hållundan skrev:ni är konstiga... kikärtor å oliver...
mmmm tacka vet jag pappas oxfilé....mmmmm
=)
mm, fast jag säger brors oxfille
eller all brors mat, han är ju elitkock
hållundan skrev:ni är konstiga... kikärtor å oliver...
mmmm tacka vet jag pappas oxfilé....mmmmm
=)
hållundan skrev:Annicka är kungen i djungeln, stjärnan med hjärnan, å tjejen som kan detta =) SÅn mat är det jag gillar... :
Det är faktiskt rätt lätt som du säger, men det är jobbigt..... =)
Goodstuff skrev:Många, framförallt män, skulle må betydligt bättre om de bytte ut två tredjedelar av sin köttkonsumtion mot en del grönsaker och en del fisk. Jag äter mindre och mindre kött och mest grönsaker och fisk. Magen mår bättre, kroppen mår bättre och plånboken också. Bara positivt med andra ord!
Jag är vegetarian sen 5 år tillbaka men äter fisk. Svårt att inte göra när sportfiske är ett stort intresse. Det mesta åker dock ner i vattnet igen.Goodstuff skrev:Många, framförallt män, skulle må betydligt bättre om de bytte ut två tredjedelar av sin köttkonsumtion mot en del grönsaker och en del fisk. Jag äter mindre och mindre kött och mest grönsaker och fisk. Magen mår bättre, kroppen mår bättre och plånboken också. Bara positivt med andra ord!
Out_Spinner skrev:Jag är vegetarian sen 5 år tillbaka men äter fisk. Svårt att inte göra när sportfiske är ett stort intresse. Det mesta åker dock ner i vattnet igen.
Men jag mår inte prima. Är väldigt trött. Vad är det ett tecken på? proteinbrist? järnbrist?
Det du beskriver är ungefär vad som händer om man slänger i sig ett berg med isbergssallad, men nog blir man mätt av en rejäl vegetarisk middag.NoicE skrev:Jag blir inte mätt på samma sätt om jag inte äter kött, magen är full men jag blir inte mätt
berggren_martin skrev:Det du beskriver är ungefär vad som händer om man slänger i sig ett berg med isbergssallad, men nog blir man mätt av en rejäl vegetarisk middag.
Brist på sömn och vila troligtvis. Men kolla upp järnet för säkerhets skull.Out_Spinner skrev:Jag är vegetarian sen 5 år tillbaka men äter fisk. Svårt att inte göra när sportfiske är ett stort intresse. Det mesta åker dock ner i vattnet igen.
Men jag mår inte prima. Är väldigt trött. Vad är det ett tecken på? proteinbrist? järnbrist?
Nej för lite motion eller sömn kan det omöjligt vara. Jag äter ofta hamburgare. Finns dom med fisk ocksåNoicE skrev:Ät oxfille oftare
Annars kan det vara brist på sömn och motion, skaru klara av o supa måste du äta hamburgare också ...fresten
NoicE skrev:...så jag äter veg ibland, men då måste jag ha nått mer efter eller till
Precis och sen en glass efteråthållundan skrev:En rejäler kaffehalv...
Jo klart man käkar ägg och dricker mjölk. Bara veganpajsarna som inte gör. Men sover gör jag fanemej för mycket! Måste vara något annat. Jag skulle tippa på något som jag inte får i mig ordentligt av (förutom alkohol). Måste vara järn eller något liknande.berggren_martin skrev:Brist på sömn och vila troligtvis. Men kolla upp järnet för säkerhets skull.
Själv har jag varit lite av en veggo i drygt fyra år. En betydande del av mitt proteinintag är dock animaliskt i form av ägg- och mölkprodukter, så vegetarian tycker jag låter lite fel att säga. Fiske har varit ett stort intresse här också, men jag äter extremt sällan fisk numera. Men visst, har jag fiskat upp den själv så...
Har varit frisk som en nötkärna sen dagen jag slutade äta kött, inte ens varit förkyld en enda gång
Out_Spinner skrev:Nej för lite motion eller sömn kan det omöjligt vara. Jag äter ofta hamburgare. Finns dom med fisk också
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|