fan va jag älskar att...

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Ett tips på billig mat:

Koka pasta
Stek ett paket bacon. När baconen är färsiga häller du bort det mesta av fettet. Häll i en burk med vitlöks färsktost. Typ creme bounjoure (eller hur det nu stavas). Späd ut med lite mjölk eller grädde. Låt det puttra så "såsen" blir tjock.

Servera med någon grönsak, (om man äter grönsaker).

Pasta har dom flesta hemma.
bacon ca en 10 på ICA.
Mjölk har dom flesta hemma
Färskost ca en 10 på ICA.

Billigt och gott.

Om man vill lyxa till så kan man göra detta:

Köp en grillad kyckling och creme fraiche franska örter.
Koka pastan. När pastan är klar och du har hällt bort vattnet så häller du i creme fraichen och rör runt. Rensa bort allt kött från kycklingen och lägg på en tallrik tillsammans med pastan.

Hur gott som helst :)
Lite dyrare iof men billigare än hamburgare på mammas :)

/Annicka

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Annicka är kungen i djungeln, stjärnan med hjärnan, å tjejen som kan detta =) SÅn mat är det jag gillar... :tummenupp:

Det är faktiskt rätt lätt som du säger, men det är jobbigt..... =)

:hej

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Färsk pasta, en creméfraische med eller utan smak, krydda själv*stava*
Gott, mat men inget kött
Man kan äta vad som helst till kostar ca 20-25kr

Det äter jag iaf när jag jobbar, tar ca 4min att göra :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Många, framförallt män, skulle må betydligt bättre om de bytte ut två tredjedelar av sin köttkonsumtion mot en del grönsaker och en del fisk. Jag äter mindre och mindre kött och mest grönsaker och fisk. Magen mår bättre, kroppen mår bättre och plånboken också. Bara positivt med andra ord!

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
hållundan skrev:
Annicka är kungen i djungeln, stjärnan med hjärnan, å tjejen som kan detta =) SÅn mat är det jag gillar... :tummenupp:

Det är faktiskt rätt lätt som du säger, men det är jobbigt..... =)

:hej

Tack tack :)

Ska se om man jag komma på något mer.

/Annicka

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Goodstuff skrev:
Många, framförallt män, skulle må betydligt bättre om de bytte ut två tredjedelar av sin köttkonsumtion mot en del grönsaker och en del fisk. Jag äter mindre och mindre kött och mest grönsaker och fisk. Magen mår bättre, kroppen mår bättre och plånboken också. Bara positivt med andra ord!

Men kött är gott :kocko

Jag blir inte mätt på samma sätt om jag inte äter kött, magen är full men jag blir inte mätt :fakta

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Goodstuff skrev:
Jag är vegetarian sen 5 år tillbaka men äter fisk. Svårt att inte göra när sportfiske är ett stort intresse. Det mesta åker dock ner i vattnet igen.

Men jag mår inte prima. Är väldigt trött. Vad är det ett tecken på? proteinbrist? järnbrist?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
En släkting till mig var/är veg. hon drabbades av benskörhet å grejer.... Iofs inget bra argument med tanke åp att många andra mår hur bra som helst...

men jag skulle aldrig klara mig på enbart veg mat... inte en chans....

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Out_Spinner skrev:
Jag är vegetarian sen 5 år tillbaka men äter fisk. Svårt att inte göra när sportfiske är ett stort intresse. Det mesta åker dock ner i vattnet igen.

Men jag mår inte prima. Är väldigt trött. Vad är det ett tecken på? proteinbrist? järnbrist?

Ät oxfille oftare :yoparty

Annars kan det vara brist på sömn och motion, skaru klara av o supa måste du äta hamburgare också ...fresten

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
NoicE skrev:
Jag blir inte mätt på samma sätt om jag inte äter kött, magen är full men jag blir inte mätt :fakta
Det du beskriver är ungefär vad som händer om man slänger i sig ett berg med isbergssallad, men nog blir man mätt av en rejäl vegetarisk middag.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
berggren_martin skrev:
Det du beskriver är ungefär vad som händer om man slänger i sig ett berg med isbergssallad, men nog blir man mätt av en rejäl vegetarisk middag.

Nej jag tycker då inte det, min mor är vegetarian sen 12-13år så jag äter veg ibland, men då måste jag ha nått mer efter eller till :4skrika

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Out_Spinner skrev:

Brist på sömn och vila troligtvis. Men kolla upp järnet för säkerhets skull.

Själv har jag varit lite av en veggo i drygt fyra år. En betydande del av mitt proteinintag är dock animaliskt i form av ägg- och mölkprodukter, så vegetarian tycker jag låter lite fel att säga. Fiske har varit ett stort intresse här också, men jag äter extremt sällan fisk numera. Men visst, har jag fiskat upp den själv så... :)

Har varit frisk som en nötkärna sen dagen jag slutade äta kött, inte ens varit förkyld en enda gång :banana

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
NoicE skrev:
Ät oxfille oftare :yoparty

Annars kan det vara brist på sömn och motion, skaru klara av o supa måste du äta hamburgare också ...fresten
Nej för lite motion eller sömn kan det omöjligt vara. Jag äter ofta hamburgare. Finns dom med fisk också :tungan

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Misosoppa är skitbra, valfria tunt/smått skurna grönsaker (purjolök, morötter, broccoli o s v) fräses med vitlök i olivolja, i med vatten och låt koka upp. Tillsätt misopasta efter smak. Och gillar man tofu så funkar det bra att lägga i soppan också. Och så bröd till det med vitlöksstark houmus och röd paprika. Smasken!

Och för övrigt gillar jag linsgrytor och soppor liknande de som Goodstuff och berggren_martin rekommenderade längre upp i tråden. Billigt, gott som attan när det är kallt och dessutom nyttigt om man vill lägga nån vikt vid det...

/uppsalastudent :3freak

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
berggren_martin skrev:
Brist på sömn och vila troligtvis. Men kolla upp järnet för säkerhets skull.

Själv har jag varit lite av en veggo i drygt fyra år. En betydande del av mitt proteinintag är dock animaliskt i form av ägg- och mölkprodukter, så vegetarian tycker jag låter lite fel att säga. Fiske har varit ett stort intresse här också, men jag äter extremt sällan fisk numera. Men visst, har jag fiskat upp den själv så... :)

Har varit frisk som en nötkärna sen dagen jag slutade äta kött, inte ens varit förkyld en enda gång :banana
Jo klart man käkar ägg och dricker mjölk. Bara veganpajsarna som inte gör. Men sover gör jag fanemej för mycket! Måste vara något annat. Jag skulle tippa på något som jag inte får i mig ordentligt av (förutom alkohol). Måste vara järn eller något liknande.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Out_Spinner skrev:
Nej för lite motion eller sömn kan det omöjligt vara. Jag äter ofta hamburgare. Finns dom med fisk också :tungan

JA, JAG KOM PÅ DET½!½

DET ÄR BRISTEN PÅ KEBAB :hoppa

JAG ÄR SNYGGAST OCH BÄST OCH FÖRKYLDAST :fakta

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...