Men du kör ju på stulen hoj så det är inte så konstigt..RockParty skrev:Ojj jag har kört med kolvar som har sett 10ggr värre ut....
det är inga problem med den kolven....
Vad jag vet så vet Mattias vad han snackar om.. ( blev nästan lite rim där eller hur.. )Mattias skrev:Jag hade lyft på cylindern och bytt kolv, ringar, kolvbult och nållager. Cylindefotpackning också, såklart. Toppen kan ju sitta kvar om du inte vill köpa ny toppackning. Men den där kolven är definitivt mogen för soptunnan.
JAG skulle inte ha ro att åka runt med en uppenbart skadad kolv iaf. Det lär ju knappast självläka, liksom.philsson skrev:Vad jag vet så vet Mattias vad han snackar om.. ( blev nästan lite rim där eller hur.. )
Jag hade känt precis samma sak. Det är alltid bra när man kan förebygga nåt.. surt att stå där när det är paj sen. kan bli mycket dyrare kanske att låta det vara.Mattias skrev:JAG skulle inte ha ro att åka runt med en uppenbart skadad kolv iaf. Det lär ju knappast självläka, liksom.
TheDiversion skrev:Nånting måste ha skapat den repan. Var det cylindern? Om det var cylindern så ser nästa kolv likadan ut efter 100 mil. Lönt att byta då?
Kör tills det rasar säger jag. Och rasar det inte så kör du tills det rasar......
Nisse Järnet skrev:BYT NU! Bättre med en ny kolv än en rasad motor.
H4 skrev:Hur menar du då? Rasad motor, köpa kolv/cylinder bara.
NSR_Martin skrev:Om han bara köpet ny kolv blir det billigare än om den skär, o hela skiten rasar med kolv, cylinder, vevstake, topplock osv osv....
å glöm inte alla lager. ringar, packningar och kolvbulten.. ah just det kolvbultsringarna också..NSR_Martin skrev:Om han bara köpet ny kolv blir det billigare än om den skär, o hela skiten rasar med kolv, cylinder, vevstake, topplock osv osv....
philsson skrev:å glöm inte alla lager. ringar, packningar och kolvbulten.. ah just det kolvbultsringarna också..
Va va det du hade för slutgiltig anledning till etanolkonvertering nu igen?0nicke0 skrev:Ja klart skiten ska plockas ned å kolla allt byta grejer å putsa å fixa å trixa å sen i med massa ETANOL! Tror ni det finns högkomp kolv så man får lite mer power.
Mattias skrev:Naturligtvis lyfter man ju inte av cylindern och ställer den åt sidan, byter kolv och sätter tillbaka cylindern utan att ha inspekterat den.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |