fan va jag älskar att...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
...vara student...

hmm, med risk för att hamna på mattias svarta lista i enighet med hur min dörrmatta är beskaffad eller så... Så tänkte jag bara skriva vad min otroligt kulinariska middag idag bestod av...

Två paket nudlar med räksmak.
Ett paket bacon, som blev knaprig.
En burk med majs.
En starköl.

Så min fråga... Vad fasen äter ni andra som är studenter??

Jag har verkligen inte mycket pengar till att vispa ihop nått lyxigare... Sååå

skål!

:öl

KIRE

Guest
hållundan skrev:
...vara student...

hmm, med risk för att hamna på mattias svarta lista i enighet med hur min dörrmatta är beskaffad eller så... Så tänkte jag bara skriva vad min otroligt kulinariska middag idag bestod av...

En burk med majs.
En starköl.

skål!

Det där var gourmetmat!!!
Även om man har råd hur ORKAR man laga annat än liknande?
Tycker det var perfekt käk :yoparty

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hållundan skrev:
...vara student...

En burk med majs.
En starköl.

skål!

:

Spaghetti & köttfärssås med tomat å gurka
Detta sköljdes ner med ett glas äpplejuice
Avslutades med en kopp kaffe och ca 10 pepparkakor... :yoparty

//fogerty

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sedär ja....

Hmm, min disk är iofs inge vidare nu.... Men mätt är jag...

Å visst, det är fan jobbigt att fixxa käk....

:yoparty

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Tänk va synd det är om mig då :hihi Jag är alldeles för lat för o ställa m,ig o laga mat, är jag hungrig åker jag antingen ner o käkar hamburgare eller kollar efter micromat hemma... Oftast hamburgare, det är godare :tummenupp ... Och dyrare :rolleyes: ... Aldrig att jag ställer mig o lagar mat, ne, fy...

Idag fanns det ingen mat i frysen, och min plånbok var borta :huvet :huvet :kocko
Så jag ringde till farsan så han tog bort alla pengar från kortet... Sprang runt o letade som en galning, letade på alla möjliga ställen... Sen kommer farsan hem och går in i garaget o kommer ut med den, FAN, kändes lite knäckande.... La den där när jag skulle ta på mig mc-byxorna igår, o tänkte "nu får jag inte glömma den där"... fan va dum man kan va... o hungrig va jag... Lyckades dock hitta en chipspåse på grillchips som jag åt på tills mamma kom hem o gjorde mat :tummenupp ... Usch, va en hård dag idag :lol :huvet

Mer hamburgare till folket :)

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
MRX_Martin skrev:
... Usch, va en hård dag idag :lol :huvet

:lol Hahaha!!

Det är jobbigt. Samma sak är det med mig,om jag är hungrig så letar jag eller köper käk...men en gång var jag så desperat så jag fick lov att koka upp makaroner och bearnaise sås på..:lol :tummenupp :D

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
hållundan skrev:
tänk om mamma var här å lagade käk :rolleyes:

Nä, käka ute har jag fan inga stash till....

Jo mammor är bra ibland...

...Det har inte jag heller... Egentligen... Men det handlar ju om att priotera som det sas i "är du rik"-tråden :lol

Joker skrev:
:lol Hahaha!!

Det är jobbigt. Samma sak är det med mig,om jag är hungrig så letar jag eller köper käk...men en gång var jag så desperat så jag fick lov att koka upp makaroner och bearnaise sås på..:lol :tummenupp :D

Ja det är jobbigt... Livet är hårt... För hårt... Kan man inte skaffa en tjej som kan laga mat åt en? Eller vafan, då ska man bara gå på bio o hålla på o mysa hela tiden, då får man ju inte lika mycket tid till hojjen o moppen... skulle va bättre med en stenrik kompis som kan bjuda en på käk... Finns det nån ofrivillig sådann här? :D

EDIT: StaOvFäel

Last edited:

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Själv blev det bara en burk vita bönor
och ett äpple till middag idag... Men det
är jättegott då man vet att man komer
litet steg närmare bågen :rolleyes:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jo visst är det såhär den 11/11 att man märker att man köpte en båge i början av månaden... Men som sagt, jag känner mig också rik, eftersom jag har nånstans att bo... En hoj, nudlar å skojiga polare....

oj va sentimentalt... Men visst, morsan är bra.... Hade inte pallat att ha henne rännandes här iofs.... 24 kvm är inte stort.... Tjejen är bra på å laga mat.... gillar när hon är här =)

:yoparty

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Äter ute för ca 1500.- per månad... Varannan dag. Hemma lagas lövbiff, kyckling, potatis, kotletter... Det mesta. Fisk me.

/Lundastudent.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Alltid kul att diskutera studentekonomi. Som pendlande östersunds-/sundsvallsstudent har min ekonomi sett ut så här det senaste året.

Inkomst:
Studiemedel 6700:-
Bostadsbidrag 500:-
--------------------
7200:-

Utgifter:
Mat 1500:-
Garage 250:-
Hyra 2700:-
Bredband, 10 Mbit 150:-
Telefon, 200:-
Hojförsäkring 400:-
Distansstudier (vandarhem + resor) 1000:-
Böcker 500:-
--------------------
6700:-

Brukar bli ganska exakt en femhunding över som ska räcka till allt som inte nämnts ovan.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Joker skrev:
Samma sak är det med mig,om jag är hungrig så letar jag

Menar du att du letar efter andras rester??? :7peta

Vad jag för övrigt minns bäst från min tid som student var att min lilla lägenhet inte hade nån frys, inte ens ett frysfack, så man fick helt enkelt ta vägen förbi ICA-munken på vägen hem från plugget varenda dag. Mycket mikromat var det på den tiden. :tummenupp

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Menar du att du letar efter andras rester??? :7peta

Vad jag för övrigt minns bäst från min tid som student var att min lilla lägenhet inte hade nån frys, inte ens ett frysfack, så man fick helt enkelt ta vägen förbi ICA-munken på vägen hem från plugget varenda dag. Mycket mikromat var det på den tiden. :tummenupp

Jag har fan ingen stor frys jag heller.... fast jag har ju en.... (knasig svenska)

Min budget är rätt stram oxå faktiskt... Men va fan.... :yoparty

:hej

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Jag äter Eldorado pyttipanna, "The best a man can get" som de säger där borta i staterna. Ibland lyxar jag till det lite genom att steka ett ägg och lägga det längst upp på pyttipannahögen. Denna måltid ätes bäst tillsammans med mjölk, om man skulle ha det hemma.

PS. Har köpt en burk med multivitaminpiller för att inte dö.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag har 500 kr i månaden, det ska räcka till bensin och allt godis o mat o skit som jag köper...

Dom första månaderna med moppen räckte inte pengarna ens till bensin.... Nu är det så jävla kallt så nu åker man helst inte mer än nödvändigt... Jo lite kanske... Jo, på med helstället o stövlarna, på med hantagsvärmen på moppen på högsta effekt o ut o gasa!, jorå , ett tag till kan man åka, har som mål o åka hela vintern, mer eller mindre, hehe...

Har sparat ihop en del nu, men det går trögt, känner mig så jävla fattig, kan ju inte sticka ner o käka hamburgare elelr köpa godis lite när som helst, mycket för bensinskatten :mad: :mad: Får ju lägga alla mina pengar på bensin, usch...

Ska försöka övertala så jag får hela banbidraget, köper ju ändå aldrig kläder o sånt, hehe...

Ska börja jobba nu med!, asgött, börjar på lördag... här ska tjänas pengar! :)
Får se hur mycket jag kommer o jobba men målet är väll att tjäna minst 500 kr till en början, det blir ju rätt mkt pengar extra, nu är det ju så jag klarar bensinen, plus nån hamburgare o lite godis o sånt, 500 til kommer ju räcka långt! Det är ju typ 10 hamburgare till i månaden! :yoparty :) Sen om det är vettigt o lägga pengarna på hamburgare är ju frågan, hehe, nädå, ska lägga ltie pengar på hojen med...

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Blir mycket pasta, tonfiskkonserver, ägg (kokt/stekt).. men visst händer det att man drar på med lite lövbiff etc ibland. handlar både om tid/ekonomi, och i viss mån ork.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ägg blir det jefla mycket faktiskt... Det är gott, går fort å är la ganska bra å äta....

Hmm.... Tråkigt å ställa sig å laga käka var å varannan dag bara...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept