den var körbar.. den ska tas till Lelle's i morgon!
Kongo skrev:Kommer ut vid 9:30 i dag (3/7)vid min garagelänga, och ser att ett garage står på vid gavel! MITT garage , hojen borta, det enda som är kvar är en bit av tändningslåset! ... Hojen var låst med både tändnings och skivbromslås i ett låst garage!!! Inte ett spår på garagedörren och garagelåset var fortfarande låst! Antagligen har de lyckas rycka upp dörren med hjälp av en bil eller något! Någon har ju kollat in att just i MITT garage så står den!!
Är så jävla deppig just nu!! Har ju lagt ner så mycket tid och pengar på att hojen skulle få en egen prägel, Dynojet i mars, gick så grymt bra!! Skulle ut och åka ett gäng idag, planerade att åka bana på Åland, Blir en hojlös sommar nu *suck*.
Så OM ni ser/hör något om en blå R1:a 01 med Öhlingafflar , reg nr SPB 754 så PM :a mig!!!
ÅTERFUNNEN!!!
Polisen har hittat hojen ute i Storvreta! De hade tydligen förökt att skylta om den, men något mer vet jag inte nu, vet inte i vilket skick den är!
Kommer att köras med bärgare till Lelle's i morgon!
//Kongo
Kongo skrev:Tackar Allihop!!
Först blev jag glad över att det inte blir en hojlös sommar trots allt!
Kul att få tillbaka sin ögonsten, nu hoppas man ju bara på att de inte har ställt till med allt för dyra skador!
Nu är jag mest förbannad och nyfiken på vem/vilka som pekat ut att hojen stod i mitt garage! Har en aning om en av de skyldiga, ett moppefucko i 19-årsåldern som har en kontaktfamilj här...
Jag ska prata allvar med honom nästa gång jag ser honom!!!
Får se vad polisen sagt i morgon ,om de har någon förövare, isf , kan man ju åtminstone försöka att få honom att betala vad det kommer att kosta att reparera...
*suck* känns så jävla tråkigt att slänga ut en massa pengar nu 2 veckor innan semester, för att få en hoj i samma skick som den var..
Tack alla SH:are för stöd och tips!
//Kongo
Kongo skrev:Tackar Allihop!!
Först blev jag glad över att det inte blir en hojlös sommar trots allt!
Kul att få tillbaka sin ögonsten, nu hoppas man ju bara på att de inte har ställt till med allt för dyra skador!
Nu är jag mest förbannad och nyfiken på vem/vilka som pekat ut att hojen stod i mitt garage! Har en aning om en av de skyldiga, ett moppefucko i 19-årsåldern som har en kontaktfamilj här...
Jag ska prata allvar med honom nästa gång jag ser honom!!!
Får se vad polisen sagt i morgon ,om de har någon förövare, isf , kan man ju åtminstone försöka att få honom att betala vad det kommer att kosta att reparera...
*suck* känns så jävla tråkigt att slänga ut en massa pengar nu 2 veckor innan semester, för att få en hoj i samma skick som den var..
Tack alla SH:are för stöd och tips!
//Kongo
Kongo skrev:Har precis fått samtal fr. Lelles, Hojen har, som tur var, bara skador på Tändningslåset + att de har fått en liten spricka i framskärmen då de försökt att rulla hojen medskivbromslåset i!
Polisen har INGEN gärningsman utan bara fått ett tips om var den stod, har inte fått några detaljer alls... så alla ev. förslag på vem/vilka det var emottages tacksamt!
Jag ska kräva dom på pengar + att skrämma upp dom så de fattar att det kan hända grejer om dom inte ger fan i våra hojar!!
(Ska alltså inte spöa dom, eftersom jag inte tror på att ta lagen i egna händer, MEN däremot ska jag förklara att JAG har kontakter som kan göra både det ena och det andra utan att det kan kopplas till mig...)
Edit: klarifiering
//Kongo
Se ovan... Där har du info!wdac skrev:hojta till här på forumet när du har vart å kollat / hämtat hojen... *nyfiken*
JoS skrev:Nu tycker jag att du skall fokusera din samlade testosteron/adrenalintopp på din flickvän i sänghalmen nu när det här verkar lösa sig. Hon lär bli nöjd.
Pilsner någon kväll?
Du är ju en sådan där IOGT'are eller vad det kallas... Inte dricker du heller.Kongo skrev:Frågar DU MIG om att pilsa? Vad har hänt, är du på fyllan redan nu?
Jo då så att dee... Här har man frågat karl'n hela våren och han vägrar att hänga med på vare sig åkningar eller bira...JoS skrev:Du är ju en sådan där IOGT'are eller vad det kallas... Inte dricker du heller.
Men jag tänkte att du kanske skulle vilja smaka en öl eller två i mitt sällskap efter det som hänt?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |