Fanken vad trögt det går att sälja hoj

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Den finns där också med samma nya låga pris. Helt klart ett klockrent fynd för den som vill ha en ruggigt kompetent hoj till lågt pris.

Det roliga är ju att köparen kan ha den i tjugo år och sen ändå få 20t för den, för där finns fasen knappt åttitalare under 20-sträcket.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hej mojja!
Förra året så lade jag ut min FZ-8N 10 000:- under den absolut billigaste Fz-8an på blocket. Då hade jag slipon, skylthållare mm. mm Tror du inte att folk höll på att pruta ändå?
Då slog det mig.. Det är ju finaskris, folk köper saker dom egentligen inte har råd med. Allt ska vara gratis idag annars får det vara. Varför ska jag betala nypris för en hoj för att sedan skänka bort hojen till en parasit? Ps. Den hade gått 76 mil.

Varför ska man som köpare betala mer än man behöver? Och säljer man en hoj efter 76 mil så får man nog fan vara beredd på en rejäl fölust i förhållande till körda mil.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Varför ska man som köpare betala mer än man behöver? Och säljer man en hoj efter 76 mil så får man nog fan vara beredd på en rejäl fölust i förhållande till körda mil.

Som jag skrev tidigare så låg den 10k under den billigaste FZ8an på blocket.
Då hade jag extrautrustning för 15k. Folk tokprutade ändå, Men till slut så var det en ärlig och seriös kille som kom och köpte den. Men andra ord, Ingen jävla parasit.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Den finns där också med samma nya låga pris. Helt klart ett klockrent fynd för den som vill ha en ruggigt kompetent hoj till lågt pris.

Bara att avvakta, rätt som det är dyker det på en snubbe eller kvinna då gäller det att ta fram din bästa säljsida:)

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Det roliga är ju att köparen kan ha den i tjugo år och sen ändå få 20t för den, för där finns fasen knappt åttitalare under 20-sträcket.

Klocka ord, visst är det en bra affär på kort och lång sikt och det hjälper inte att det finns nyare hojar med lite högre maxeffekt. Den här trampar på så pass bra att det nästan i 100% av fallen är föraren som avgör vem som är snabbast. Jag har hittils inte träffat någon som nyttjar 170 whp genom alla kurvor.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Klocka ord, visst är det en bra affär på kort och lång sikt och det hjälper inte att det finns nyare hojar med lite högre maxeffekt. Den här trampar på så pass bra att det nästan i 100% av fallen är föraren som avgör vem som är snabbast. Jag har hittils inte träffat någon som nyttjar 170 whp genom alla kurvor.
Om växellådan är hel på din hoj så behöver du nog inte vara orolig.
Då är den såld inom en vecka om den är fin.
Såg dock en lite skada under sadeln, på plasten.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Som jag skrev tidigare så låg den 10k under den billigaste FZ8an på blocket.
Då hade jag extrautrustning för 15k. Folk tokprutade ändå, Men till slut så var det en ärlig och seriös kille som kom och köpte den. Men andra ord, Ingen jävla parasit.

Jo jo. Men om folk är oförskämda eller kommer med löjliga bud så är det ju bara att ignorera.
Men att kalla någon för parasit för att dom vill göra en bra affär är underligt i bok. Man ska ALLTID ha en prutmån på objekten man säljer.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Gissar att det bara är vax eller smuts, inget som jag har noterat.

Kan vara en spegling också, Som sagt är växellådan hel så kommer den att bli såld snabbt.
Bäst pris på blocket och en skottsäker motor:tummenupp
Nu prutar du inget mer på den:7peta

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Seriös köpare på väg tror jag, vem sa att det inte går att sälja via annons på SH :brynad Om någon annan är intresserad så hör av er i morgon och kolla om den mot förmodan skulle finnas kvar.

Växellådan är helt utan anmärkning.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Att ligga x antal tusen under lägsta priset på blocket behöver fortf. inte betyda att man ligger rätt. Jag håller koll på vissa objekt på blocket och under vissa kortare tider så finns det inga objekt i närheten av det priset som det under vissa andra perioder går trögt att sälja för. Om man håller koll på ett objekt under en längre tid är det ganska tydligt vad priset ligger på då vissa objekt kommer upp för att sedan försvinna någon dag senare. Det är svårare med säsongsprylar då dessa svänger mer men det går även där.

Allt handlar om man har plats för skiten, hur trött man är på skiten och hur mkt skiten kostar att ha ståendes. Hoppas säljaren hittar en köpare och för guds skull ta inte illa upp av ett bud. Att köpa och sälja är ett intresse hos många människor.

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
s
Jag är en självplågare... Har köpt 3 helt nya hojar senaste 12 mån. Sålt 2 av dom trögt för 30% under redan lågt nypris efter 500 mil. Mina första nyköpta och förtidigtsålda hojar för 15 år sedan sålde jag lätt för 15% under nypris efter 1 år/500 mil. Motorcyklar tappar sedan 2008 minst lika mycket som bilar. Och eftersom de flesta knappt använder hojarna så väljer de flesta en 200 milare framför en 600 milare fastän det inte har ngn praktisk betydelse.
Och hur ngn kan vara så trygghetskåt att man kontantköper en handlarbeghoj för överpris fattar inte jag.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Jag är en självplågare... Har köpt 3 helt nya hojar senaste 12 mån. Sålt 2 av dom trögt för 30% under redan lågt nypris efter 500 mil. Mina första nyköpta och förtidigtsålda hojar för 15 år sedan sålde jag lätt för 15% under nypris efter 1 år/500 mil. Motorcyklar tappar sedan 2008 minst lika mycket som bilar. Och eftersom de flesta knappt använder hojarna så väljer de flesta en 200 milare framför en 600 milare fastän det inte har ngn praktisk betydelse.
Och hur ngn kan vara så trygghetskåt att man kontantköper en handlarbeghoj för överpris fattar inte jag.
Håller med!
Att köpa en begagnad hoj som har fabriksgaranti kvar av en handlare är bara rent ut sagt idiotiskt.

mojja83

Guest
Håller med!
Att köpa en begagnad hoj som har fabriksgaranti kvar av en handlare är bara rent ut sagt idiotiskt.

Varför skulle det vara idiotiskt?

Jag handlade en r6a årsmodell 2011 som gått 340 mil och fick ge 65k. Hitta en privat säljare som släpper sin cykel ens idag när säsongen är påväg att ta slut för den slanten.
Och ja cykeln var i nyskick inte ens en tvättrepa på den när jag köpte den och helt i orginalskick + svensksåld av samma handlare till den tidigare och enda brukaren.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Köparen hade inte noterat att hojen inte är svensksåld och ångrade sig i sista stund efter att ha tänkt igenom det igen. Hojen är intagen av firma 2009 från Tyskland och har sedan en försiktig ägare i Sverige före mig. Jag har aldrig brytt mig om det utan går helt på skick.

Eventuella debatter om svensksålt/import kan gärna ligga i egen tråd.

Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Varför skulle det vara idiotiskt?

Jag handlade en r6a årsmodell 2011 som gått 340 mil och fick ge 65k. Hitta en privat säljare som släpper sin cykel ens idag när säsongen är påväg att ta slut för den slanten.
Och ja cykeln var i nyskick inte ens en tvättrepa på den när jag köpte den och helt i orginalskick + svensksåld av samma handlare till den tidigare och enda brukaren.

Du gjorde en kanonaffär helt klart.

mojja83

Guest
Köparen hade inte noterat att hojen inte är svensksåld och ångrade sig i sista stund efter att ha tänkt igenom det igen. Hojen är intagen av firma 2009 från Tyskland och har sedan en försiktig ägare i Sverige före mig. Jag har aldrig brytt mig om det utan går helt på skick.

Vad skulle man annars gå på?

En hoj från 01 lixom och backar för den inte är svensksåld:huvet:huvet

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha